MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem ze sprzęgłem i uruchomieniem :/
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37759
Strona 1 z 1

Autor:  Zenon [ pn gru 08, 2008 4:38 pm ]
Tytuł:  Problem ze sprzęgłem i uruchomieniem :/

Niestety po tym jak wjechali mi w kufer rozpoczeły się moje problemy.
Mam 230E, pierwszym problemem jest to ze nie chce zapalić na benzynie, a dokładniej zapali tylko ze po max 10 sekundach gaśnie. Drugi problem to jest chyba zerwana linka od sprzęgła bo pedał opada do samej podłogi. Może miał już ktoś doświadczenie z takimi problemami i mógłby mi poradzić. Fajnie też by było gdyby ktoś miał schematy, książki o naprawie 230E lub coś podobnego.

Autor:  darus [ pn gru 08, 2008 5:13 pm ]
Tytuł: 

W beczkach sprzęgło sterowane jest hydraulicznie, wiec prawdopodobnie pompka sprzęgła jest na wykończeniu. Co do gasniecia silnika sam nie wiem, pompka paliwa jest umieszczona pod podłogą bagażnika, więc może tez zarobiła albo coś.

Autor:  amsis [ pn gru 08, 2008 5:14 pm ]
Tytuł: 

sprzeglo niejest na linke tylko hydrauliczne mogl pujsc wezyk albo wysprzeglik

Autor:  Zenon [ pn gru 08, 2008 6:37 pm ]
Tytuł: 

ok, a wysprzeglik jest zasilany płynem z pompy hamulcowej, czy jest osobny zbiornik? wysprzęglik znajduje sie na początku skrzyni przy łączeniu z silnikiem prawda? A może ktoś inny ma pomysł dlaczego na benzynie nie chce chodzić, bo wydaje mi sie ze jeżeli by pompa paliwa padła to by w ogóle nie zapalił.

Autor:  holyfido [ pn gru 08, 2008 6:55 pm ]
Tytuł: 

a wysprzeglik jest zasilany płynem z pompy hamulcowej,

Tak jest.

wysprzęglik znajduje sie na początku skrzyni przy łączeniu z silnikiem prawda?

Tak jest.

Autor:  Zenon [ pn gru 08, 2008 7:13 pm ]
Tytuł: 

dzięki za podpowiedzi. Jutro wejdę pod niego i wszystko obejrze

Autor:  Zenon [ pn gru 08, 2008 8:03 pm ]
Tytuł: 

Jestem nowy na tym forum, to mógłbyś mi wytłumaczyć jak mam się skontaktować z THC??

Autor:  bary123ce [ wt gru 09, 2008 10:29 am ]
Tytuł: 

Zenon u góry strony jest opcja szukaj. Znajdziesz wiele informacji jak odpowietrzyć sprzęgło w archiwum. Jak będziesz miał kłopoty to daj znać ;). Co do tego palenia na benzynie to sprawdź czy działa Ci po odpaleniu pompa paliwa, która znajduje się w okolicy tylnego prawego wahacza. Możesz też poruszać przekaźnikiem tej pompy, umiejscowionym na lewym przednich fartuchu błotnika, pod maską. powodzenia!

Autor:  Zenon [ wt gru 09, 2008 3:26 pm ]
Tytuł: 

Kurde to jest chyba jedyne porządne forum jakie spotkałem, na innych to każdy wytyka sobie na wzajem niewiedze i tylko sie wyśmiewają. Wielkie dzięki za podpowiedzi, jak będę miał czas to posprawdzam wszystko to o czym mówiliście.

Autor:  THC [ wt gru 09, 2008 3:29 pm ]
Tytuł: 

witaj Zenon,pedał w podłodze=rozszczelniony układ wyłączania sprzęgła.
Jak nie ogarniasz jeszcze szukajki, to przeleć się po moich postach, jakoś w sierpniu \lipcu o tym pisałem.
Stawiam na pompę.

Autor:  Zenon [ czw gru 11, 2008 10:30 pm ]
Tytuł: 

No więc:
Spędziłem chwile w garażu sprawdzając te rzeczy o których mówiliście i w zbiorniczku (od hamulca) prawie nie ma płynu więc tak jak napisaliście jest rozszczelniony układ sprzęgła, tylko problem w tym że nie mogę zlokalizować tego wycieku bo wysprzęglik jest suchy pompka przy sprzęgle też, no i przewody również w jednym miejscu jest tak lekko ciemniejsze jak by tam wilgoć była ale nie wygląda to na wyciek. Macie pomysł jak sprawdzić który z elementów jest wadliwy bo nie chce za bardzo całego układu wymieniać bo na razie mnie na to nie stać.

Co do problemu z odpaleniem go na benzynie to niestety wasze przypuszczenia są chyba błędne, ponieważ sprawdziłem pompę paliwa i działa normalnie.

Autor:  THC [ pt gru 12, 2008 9:17 am ]
Tytuł: 

Nalej najpierw płynu do zbiorniczka na max.
Do lewego przedniego zacisku podłącz gumowy wężyk do odpowietrznika(kluczyk 9).
Drugi koniec wężyka podłącz do odpowietrznika na wysprzęgliku przy skrzyni(kluczyk7).
Jeden zawodnik pompuje hamulec, a drugi puszcza płyn z odpowietrznika w zacisku, w wężyku widać przepływ płynu.Odpowietrznik na wysprzęgliku również należy popuścić, co umożliwi przepływ płynu.
Pompując płyn lewym zaciskiem, poprzez naciskanie pedału, przepychamy płyn poprzez cały układ sprzęgła , wypychając powietrze dopiero w zbiorniczku.Kiedy podczas operacji sprzęgło uniesie się z podłogi, to kila minut pompowania dla pewności i można wszystko dokręcać.
Będziesz miał płyn w układzie to łatwiej zlokalizujesz wyciek,lub jesli nie nastąpi wyciek ,a sprzęgło spadnie na podłoge, to znaczy,ze przedostaje sie do układu powietrze, najpewniej przez tłok pompy przy pedale.

Z tym odpalaniem to odkręc wąz od rozdzielacza, i kręc rozrusznikiem, jeśli paliwo poleci na około 2-3 metry od węzyka, to ciśnienie jest ok.
Ale z tymi 230E jest tak,że dobrze mieć w baku przy takich dolegliwościach 10 litrów Pb .

Autor:  Zenon [ sob gru 13, 2008 7:24 pm ]
Tytuł: 

No dobra będę walczył dalej, mam nadzieje ze ogarnę to w miarę szybko bo już długo trawa ta przerwa w jeżdżeniu. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> a płyn do hamulcowy co mam dolać to DOT4 prawda? <br>Dodano po 6 godzinach. 7 minutach.:<br> dobra już wiem Dot 4

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/