MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

doradzcie co mam zrobic.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37779
Strona 1 z 2

Autor:  apartyda26 [ wt gru 09, 2008 10:29 am ]
Tytuł:  doradzcie co mam zrobic.

padła mi bateria, kupiłem nowa (chciałem kupic 95 Ah , 800A ) ale baba mi wkręciła ze kupuje za duzy poco taki lepiej kupi pan 74 ah 680A, i tak zrobiłem. jak było + 5 widziałem ze ledwo kreci, czułem ze brakuje mu tyci do odpalenia. przy temp 0 stopni musiałem palic go na pych. w dzis rano temp około 0 i beka ledwo odpaliła i postanowiłem oddac bateria do sklepu. i mowie do niej ze jest za slaba, ze chce kupic wieksza, ze ta mam 3 tyg, ze kupiłem za pani namowa mimo ze chcialme wiekszy. baba na to ze ona go wezmie odesle go do producenta jak jest uszkodzony to oddadza nowy albo kasa albo zamienia na wiekszy i tyle ona moze. kurna ale mi sie wydaje ze bateria jest dobra tylko zaslaba na moje 30 letnie auto i czuje ze producent mi to powie, i co jaj mam zrobic zaniesc do piewnicy bateria za ktora zaplacilem 320 pln i kupic nowa za 430 przeciez to zart jakis. co mam zrobic bo sam juz nie wiem. przez ta kobiete bede w plecy 300 zł, da sie to jakos inaczej zalatwic ??

mercedes 123 , 200 D , 1978r.

załamka, zapowiada sie ze cala zime bede kogos prosił zeby beke na pych odpalic, mieszkam w bloku grzanie silnika grzalka odpada, jak silnik cieply to pali normalnie.

Autor:  _me: how_ [ wt gru 09, 2008 10:33 am ]
Tytuł: 

Upuść jej ten akumulator na stopę, kasy co prawda nie odzyskasz, ale pozostanie satysfakcja.

Autor:  apartyda26 [ wt gru 09, 2008 10:46 am ]
Tytuł: 

dodam ze wczesniej siedzial sznajder 80 Ah 720A i palił nawet w temp -25 st. C. , fck i chciałe albo taki albo wiekszt a tu lipa i jestem w doopie z zaslaba bateria. gozej sie nieda.

Autor:  bary123ce [ wt gru 09, 2008 11:01 am ]
Tytuł: 

Reklamuj aku jako za słaby. Sprzedawca taki Ci dobrał po parametrach auta i popełnił błąd. Proste.
Z drugiej strony taki aku przy dobrym sprężaniu też powinien zapalać.

Autor:  apartyda26 [ wt gru 09, 2008 11:18 am ]
Tytuł: 

no własnie po parametrach auta, chodzi o to ze katalogi podaja parametry w ktorych miesci sie bateria i on pewnie bedzie sie tym podpierał i co mam wtedy powedziec.

napiszcie skrutowo na czym polega pomiar sprezania jak go sie wykonuje i jaka jest cena no i jesli jest słabe to jaki moze byc koszt naprawy.

Autor:  THC [ wt gru 09, 2008 12:03 pm ]
Tytuł: 

apartyda26 pisze:
napiszcie skrutowo na czym polega pomiar sprezania jak go sie wykonuje i jaka jest cena no i jesli jest słabe to jaki moze byc koszt naprawy.



Zimny silnik, wykręcasz świecę ,wkręcasz manometr i kręcisz rozrusznikiem.
Poniżej 22 , raczej słaba kompresja.
Wcześniej wyreguluj zawory. jeśli będzie słaba kompresja to naprawa bywa dość droga, i chyba lepiej szukać innego silnika.

Autor:  marcinMB123200D [ wt gru 09, 2008 3:31 pm ]
Tytuł: 

Wydaje mi się że 74 Ah, nowy powinien dawać radę.
Jeździłem na takim EXIDA beczką 200D cały rok i nie było problemów.

Jak ten nie działa już przy 0 stopni to chyba coś z nim nie tak.
Oddaj do reklamacji, a najlepiej jak Kupowałeś na paragon a nie fakturę,
to Oddaj aku na podstawie niezgodności towaru z umową .

Do pół roku od dnia sprzedaży to sprzedawca ma udowodnić że towar jest dobry i ma na to tylko 2 tygodnie .
Z reguły się nie "wyrabia" i po dwóch tygodniach kasa z powrotem.

Radzę jeszcze sprawdzić masy , klemy, itp. szczotki w rozruszniku.
Bo jak "te przejścia" mają duży opór to mały akumulator ma za mały prąd i nie zakręci

Życzę powodzenia.

Autor:  THC [ wt gru 09, 2008 3:35 pm ]
Tytuł: 

marcinMB123200D pisze:
Oddaj do reklamacji, a najlepiej jak Kupowałeś na paragon a nie fakturę,
to Oddaj aku na podstawie niezgodności towaru z umową .


Co za różnica jaki kwit zabrał z kasy?

Z tymi dwoma tygodniami i pół roku na uznanie niezgodności z umową też coś namieszałeś.Ale zaraz może zgłosi się ktoś z paragrafami.

Autor:  maxtro [ wt gru 09, 2008 3:50 pm ]
Tytuł: 

http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=390

Autor:  Roman 850 [ wt gru 09, 2008 4:47 pm ]
Tytuł: 

Witam
Ważniejszy od pojemności jest prąd rozruchu , ja mam CENTRE 92 Ah 760 A prąd rozruchu w 3,0 D i kręci jak głupi, więc wydaje mi się że w twoim przypadku wcisnęli ci poprostu jakiś bubel.
Pozdro [pub]

Autor:  apartyda26 [ wt gru 09, 2008 4:52 pm ]
Tytuł: 

to ja wiem tylko jak teraz mam odkrecic to wszystko, znajac zycie akumulator bedzie sprawny tylko za mlay, a sprawnego nie beda chcieli z powrotem bo powiedza ze sugerowali sie danymi katalogowymi w ktorych sie miesci ten szajs.

Autor:  Szpakooo [ wt gru 09, 2008 5:20 pm ]
Tytuł: 

jesli auto jest ok to znaczy ze aku do bani,ja bym oddal na gwarancji do sklepu,oddadza ci ze jest dobry to im przynies jakies pismo z pieczatka warsztatu ze auto ok a bateria nie chce krecic.sprawdz auto,ja w 2.5td jaks czas mialem 50tke i krecil bez problemu.dlugo nie pokrecil ale silnik byl dobry i palil od pierwszego.powodzenia

Autor:  darus [ wt gru 09, 2008 5:36 pm ]
Tytuł: 

Jezeli słabo kręci to jest wina akumulatora, bądż też rozrusznika (np. duzo pobiera prądu, uszkodzone tulejki itp.), albo instalacji elektrycznej, np. coś pobiera prąd.

Autor:  apartyda26 [ wt gru 09, 2008 5:58 pm ]
Tytuł: 

nic pradu nie pobiera niedawno robiłem alternator (tulejki, komutator, szczotki i łozyska) przed naprawa typ podpinal pod jakis sprzecik i sprawdzal czy gdzies prad na lewo nie ucieka wszystko było ok. rozrusznik robiłem w tamtym roku.

Autor:  kondrix123 [ wt gru 09, 2008 6:15 pm ]
Tytuł: 

Może jednak sprawdź rozrusznik rok dla niego to bardzo dużo mój po wjechaniu w głęboką wode umierał tylko 2 tyg po zakupie nowego pali od strzała. Może dziwne pytanie ale jaki masz olej? U mnie kiedyś na lotosie city dieslu poprostu nie miał siły kręcić a ciś oleju trzymało się jeszcze około 15mni po kręceniu. Teraz mam półsyntetyk i zero problemów z odpalaniem [zlosnikz]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/