MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

silownik zamka centralnego
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37797
Strona 1 z 1

Autor:  sonik1976 [ wt gru 09, 2008 8:36 pm ]
Tytuł:  silownik zamka centralnego

Mam problem z zamkiem centralnym od momentu zakupu W123 - nie dzialaja drzwi po prawej stronie. Poprzedni wlasciciel uprzedzal mnie o tym felerze - ponoc nie trzymal ktorys silownik (ale nie pamietam juz czy ten w prawych przednich czy prawych tylnych drzwiach). Poza tym mniej wiecej dobe po wylaczeniu silnika uchodzi cisnienie z obiegu, wiec moge otworzyc tylko drzwi kierowcy za pomoca kluczyka - po wlaczeniu silnika obieg napelnia sie cisnieniem. Jest to denerwujace na dluzsza mete, dlatego na Allegro zakupilem uzywany silownik za 14zl (sprawny - po dmuchnieciu w dolna rurke mechanizm podnosi sie, po dmuchnieciu w gorna - opuszcza).

1) Czy wymiana silownika to skomplikowane zadanie? Mozna to zrobic samemu czy lepiej zdac sie na fachowca? Jakies wskazowki, porady, podpowiedzi?
2) Jak zdemontowac tapicerke drzwi by dostac sie do silownika? Dodam, ze mam ja w bardzo dobrym stanie i nie chcialbym czegokolwiek zniszczyc

Autor:  Maniek [ wt gru 09, 2008 9:13 pm ]
Tytuł:  Re: silownik zamka centralnego

sonik1976 pisze:
2) Jak zdemontowac tapicerke drzwi by dostac sie do silownika? Dodam, ze mam ja w bardzo dobrym stanie i nie chcialbym czegokolwiek zniszczyc


1. pod klameczką jest plastikowa zaślepka którą podważysz delikatnie śrubokrętem - pod nią skrywa się śrubka.
2. W drzwiach pasażera przód żeliwna obudowa klamki połączona jest z podłokietniekiem więc po wykonaniu pkt 2 możesz ją nasunąć na ramię podłokietnika odsuwając jednocześnie od płyty tapicerki drzwi - pod obudową klamki skrywa się śruba mocowania górnej częsic podłokietnika
3. Dolna cześć podłokietnika przykręcona jest dwoma śrubami które zobaczysz jak się mu przyjrzysz kładąc się pod otwartymi drzwiami
4. osłona zamka drzwiowego - dwie śrubki widoczne jak na dłoni
5. Korbka do roku 1982 - wsuń coś pomiędzy nią a płytę tapicerki aby odblokować zatrzask - czasem daje się to zrobić palcem
6. Płytę tapicerki zdejmujesz odrywając ją od dołu - jest na zwykłych zatrzaskach. Jedynie górna cześc jest nasadzona i wychodzi poprzez podniesienie do góry.
7. od siłownika dzieli Cię już tylko folia - jeśli nikt jej wczesniej nie wywalił
:)
sonik1976 pisze:

1) Czy wymiana silownika to skomplikowane zadanie? Mozna to zrobic samemu czy lepiej zdac sie na fachowca? Jakies wskazowki, porady, podpowiedzi?

Wszystko widać jak na dłoni więc sobie poradzisz. Jedyna wskazówka to taka że lepiej cięgno wychodzące pionowo od siłownika odpiąć od mechanizmów ryglowania i odkręcić od siłownika gdy ten już bęzie zdemontowany.

Pozdrawiam

Autor:  sonik1976 [ wt gru 09, 2008 9:34 pm ]
Tytuł: 

Wielkie dzieki za odpowiedz! Mam jeszcze jedno pytanie, bo wczesniej zapomnialem o tym napisac: czy to jest jeden zamkniety obieg, ktorego silowniki sa integralna czescia? Obecnie wyglada to tak, ze otwieraja mi sie drzwi po lewej stronie, klapa bagaznika oraz klapka wlewu do paliwa, natomiast nie otwieraja sie drzwi po prawej stronie. Na razie nie wiem, ktory silownik prawych drzwi jest popsuty, ale poprzedni wlasciciel twierdzil, ze odlaczyl oba bo uchodzilo powietrze. Teraz tez uchodzi powietrze, tyle, ze zajmuje to okolo doby (jak pisalem wczesniej). Jak to sie dzieje, ze otwieraja sie pozostale elementy, mimo, ze dwa silowniki prawych drzwi sa odlaczone?

Autor:  Jawu [ śr gru 10, 2008 11:48 am ]
Tytuł: 

Zaślepić , a nie odłączyć można każdy, uszkodzony siłownik. Pozostałe pracują normalnie. Jak się odłączy, to nie działa nic. Najlepiej zdejm tapicerkę z wszystkich drzwi i obadaj, co zrobił poprzednik. Na fachowca bym nie liczył, chyba, że zna te zamki. Ja byłem u fachowca od zamków, miałem gołą podłogę, bez siedzeń. Jak zobaczył do środka, to powiedział, że "tu jest za dużo wężyków i dlaczego nie ma pompy". O tym na forum już było wiele razy, ale jak trafisz na problem, to pytaj.

Autor:  dario1 [ czw gru 11, 2008 3:18 pm ]
Tytuł: 

Warto równierz sprawdzić w opcji SZUKAJ bo już dużo postów o tym było i opisem co robić i gdzie szukać usterki. Jak już naprawisz to opisz jak i co to wszyscy będziemy wiedzieli co u ciebie nawaliło. [oczko]

Autor:  Student [ czw gru 11, 2008 6:24 pm ]
Tytuł: 

sonik1976 pisze:
Jak to sie dzieje, ze otwieraja sie pozostale elementy, mimo, ze dwa silowniki prawych drzwi sa odlaczone?

Dzieje się tak gdyż oba siłowniki są odłączone a ich rurki zasilające są zaślepione. Skoro powietrze uchodzi po jakimś czasie oznacza to, że membrany w siłownikach mają maleńkie dziurki lub przetarte są mieszki łączące metalowe cięgno z samym siłownikiem. Osobiście zanim zakupiłem siłowniki bez dziur z powodzeniem używałem siłowników własnoręcznie połatanych (klej do dętek i łatki wycięte z rękawic chirurgicznych).

Pozdrawiam,

Student

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/