MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy geometria przodu jest magią czy małym miki? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37898 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gab [ wt gru 16, 2008 11:49 am ] |
Tytuł: | Czy geometria przodu jest magią czy małym miki? |
Na pewno było już o tym na forum - widziałem gdzieś nawet parametry nastawów, ale w zasadzie chce zapytać o coś innego. Sporo mi tam stuka z przodu, pewnie będzie trzeba rozebrać całość i powymieniać wiele gum. Dodatkowo nawet na oko widać, że przednie prawe koło troche "kładzie" się górą do wewnątrz. Stawiam na pokiereszowaną geometrię spowodowaną gumami i luzem w przekładni. Pod maską nie widać śladów jakiegoś naciągania go o brame, więc powinien być prosty. Pytanie: czy geometria W116 to robota dla speca i magika (jeśli tak to gdzie w Wawie) czy zrobi to każdy rozsadny mechanik mający sprzęt? Czy W116 "mają w komputerach" czy trzeba im podawać dane z kartki? Kiedyś naszukałem się po całym mieście kogoś, kto by się podjął ustawienia przodu w Taunusie - w kompach mieli tylko "Taurusa" ![]() ![]() W końcu znalazłem jakiegoś gościa, który powiedział "no problem" i to w jakimś garażu zrobił. Nie wiem jak i czym, ale Ford jezdzi prosto i nie tnie opon. |
Autor: | Janfocus [ wt gru 16, 2008 11:58 am ] |
Tytuł: | |
Polecam podjechać na szarpaki aby znaleźć wszystkie luzy w przegubach/wahaczach, gumach etc oraz sprawdzić swożnie, potem wymienić owe elementy i dopiero pojechać na geometrie np. na Ciszewskiego przy leclercu (tel. moge dac na PW) -oni tam nawet zabytki robią i mają ramę... Ale nie maja szarpaków. Na geometrię będzie miał też wpływ stan sprężyn (auto musi równo stac). |
Autor: | Maniek [ wt gru 16, 2008 6:40 pm ] |
Tytuł: | |
Zamin polecisz ustawiać geometrię to tak jak koledzy piszą sprawdź całe zawieszenie, a ja dorzuciłbym jeszcze sprawdzenie czy śruby mimośrodowe dadzą się odkręcić - czasami nie chcą niestety ![]() |
Autor: | darus [ wt gru 16, 2008 9:01 pm ] |
Tytuł: | |
Trzeba zacząć od sprawdzenia zawiechy, powymieniać co trzeba i wtedy na geometrie. W Mercedesach mozna ustawić wszystkie katy, nie tylko zbieznosc jak w wiekszości aut. Dlatego wymagane jest doswiadczenie mechanika, a to czy dysponuje urzadzeniem laserowym, czy zwykłymi kamerami z normalna podziałką i podpiera sie katalogiem autodaty lub wiedzą to rzecz drugorzędna. Na ten przykład ja swoim bekonem jeżdże tylko w jedno miejsce, do starszawego gościa w podsłupskiej Kobylnicy, który dysponujac starymi kamerami zna sie na tym jak nikt inny. Ale przede wszystkim, doswiadczenie, bo nawet najlepszy przyrząd nie zastapi głowy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |