MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Poziom oleju w ASB, czyli o co chodzi z tym korkociągiem? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37917 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gab [ śr gru 17, 2008 12:30 am ] |
Tytuł: | Poziom oleju w ASB, czyli o co chodzi z tym korkociągiem? |
Mam zagwozdkę, bo coś mnie tknęło, że jak kupiłem auto, to może by mu sprawdzić olej w skrzyni ![]() I teraz tak - w przeciwpancernej skrzyni BW35, którą mam w Volvo instrukcja nakazywała sprawdzać olej podczas pracy silnika na wolnych, w pozycji P. Bagnet miał dwie podziałki - osobną na "hot" i osobną na "cold". Był tak wypasiony, że nawet napisy miał po angielsku i szwedzku ![]() Za to z W116 wyciągnąłem coś, co przypomina zaawansowany przyrząd ginekologiczny ![]() ![]() U mnie jest w połowie pomiędzy końcem bagnetu a min, czyli ogólnie posucha - chyba że w MB jest jakaś inna procedura sprawdzania? Skrzynia chodzi jak zegarek, bez szarpania i ociągania. I jeszcze jedno - jaki ATF idzie do 4-biegowej w 280SE '79 ? |
Autor: | Janfocus [ śr gru 17, 2008 12:46 am ] |
Tytuł: | |
olej sprawdzamy na P na wolnych obrotach na gorącej skrzyni (najlepiej po dłuższej przejażdżce) Gab pisze: jaki ATF idzie do 4-biegowej w 280SE '79 ?
np czerwony Mobil1 |
Autor: | Gab [ śr gru 17, 2008 1:12 am ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: olej sprawdzamy na P na wolnych obrotach na gorącej skrzyni (najlepiej po dłuższej przejażdżce)
Gab pisze: jaki ATF idzie do 4-biegowej w 280SE '79 ? np czerwony Mobil1 Hmmm.... czerwone to one wszystkie są ![]() Bo np. w Volvo w przypadku manuala olewałem zalecenia i lałem nowsze (to taka ciekawostka - manualne skrzynie Volvo chodziły na ATF) ale do automatu zawsze lałem grzecznie tak jak rozpiska kazała F/G - co bywa upierdliwe, bo to zabytek i nie w każdym sklepie stoi (u Mobila jest to ATF 210). Akurat w ASB płyn pracuje dość ciężko, a pomiędzy kolejnymi generacjami są pewne różnice lepkości, więc wydaje się, że ma to znaczenie dla pracy skrzyni. Ma ktoś oryginalną instrukcję? Za to w przypadku olejów silnikowych olewam i leje często "byle co" bo najtańszy szlam dostępny współcześnie na rynku ma wyższą specyfikacje niż olej, który 30 lat temu zalecał producent auta ![]() ![]() ![]() Gab |
Autor: | DamonPr [ wt gru 30, 2008 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
W moim "Maleństwie" zaaplikowałem ATF/Dexron2 firmy Mobil 1. Hula jak trzeba, przełącza ładnie i płynnie bez najmniejszych szarpnięć więc mogę te oleum śmiało polecić. Przygotuj się tylko na dużą ilość oleju, bo zdziwiłem się mocno ściągając manuala do C123, że wchodzi ponad 6 literków. Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |