MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Poziom oleju w ASB, czyli o co chodzi z tym korkociągiem?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=37917
Strona 1 z 1

Autor:  Gab [ śr gru 17, 2008 12:30 am ]
Tytuł:  Poziom oleju w ASB, czyli o co chodzi z tym korkociągiem?

Mam zagwozdkę, bo coś mnie tknęło, że jak kupiłem auto, to może by mu sprawdzić olej w skrzyni :)
I teraz tak - w przeciwpancernej skrzyni BW35, którą mam w Volvo instrukcja nakazywała sprawdzać olej podczas pracy silnika na wolnych,
w pozycji P. Bagnet miał dwie podziałki - osobną na "hot" i osobną na "cold". Był tak wypasiony, że nawet napisy miał po angielsku i szwedzku :) Jedna podziałka sporo przesunięta względem drugiej.

Za to z W116 wyciągnąłem coś, co przypomina zaawansowany przyrząd ginekologiczny :) Pośród wielu artystycznych zakrętów, wygięć i korkociągów na nim, odnalazłem narżnięte dwie kreski i nic więcej. Rozumiem, że ta bliżej końca oznacza min a ta druga max :) niezależnie od temperatury?
U mnie jest w połowie pomiędzy końcem bagnetu a min, czyli ogólnie posucha - chyba że w MB jest jakaś inna procedura sprawdzania? Skrzynia
chodzi jak zegarek, bez szarpania i ociągania.

I jeszcze jedno - jaki ATF idzie do 4-biegowej w 280SE '79 ?

Autor:  Janfocus [ śr gru 17, 2008 12:46 am ]
Tytuł: 

olej sprawdzamy na P na wolnych obrotach na gorącej skrzyni (najlepiej po dłuższej przejażdżce)


Gab pisze:
jaki ATF idzie do 4-biegowej w 280SE '79 ?

np czerwony Mobil1

Autor:  Gab [ śr gru 17, 2008 1:12 am ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
olej sprawdzamy na P na wolnych obrotach na gorącej skrzyni (najlepiej po dłuższej przejażdżce)


Gab pisze:
jaki ATF idzie do 4-biegowej w 280SE '79 ?

np czerwony Mobil1


Hmmm.... czerwone to one wszystkie są :) Chodzi mi o specyfikacje - to ma być F/G, jakiś Dexron, czy tym skrzyniom to nie robi różnicy?
Bo np. w Volvo w przypadku manuala olewałem zalecenia i lałem nowsze (to taka ciekawostka - manualne skrzynie Volvo chodziły na ATF) ale do automatu zawsze lałem grzecznie tak jak rozpiska kazała F/G - co bywa upierdliwe, bo to zabytek i nie w każdym sklepie stoi (u Mobila jest to ATF 210).

Akurat w ASB płyn pracuje dość ciężko, a pomiędzy kolejnymi generacjami są pewne różnice lepkości, więc wydaje się, że ma to znaczenie dla pracy skrzyni. Ma ktoś oryginalną instrukcję?

Za to w przypadku olejów silnikowych olewam i leje często "byle co" bo najtańszy szlam dostępny współcześnie na rynku ma wyższą specyfikacje niż olej, który 30 lat temu zalecał producent auta :) No może z wyjątkiem oleju silnikowego który kiedyś kupiłem w Tesco :) Kosztował jakieś grosze, ale już w butli był ciemny jakby ktoś zrobił na nim 2000 km i nie miał podanej specyfikacji tylko info: "przeznaczony do silników spalinowych o zapłonie iskrowym starszych typów [zlosnik]

Gab

Autor:  DamonPr [ wt gru 30, 2008 12:46 pm ]
Tytuł: 

W moim "Maleństwie" zaaplikowałem ATF/Dexron2 firmy Mobil 1.

Hula jak trzeba, przełącza ładnie i płynnie bez najmniejszych szarpnięć więc mogę te oleum śmiało polecić.

Przygotuj się tylko na dużą ilość oleju, bo zdziwiłem się mocno ściągając manuala do C123, że wchodzi ponad 6 literków.

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/