MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt gru 26, 2008 10:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 29, 2008 3:00 pm
Posty: 84
Lokalizacja: kraków
WITAM.Mam pytanie jak powyzej.Ostatnio zmieniałem chłodnice i termostat,pokazywało mi strasznie niską temperature nawet po rozgrzaniu(max60) Teraz po zmianie na stary termostat i wyczysczeniu termometru mam od 80 do 100(ostatnia biała podziałka przed 120) i zastanawiam sie czy nie za duzo.Auto jakby lepiej i ciszej chodzi,duzo mocniej grzeje w srodku ale cały czas ma temperature w tej granicy((ostatnia biała podziałka).
Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź.

_________________
nie ma jazdy bez gwiazdy!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 26, 2008 11:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
u mnie w 240d było 80-85st bez względu na warunki... Niemniej nie martwiłbym się Twoimi wynikami bo są w normie a różnice mogą pochodzić od termostatu.

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 11:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:03 am
Posty: 66
Lokalizacja: Łódź
Mysle, ze niezaleznie od pojemnosci silnika, temperatura powinna wachac sie miedzy 80 a 85*C. Ponadto zauwazylem u mnie wzrost temperatury o 1-2*C przy szybszej jezdzie (powyzej 120-130km/h), a przy spokojniejszej jezdzie temperatura wraca do wyjsciowej z przedzialu 80-85*C.

_________________
Kiedys:
Syrena 105Lux 1978r, Skoda 110 1973r, Polonez FSO1500 1987r, Daewoo Lanos 1,6 1999r, Skoda Octavia 1,8T 2001r

Aktualnie:
Mercedes W123 240D 1981r, Skoda Fabia 1,4TDi 2006r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 2:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
W Mercu termostat otwiera sie przy 85C. (albo 80C nie jestem pewien) Temp. prawidłowa wynosi 80-90C w zaleznosci jak mocno mu wstawaimy, gdzie i w jakich temp. jeździmy. Przy ostrej jeździe po trasie u mnie dochodzi nawet do 100C, ale generalnie średnio 85C trzyma. Ten nowy termostat, który miałeś uprzednio mógł sie nie domykać co było powodem niedogrzania.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 4:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 29, 2008 3:00 pm
Posty: 84
Lokalizacja: kraków
Dzieki,zmieniłem na nowszy bo myslałem,że tamten sie nie otwiera.Sek w tym,że tamten otwierał sie przy 80 a ten przy 87.Wyglada na to,że tamten sie nie domykał,ale może ten jednak otwiera sie za późno?Moze potrzebuje trzeciego .Tak wogóle jaki polecacie termostat jesli zamiennik,czy w ASO jkupie za rozsądna cene?Pozdrawiam

_________________
nie ma jazdy bez gwiazdy!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 28, 2008 1:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Podobno bardzo dobrym zamiennikiem jest wahler, , chyba cos koło 80zł. Nie wiem ile kosztuje oryginał w ASO.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 28, 2008 8:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Witajcie!
Idealna tempertura dla diesla to 82C czyli dokładnie tyle co temperatura pełnego otwarcia termostatu. Przy wymianie termostatu najlepszym wyborem jest niemiecki WAHLER dostarczany także przez ASO i montowany przez fabrykę. Kosztuje jakieś śmieszne 35 zł + uszczelka dodatkowa w zależności od typu obudowy termostatu. Przy sprawmym układzie temperatura nie ma prawa po nagrzaniu wychylić się poza przedzial 80-85 C nawet po silnym pędzeniu auta czy w korkach - ten układ chłodzenia ma naprawde wielkie rezerwy. Z moich obserwacji wynika że chłodnica pusta dopiero w 50% daje efekty w postaci wahań termometru w korkach.
BTW: W moim nowym nabytku fachowcy z Opla wymyslili sobie że wiatrak schładzający włacza się dopiero przy 105C czyli 5C przed czerwonym polem. I to okazuje się tak ma być!!! Za pierwszym razem byłem o krok od decyzji o przymusowym postoju :)

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 1:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
87'C to termostat do benzyny :)
do diesla jest inny

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 4:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 29, 2008 4:50 pm
Posty: 118
Lokalizacja: Dębica
Czesc, bardzo czesto przegladam to forum, ale dopiero dzis sie zarejestrowalem. Jesli moge to chcialbym sie podepnac pod temacik. Mianowicie mam taki problem. W swoim 240D chocbym przejechal 100 km to wkazowka temperatury ledwo co przekracza 40 stopni. Po przejechaniu 2 km leci mi juz cieple powietrze do kabiny, chlodnice mam zimna. Prosze mi powiedziec w czym tkwi problem. Z gory dziekuje.

_________________
Mercedes - to już nie pasja... to styl życia
MB W123 240D 1983' signal rot
MB W123 230CE 1984' rauchsilber
MB S124 250D 1995' onyx grey


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 5:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
joszko - czujnik temp silnika?
sprawdz czy po 10 km masz ciepla chlodnice, jak tak, to termostat ok, a czujnik do wymiany

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 7:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 29, 2008 4:50 pm
Posty: 118
Lokalizacja: Dębica
Teraz to juz calkiem sie pogubilem, szwagier mi kiedys tam gadal, ze jak chlodnica jest zimna to jest dobry termostat.
Gorny przewod mam cieply. Sprzeglo visco mam zablokowane i kreci sie caly czas. Nie mam zamiaru kupowac nowego bo mi sie normalnie nie oplaca.

_________________
Mercedes - to już nie pasja... to styl życia
MB W123 240D 1983' signal rot
MB W123 230CE 1984' rauchsilber
MB S124 250D 1995' onyx grey


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 8:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Visco w 2.4D, myslałem, że sa tylko w 300 i benzynach 2.8. W pozostałych wentylator kręci sie cały czas. Chłodnica powinna być ciepła, górny wąż też, poza tym gdy termostat jest otwarty i silnik się niedogrzewa, to bys marzną w środku., ogrzewanie jest wtedy słabiutkie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 29, 2008 4:50 pm
Posty: 118
Lokalizacja: Dębica
Prosze o wyrozumialosc, bo od niedawna jestem posiadaczem beczki i dopiero zaczynam z nia przygode, a na dodatek nie jestem z wyksztalcenia mechanikiem i praktycznie nie mam z nia stycznosci.
W poprzednim poscie chodzilo mi o wentylator chlodnicy, ktory kreci mi sie caly czas. Jutro sie przejade bekolotem i zwroce na to wszytko uwage. Ogrzewanie mam mocne bo juz po 2-3 km juz mam cieplutko w srodku.

_________________
Mercedes - to już nie pasja... to styl życia
MB W123 240D 1983' signal rot
MB W123 230CE 1984' rauchsilber
MB S124 250D 1995' onyx grey


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 29, 2008 11:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 29, 2008 3:00 pm
Posty: 84
Lokalizacja: kraków
Hmm.Ajak masz cieplutko.w środku?Bo ewidentnie wygląda,że masz to samo co ja miałem z tamtym termostatem-za wcześnie sie otwierał i nie dogrzewał.Owszem tez myslałem,że mam ciepło,ale teraz jak włącze grzanie na maksa to zaraz musze sie dochładzać ze srodkowych wlotów.Więc albo czujnik(skoro mówisz,że ciepło)albo termostat.Czujnik nietrudno sprawdzić-trzeba wykręcić go z bloku silnika podkładając wczesniej pod auto jakąś miskę na płyn chłodniczy który ci wycieknie.Nastepnie wkładasz go do wczesniej zagotowanej wody w kubku podłączając go dodatkowo do masy:)jak zobaczysz wskazówke wychylająca się koło 90,100 stopni to znaczy że czujnik ok.Pozdro

_________________
nie ma jazdy bez gwiazdy!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 30, 2008 11:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 29, 2008 4:50 pm
Posty: 118
Lokalizacja: Dębica
Podczas wykręcania czujnika z głowicy to dużo płynu wypłynie? i czy po tej operacji trzeba będzie odpowietrzać układ?

_________________
Mercedes - to już nie pasja... to styl życia
MB W123 240D 1983' signal rot
MB W123 230CE 1984' rauchsilber
MB S124 250D 1995' onyx grey


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl