MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
IDEALNA TEMPERATURA SILNIKA W DIESLU?(123 200d) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38039 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | adalbertus [ pt gru 26, 2008 10:39 pm ] |
Tytuł: | IDEALNA TEMPERATURA SILNIKA W DIESLU?(123 200d) |
WITAM.Mam pytanie jak powyzej.Ostatnio zmieniałem chłodnice i termostat,pokazywało mi strasznie niską temperature nawet po rozgrzaniu(max60) Teraz po zmianie na stary termostat i wyczysczeniu termometru mam od 80 do 100(ostatnia biała podziałka przed 120) i zastanawiam sie czy nie za duzo.Auto jakby lepiej i ciszej chodzi,duzo mocniej grzeje w srodku ale cały czas ma temperature w tej granicy((ostatnia biała podziałka). Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź. |
Autor: | Janfocus [ pt gru 26, 2008 11:20 pm ] |
Tytuł: | |
u mnie w 240d było 80-85st bez względu na warunki... Niemniej nie martwiłbym się Twoimi wynikami bo są w normie a różnice mogą pochodzić od termostatu. |
Autor: | sonik1976 [ sob gru 27, 2008 11:34 am ] |
Tytuł: | |
Mysle, ze niezaleznie od pojemnosci silnika, temperatura powinna wachac sie miedzy 80 a 85*C. Ponadto zauwazylem u mnie wzrost temperatury o 1-2*C przy szybszej jezdzie (powyzej 120-130km/h), a przy spokojniejszej jezdzie temperatura wraca do wyjsciowej z przedzialu 80-85*C. |
Autor: | darus [ sob gru 27, 2008 2:55 pm ] |
Tytuł: | |
W Mercu termostat otwiera sie przy 85C. (albo 80C nie jestem pewien) Temp. prawidłowa wynosi 80-90C w zaleznosci jak mocno mu wstawaimy, gdzie i w jakich temp. jeździmy. Przy ostrej jeździe po trasie u mnie dochodzi nawet do 100C, ale generalnie średnio 85C trzyma. Ten nowy termostat, który miałeś uprzednio mógł sie nie domykać co było powodem niedogrzania. |
Autor: | adalbertus [ sob gru 27, 2008 4:12 pm ] |
Tytuł: | |
Dzieki,zmieniłem na nowszy bo myslałem,że tamten sie nie otwiera.Sek w tym,że tamten otwierał sie przy 80 a ten przy 87.Wyglada na to,że tamten sie nie domykał,ale może ten jednak otwiera sie za późno?Moze potrzebuje trzeciego .Tak wogóle jaki polecacie termostat jesli zamiennik,czy w ASO jkupie za rozsądna cene?Pozdrawiam |
Autor: | darus [ ndz gru 28, 2008 1:35 pm ] |
Tytuł: | |
Podobno bardzo dobrym zamiennikiem jest wahler, , chyba cos koło 80zł. Nie wiem ile kosztuje oryginał w ASO. |
Autor: | Maniek [ ndz gru 28, 2008 8:12 pm ] |
Tytuł: | |
Witajcie! Idealna tempertura dla diesla to 82C czyli dokładnie tyle co temperatura pełnego otwarcia termostatu. Przy wymianie termostatu najlepszym wyborem jest niemiecki WAHLER dostarczany także przez ASO i montowany przez fabrykę. Kosztuje jakieś śmieszne 35 zł + uszczelka dodatkowa w zależności od typu obudowy termostatu. Przy sprawmym układzie temperatura nie ma prawa po nagrzaniu wychylić się poza przedzial 80-85 C nawet po silnym pędzeniu auta czy w korkach - ten układ chłodzenia ma naprawde wielkie rezerwy. Z moich obserwacji wynika że chłodnica pusta dopiero w 50% daje efekty w postaci wahań termometru w korkach. BTW: W moim nowym nabytku fachowcy z Opla wymyslili sobie że wiatrak schładzający włacza się dopiero przy 105C czyli 5C przed czerwonym polem. I to okazuje się tak ma być!!! Za pierwszym razem byłem o krok od decyzji o przymusowym postoju ![]() |
Autor: | lysy2 [ pn gru 29, 2008 1:17 pm ] |
Tytuł: | |
87'C to termostat do benzyny ![]() do diesla jest inny |
Autor: | joszko [ pn gru 29, 2008 4:57 pm ] |
Tytuł: | |
Czesc, bardzo czesto przegladam to forum, ale dopiero dzis sie zarejestrowalem. Jesli moge to chcialbym sie podepnac pod temacik. Mianowicie mam taki problem. W swoim 240D chocbym przejechal 100 km to wkazowka temperatury ledwo co przekracza 40 stopni. Po przejechaniu 2 km leci mi juz cieple powietrze do kabiny, chlodnice mam zimna. Prosze mi powiedziec w czym tkwi problem. Z gory dziekuje. |
Autor: | lysy2 [ pn gru 29, 2008 5:55 pm ] |
Tytuł: | |
joszko - czujnik temp silnika? sprawdz czy po 10 km masz ciepla chlodnice, jak tak, to termostat ok, a czujnik do wymiany |
Autor: | joszko [ pn gru 29, 2008 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
Teraz to juz calkiem sie pogubilem, szwagier mi kiedys tam gadal, ze jak chlodnica jest zimna to jest dobry termostat. Gorny przewod mam cieply. Sprzeglo visco mam zablokowane i kreci sie caly czas. Nie mam zamiaru kupowac nowego bo mi sie normalnie nie oplaca. |
Autor: | darus [ pn gru 29, 2008 8:00 pm ] |
Tytuł: | |
Visco w 2.4D, myslałem, że sa tylko w 300 i benzynach 2.8. W pozostałych wentylator kręci sie cały czas. Chłodnica powinna być ciepła, górny wąż też, poza tym gdy termostat jest otwarty i silnik się niedogrzewa, to bys marzną w środku., ogrzewanie jest wtedy słabiutkie. |
Autor: | joszko [ pn gru 29, 2008 10:13 pm ] |
Tytuł: | |
Prosze o wyrozumialosc, bo od niedawna jestem posiadaczem beczki i dopiero zaczynam z nia przygode, a na dodatek nie jestem z wyksztalcenia mechanikiem i praktycznie nie mam z nia stycznosci. W poprzednim poscie chodzilo mi o wentylator chlodnicy, ktory kreci mi sie caly czas. Jutro sie przejade bekolotem i zwroce na to wszytko uwage. Ogrzewanie mam mocne bo juz po 2-3 km juz mam cieplutko w srodku. |
Autor: | adalbertus [ pn gru 29, 2008 11:26 pm ] |
Tytuł: | |
Hmm.Ajak masz cieplutko.w środku?Bo ewidentnie wygląda,że masz to samo co ja miałem z tamtym termostatem-za wcześnie sie otwierał i nie dogrzewał.Owszem tez myslałem,że mam ciepło,ale teraz jak włącze grzanie na maksa to zaraz musze sie dochładzać ze srodkowych wlotów.Więc albo czujnik(skoro mówisz,że ciepło)albo termostat.Czujnik nietrudno sprawdzić-trzeba wykręcić go z bloku silnika podkładając wczesniej pod auto jakąś miskę na płyn chłodniczy który ci wycieknie.Nastepnie wkładasz go do wczesniej zagotowanej wody w kubku podłączając go dodatkowo do masy:)jak zobaczysz wskazówke wychylająca się koło 90,100 stopni to znaczy że czujnik ok.Pozdro |
Autor: | joszko [ wt gru 30, 2008 11:33 am ] |
Tytuł: | |
Podczas wykręcania czujnika z głowicy to dużo płynu wypłynie? i czy po tej operacji trzeba będzie odpowietrzać układ? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |