MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 3:16 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob gru 27, 2008 12:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:03 am
Posty: 66
Lokalizacja: Łódź
Pytanko - chodzi o te gumowa rurke wchodzaca w glowice obok korka wlewu paliwa - od jakiegos czasu glowica poci sie w okolicach tej rurki, sama rurka jest dosc luzna - nie wiem nawet co to za ustrojstwo - czy wystarczy scisnac obejme na rurce i po klopocie czy to objaw jakiejs powazniejszej usterki?


Obrazek

_________________
Kiedys:
Syrena 105Lux 1978r, Skoda 110 1973r, Polonez FSO1500 1987r, Daewoo Lanos 1,6 1999r, Skoda Octavia 1,8T 2001r

Aktualnie:
Mercedes W123 240D 1981r, Skoda Fabia 1,4TDi 2006r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 1:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
sonik1976 pisze:
Pytanko - chodzi o te gumowa rurke wchodzaca w glowice obok korka wlewu paliwa

Ta gumowa rurka to odpowietrzenie skrzyni korbowej i znajduje się obok wlewu oleju oczywiście (nie paliwa - chyba nie wlewałeś tam paliwa?).
Rurka ta jest podłączona do układu dolotowego i "wciąga" po prostu nadmiar gazów pojawiający się w dolnej części silnika, będący efektem nieszczelności górnych części silnika (cylinder-tłok-pierścienie tłokowe) oraz po prostu przemieszczania się tłoków w cylindrach, co wywołuje zmiany ciśnienia w skrzyni korbowej. Gazy te muszą być odprowadzone na zewnątrz (w tym przypadku do układu dolotowego); w przeciwnym razie panujące w skrzyni korbowej nadciśnienie powodowałoby wycieki oleju z różnych miejsc (uszczelki, zimerringi, itp).
Wyciek z miejsca mocowania tej rurki jest niegroźny (jest efektem dostawania się tam rozchlapanego oleju lub oparów olejowych, które skraplają się w tej rurce) i wystarczy zacisnąć opaskę, lub założyć nową.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 1:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
Mówimy tytaj o pokrywie zaworów a nie o głowicy.
Ta rurka to odma - stabilizuje ciśnienie w skrzyni korbowej silnika.
Jeśli jest luźna - to tak jak piszesz - ścisnąć obejmę.
Jeżeli silnik jest w miarę dobrej kondycji (nie ma przedmuchów) to nie ma się czym przejmować.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 27, 2008 1:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:03 am
Posty: 66
Lokalizacja: Łódź
Seweryn pisze:
Ta gumowa rurka to odpowietrzenie skrzyni korbowej i znajduje się obok wlewu oleju oczywiście (nie paliwa - chyba nie wlewałeś tam paliwa?).


tak, chodzilo mi o korek wlewu oleju, czeski blad ;)

dzieki za rozjasnienie w glowie :)

_________________
Kiedys:

Syrena 105Lux 1978r, Skoda 110 1973r, Polonez FSO1500 1987r, Daewoo Lanos 1,6 1999r, Skoda Octavia 1,8T 2001r



Aktualnie:

Mercedes W123 240D 1981r, Skoda Fabia 1,4TDi 2006r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl