(me: how) pisze:
ale temat jest wybitnie dla znawców
Ktos mnie wzywal?
Przepraszam, ze tak pozno ale dopiero teraz natknalem sie na temat, ktory odgrzebal
MajsterGarage w ramach innego watku. Podobnie jak w przypadku desek rozdzielczych wypada zrobic porzadek z faktami i mitami na temat kolorow i wersji podsufitek. Ponizsze tabele przedstawiaja wszystkie wzytepujace w W123 rodzaje podsufitek:
do 09/79 (pierwsza seria):
od 09/79 do 9/82 (druga seria):
od 9/82 (trzecia seria):
Z powyzszego, oraz z doswiadczen autora (ktore pokrywaja sie w duzej mierze z doswiadczeniami przedmowcow) wynika co nastepuje:
- podsufitki we wszystkich seriach W123 wystepowaly w trzech kolorach,
- w pierwszej serii material byl dziurkowany i podsufitka szyta, natomiast w drugiej i trzeciej material jednolity z odpowiednia faktura i podsufitka zgrzewana,
- podsufitki w drugiej i trzeciej serii byly takie same,
- w pierwszej, drugiej i trzeciej serii samochody z tapicerka **1 (schwarz) oraz **2 (blau) mialy podsufitki biale, (a w zasadzie jasnoszare),
- w pierwszej serii samochody z tapicerkami **3 (tabak) oraz **4 (bambus) mialy podsufitki ciemnobezowe natomiast samochody z tapicerkami **5 (pergament) oraz **6 (moos) podsufitki jasnobezowe,
- w drugiej i trzeciej serii samochody z tapicerkami **5 (creme) oraz **6 (olive) mialy podsufitki jasnobezowe, natomiast samochody z tapicerkami **4 (dattel) oraz **7 (siena, wzgl. hennarot) podsufitki ciemnobezowe,
- wg EPC nie bylo innych rodzajow podsufitek i jakos nie moge sobie wyopbrazic zeby istniala mozliwosc zamowienia samochodu z podsufitka np. czerwona (rozowa?) do samochodu z czerwonym wnetrzem

.