MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 5:42 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 17, 2008 12:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Mam zagwozdkę, bo coś mnie tknęło, że jak kupiłem auto, to może by mu sprawdzić olej w skrzyni :)
I teraz tak - w przeciwpancernej skrzyni BW35, którą mam w Volvo instrukcja nakazywała sprawdzać olej podczas pracy silnika na wolnych,
w pozycji P. Bagnet miał dwie podziałki - osobną na "hot" i osobną na "cold". Był tak wypasiony, że nawet napisy miał po angielsku i szwedzku :) Jedna podziałka sporo przesunięta względem drugiej.

Za to z W116 wyciągnąłem coś, co przypomina zaawansowany przyrząd ginekologiczny :) Pośród wielu artystycznych zakrętów, wygięć i korkociągów na nim, odnalazłem narżnięte dwie kreski i nic więcej. Rozumiem, że ta bliżej końca oznacza min a ta druga max :) niezależnie od temperatury?
U mnie jest w połowie pomiędzy końcem bagnetu a min, czyli ogólnie posucha - chyba że w MB jest jakaś inna procedura sprawdzania? Skrzynia
chodzi jak zegarek, bez szarpania i ociągania.

I jeszcze jedno - jaki ATF idzie do 4-biegowej w 280SE '79 ?

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 17, 2008 12:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
olej sprawdzamy na P na wolnych obrotach na gorącej skrzyni (najlepiej po dłuższej przejażdżce)


Gab pisze:
jaki ATF idzie do 4-biegowej w 280SE '79 ?

np czerwony Mobil1

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 17, 2008 1:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Janfocus pisze:
olej sprawdzamy na P na wolnych obrotach na gorącej skrzyni (najlepiej po dłuższej przejażdżce)


Gab pisze:
jaki ATF idzie do 4-biegowej w 280SE '79 ?

np czerwony Mobil1


Hmmm.... czerwone to one wszystkie są :) Chodzi mi o specyfikacje - to ma być F/G, jakiś Dexron, czy tym skrzyniom to nie robi różnicy?
Bo np. w Volvo w przypadku manuala olewałem zalecenia i lałem nowsze (to taka ciekawostka - manualne skrzynie Volvo chodziły na ATF) ale do automatu zawsze lałem grzecznie tak jak rozpiska kazała F/G - co bywa upierdliwe, bo to zabytek i nie w każdym sklepie stoi (u Mobila jest to ATF 210).

Akurat w ASB płyn pracuje dość ciężko, a pomiędzy kolejnymi generacjami są pewne różnice lepkości, więc wydaje się, że ma to znaczenie dla pracy skrzyni. Ma ktoś oryginalną instrukcję?

Za to w przypadku olejów silnikowych olewam i leje często "byle co" bo najtańszy szlam dostępny współcześnie na rynku ma wyższą specyfikacje niż olej, który 30 lat temu zalecał producent auta :) No może z wyjątkiem oleju silnikowego który kiedyś kupiłem w Tesco :) Kosztował jakieś grosze, ale już w butli był ciemny jakby ktoś zrobił na nim 2000 km i nie miał podanej specyfikacji tylko info: "przeznaczony do silników spalinowych o zapłonie iskrowym starszych typów [zlosnik]

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 30, 2008 12:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
W moim "Maleństwie" zaaplikowałem ATF/Dexron2 firmy Mobil 1.

Hula jak trzeba, przełącza ładnie i płynnie bez najmniejszych szarpnięć więc mogę te oleum śmiało polecić.

Przygotuj się tylko na dużą ilość oleju, bo zdziwiłem się mocno ściągając manuala do C123, że wchodzi ponad 6 literków.

Pozdrawiam

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl