MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Dmuchawa (dziwne odgłosy)
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38104
Strona 1 z 2

Autor:  optymizer [ wt gru 30, 2008 3:55 am ]
Tytuł:  Dmuchawa (dziwne odgłosy)

Od dawna czytuje to forum i juz sporo udało mi się z jego pomocą rozwiązać dręczących mnie kwestii, jednak tym razem poległem i nie znalazłem odpowiedzi na forum :-? a mój problem polega na dziwnych odgłosach dochodzących z dmuchawy, mam wrażenie ze z jej silnika. Otóż cala dmuchawa tak jakby wpadała w rezonans i terkocze (klekocze) czasem głośno a czasem cicho (czasem wogóle) najbardziej na 1 biegu. Dzisiaj ja wymontowałem i nie widziałem tam żadnych połamanych łopatek, uszkodzeń czy większych luzów, próbowałem wyjąc sam silnik, tzn odmontować wirnik ale niestety tutaj nie wiem co robić, po środku wirnika jest taki trzpień i wirnik jest ustabilizowany na nim taka małą imbusowa śrubka, po odkręceniu jej sam plastik wirnika obraca się a zwoje i silnik praktycznie się nie obracają ale nie mogę podciągnąć wirnika do góry żeby go zdjąć, tak jakby coś go jeszcze trzymało :-? czy ktoś wie co to możne być?? przed złożeniem wszystko dokładnie poskręcałem itd ale nie bylem w stanie się dobrać do łożysk i jakoś ich przesmarować (bo dmuchawie zdarza się tez czasem tak dziwnie zawyć przy wyłączaniu) dodam ze jak pociągam za wirnik to jest tak jakby minimalny luz i może to przez to wpada w rezonans ale i tak nie mogę tego naprawić bo nie mogę tego rozebrać, będę wdzięczny za jakieś rady :P może ktoś z was z tym walczył

p.s. jak sie zrobi cieplej to wrzucę jakieś foty w ramach przywitania się bo teraz Mercedes jest brudna a nie mogę umyć i wstyd się chwalić :P

Autor:  lysy2 [ wt gru 30, 2008 8:21 am ]
Tytuł: 

sprobuj popsikac wd40 po ośce i niech tam zaplynie
powinienes miec w tym plastiku od lopatek dziurke niedaleko osi wirnika - tam popsikaj, tak by zaplynelo
jak nie pomoze to ja mam od mojej W123 cala nagrzewnice z dmuchawa, to moge Ci ta dmuchawe niedrogo odsprzedac :)
(jakbys byl zaintereswany, to napisz na lysy-@wp.pl )

Autor:  DamonPr [ wt gru 30, 2008 12:41 pm ]
Tytuł: 

Zamiast WD40 polceam smarowidło teflonowe w spray'u :)

Jest dużo mniej agresywne, a i działa lepiej [zlosnik]

Pzdr

Autor:  optymizer [ wt gru 30, 2008 11:17 pm ]
Tytuł: 

dzisiaj nie miałem czasu wiec jutro postaram się przesmarować to z rana i napisze czy coś to podziałało, po nowym roku dam tez odpowiedz jeśli będę potrzebował nowej dmuchawy :) dzięki za rady

Autor:  Omen [ pn mar 15, 2010 8:27 pm ]
Tytuł: 

Czy aby dostać się do dmuchawy trzeba ściągać całą deskę rozdzielczą ? Coś mi się w niej zablokowało i nie mogę przekręcić na bieg II i III

Autor:  kala2191 [ pn mar 15, 2010 9:06 pm ]
Tytuł: 

wiem ze do dmuchawy można dojść od zewnątrz od podszybia to znaczy trzeba zdjąć obie wycieraczki i obie kratki i te blachę ze środka jest ona zamocowana takimi plastikowymi wciskami od strony komory silnika i pod nią jest dmuchawa to znaczy sam wirnik nie wiem czy ci to coś pomoże

Autor:  THC [ pn mar 15, 2010 10:36 pm ]
Tytuł: 

kala2191 pisze:
wiem ze do dmuchawy można dojść od zewnątrz od podszybia to znaczy trzeba zdjąć obie wycieraczki i obie kratki i te blachę ze środka jest ona zamocowana takimi plastikowymi wciskami od strony komory silnika i pod nią jest dmuchawa to znaczy sam wirnik nie wiem czy ci to coś pomoże



Nic nie pomoże bo tam jej nie ma, tylko jest silnik wycieraczek.
Dojście do dmuchawy jest z prawej strony tunelu.
Odkęcasz po stronie pasażera ukryta śrubę , wkrętakiem gwiazdkowym.
Odsuwasz fotel na max w tył unosisz tunel odkręcając wkręt pod materiałem między fotelami.
Po wyciągnięciu pionowej wykładziny widać dmuchawę.
Wtedy można odpiąć wtyk i ją odkręcić, wentylator wraz z silnikiem masz na wierzchu, smarujesz składasz .

Omen pisze:
Czy aby dostać się do dmuchawy trzeba ściągać całą deskę rozdzielczą ? Coś mi się w niej zablokowało i nie mogę przekręcić na bieg II i III


Zablokował Ci się regulator siły nadmuchu.
Zdejmujesz pokrętła, odkręcasz nakrętki.
Potem już jest poważniej , trzeba powalczyć.
Zablokowała się lub zerwała linka .
Regulator raczej do wymiany, nie ma tych linek w regulatorze jako osobna część.

Autor:  Omen [ wt mar 16, 2010 3:16 pm ]
Tytuł: 

Kurde jakaś plaga, bo dzisiaj udało mi się przekręcić pokrętło na II, to mi wystarczyło. W między czasie wymieniłem świece i pozostawiłem samochód na chodzie na 1h. Po tym czasie wraca a nadmuch nie działa, nawet w pozycji I. Tak jak by w ogóle się nie włączał :/

Autor:  optymizer [ wt mar 16, 2010 5:50 pm ]
Tytuł: 

Z opisu THC wygląda to na dosyć skomplikowana sprawę, w rzeczywistości nie jest. Dojście fakt z prawej strony tunelu, odkręcasz osłonę deski nad nogami pasażera (3 śrubki) zdejmujesz i już widzisz tył silnika dmuchawy, teraz odpinasz kostkę od silnika, odkręcasz silnik ( 3 śrubki, 8 jeżeli dobrze pamiętam) wyjmujesz i po sprawie. U mnie niestety smarowanie itd nic nie pomogło, musiałem wymienić silnik, zasadniczo to tam jest (w silniku) połączenie miedziane wiec jego w ogóle nie powinno się smarować.

Autor:  Omen [ wt mar 16, 2010 6:16 pm ]
Tytuł: 

Pierwsza sprawa rozwiązana: mogę już wybrać wszystkie III biegi i pokrętło chodzi na luzie.

Teraz drugi problem z tym silnikiem: coś w nim ociera i strasznie stuka, tylko jak go wyciągnać całkiem ? Wypinam wtyczkę, odkręcam 3 śruby ale dalej wychodzi silnik z obudową i trzyma mnie jeden kabel co nie jest odpinany. Odkręcam te dwie śruby na tylnej obudowie i dalej nie mogę wyciągnąć samego silnika.

Autor:  optymizer [ wt mar 16, 2010 8:53 pm ]
Tytuł: 

ten kabel wchodzi do takiej płytki na której są 4 piny od kostki która już odpiąłeś, ta płytka trzyma się na jednej śrubce (7 jeżeli dobrze pamiętam) odkręcasz ja i płytka odchodzi (z drugiej strony jest zahaczona na takim wgłębieniu), teraz masz tam 2 kabelki które są zaciśnięte na metalowych króćcach (nie wiem jak to nazwać, takie prostokątne metalowe listeczki) po prostu ściągasz zaciski z tych listków i po sprawie (schodzi ręką, zresztą odkręcisz to zobaczysz i będziesz wiedział o co chodzi)

Autor:  kubalukasz [ wt mar 16, 2010 10:03 pm ]
Tytuł: 

witam to ja mam takie oytanie zwiazane z nadmuchem na 3 stopniu nie ma roznicy czyli tez musze odkrecic i psiuknąć tak i moze bedzie dobrze?

Autor:  optymizer [ wt mar 16, 2010 10:50 pm ]
Tytuł: 

ale co na 3 stopniu nie ma różnicy?? nie ma różnicy co do 2 stopnia czy nie ma różnicy co do objawów jak u kolegi tj hałasuje?? jeżeli to 1 to elektryka, wiec zacznij od sprawdzenia pokrętła tak jak to opisał THC, jak nie to to szukaj dalej, a jak to drugie to tak, trzeba wyjąc silnik i sprawdzić co z nim nie tak.

p.s. wyrażaj się jaśniej :-?

Autor:  Omen [ śr mar 17, 2010 5:26 pm ]
Tytuł: 

optymizer dzięki, co prawda u mnie nie było śrubki tylko taka klamra ale udało się wyciągnąć. Silnik ma dość duży luz i poszedł do naprawy, może coś z niego będzie. A ja też tak mam ze na 3 biegu dmucha tak jak na drugim, ale na 3 dodatkowo otwiera się więcej nadmuchu na szybę.

Autor:  optymizer [ śr mar 17, 2010 10:51 pm ]
Tytuł: 

Omen pisze:
optymizer dzięki, co prawda u mnie nie było śrubki tylko taka klamra ale udało się wyciągnąć. Silnik ma dość duży luz i poszedł do naprawy, może coś z niego będzie. A ja też tak mam ze na 3 biegu dmucha tak jak na drugim, ale na 3 dodatkowo otwiera się więcej nadmuchu na szybę.


a gdzie ci to naprawia?? jakiś elektryk?? bo ja swój stary tez mam jeszcze wiec bym go tez chętnie dal komuś żeby mi go na zapas naprawił...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/