MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sty 05, 2009 4:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Witam.
Pierwszy mróz - 18C siadam do auta, grzeje świece, przekręcam kluczyk, kręci jak głupi, a silnik nie chce załapać. Odpuszczam, drugi raz grzeje swiece i to samo. Aku wytrzymał tak 4 razy i padł. Przyszedłem z pracy, aku podłaczyłem do ładowania, odkręciłem filtr paliwa, czysta ropa bez parafiny. Świec jescze nie sprawdzałem, wczoraj zrobiłem trase prawie 300km, do tej pory (fakt mrozy -7C góra) palił od kopa. biore pod uwagę, ze moze byc cos z grzaniem świec (do wczoraj wszystkie działały), albo pozostaje komprecha, moze regulacja luzu zaworów cos przyniesie, choc do tej pory silnik cykał super, nie miał problemu z osiagnieciem 140km/h (zaznaczam , ze to 2.0, 60KM i półtora tony).

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 4:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
a Skyda lejesz do ropy? (parafina mogła gdzieś w przewodach stranąć...)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 4:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
zamarzło Ci paliwko. u mnie tez tak sie stało ostatnio.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 5:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Własnie o to chodzi, ze pompowałem dzis ręczną pompką, paliwo wypływa, ciagnie przewodami, widać, ze w przewodach nie przymarzło ( przynajmniej nie w filterku wstepnym), jak wczesniej mówiłem filtr paliwa też ok, nie lałem do tej pory specyfików do ropy, teoretycznie zimowe paliwo na stacjach powinno trzymać do -22, leje tylko na Neste, chociaż w sumie to tylko teoretycznie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 7:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 10, 2008 1:55 pm
Posty: 227
Numer GG: 392926
Lokalizacja: Radom
Witam.
Ja kiedys mialem taki problem z paliwem i zrobilem bandycki moze numer:na 18litrow diesla wlalem 3 litry benzyny,w zbiorniku wiele nie bylo,przeszlo mu jak reka odjal.pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 7:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Szpakooo pisze:
Witam.
Ja kiedys mialem taki problem z paliwem i zrobilem bandycki moze numer:na 18litrow diesla wlalem 3 litry benzyny,w zbiorniku wiele nie bylo,przeszlo mu jak reka odjal.pozdrawiam


To zaden bandycki sposob. Kiedys jak nie bylo zimowego diesla to wlasnie mieszkajac z benzyna mozna bylo samemu wyprodukowac rope odporna na mrozy. Dla granicy -30 byla to juz mieszanka 1:1.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 8:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 13, 2007 5:42 pm
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
czy to znaczy ze np jak zaleje na pełny ropy (ok 60 l) bak jakies 5 litrów benzyny to bez zadnych skutkow ubocznych pomoze to przy zapalaniu w mrozy?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 8:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lis 10, 2008 1:55 pm
Posty: 227
Numer GG: 392926
Lokalizacja: Radom
Nie wiem czy bez skutków ubocznych ale pomaga.


Na górę
Post: pn sty 05, 2009 8:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:03 am
Posty: 66
Lokalizacja: Łódź
darus pisze:
Świec jescze nie sprawdzałem, wczoraj zrobiłem trase prawie 300km, do tej pory (fakt mrozy -7C góra) palił od kopa.


Kurcze, to moj 240D chechla przy -10*C i odpala dopiero za trzecim czy czwartym razem, a Ty narzekasz... Dzisiaj w Lodzi byl dosc spory mroz, wlasnie okolo -10*C i najpierw z trzy razy grzalem same swiece i dopiero potem krecilem rozrusznikiem, ogolnie te obroty byly wolniejsze niz zazwyczaj, ale za drugim razem po okolo 10 sekundach odpalil. A tak w ogole to uzywacie tego ustrojstwa miedzy kierownica a zegarami - to chyba jest podkrecanie obrotow? Ja nigdy tego nie uzywalem, moze wlasnie w takie mrozy powinienem to troche odkrecic?

_________________
Kiedys:
Syrena 105Lux 1978r, Skoda 110 1973r, Polonez FSO1500 1987r, Daewoo Lanos 1,6 1999r, Skoda Octavia 1,8T 2001r

Aktualnie:
Mercedes W123 240D 1981r, Skoda Fabia 1,4TDi 2006r


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 9:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Darus sprawdź komprechę i wtryski.

Moje Pajero, jak tylko temperatura spadła poniżej zera, to się wogóle zbiesił i przestał rozmawiać pomimo dwóch akumulatorów (jak kręciłem to się rozrusznik czerwony się robił :) )

Okazało się, że lały wtryski (powyżej zera to palił z pół obrotu).

Po wymianie końcówek odpala jak głupi, nawet dzisiaj kiedy w Białymstoku było -21 stopni [zlosnik]

Pzdr

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 05, 2009 11:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
laudan pisze:
To zaden bandycki sposob.


No baa, mozna tez dolac nafty albo denaturatu, ale to juz niekoniecznie w tych prooporcjach.

Szpakooo pisze:
Nie wiem czy bez skutków ubocznych ale pomaga.


Teoretycznie skutki uboczne moglyby wystapic, szczegolnie przy silnikach z pompami wtryskowymi smarowanymi paliwem i przy roznego rodzaju naduzyciach w kwestii proporcji i zbyt czestego korzystania z tego rodzaju rozwiazan. Mnie ciekawi, co pisalo na ten temat w instrukcji W123 na olej napedowy, ktory byl przeznaczony na rynek chociazby skandynawski. Chociaz wydaje mi sie, ze na polnocy juz i w tamtych czasach ulepszali rope, zeby sie parafina nie wytracala. Ale jak ktos ma instrukcje z tamtego okresu na Skandynawie, to z checia przyswoje dodatkowe informacje ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 8:55 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
beet pisze:
...czasach ulepszali rope, zeby sie parafina nie wytracala. Ale jak ktos ma instrukcje z tamtego okresu na Skandynawie, to z checia przyswoje dodatkowe informacje ;)


W instrukcjach bylo napisane to co podalem, zajrzyj choc do starego Etolza i jego ksiazki obslugi w123 diesla. BTW. pompa rzedowa smarowana jest olejem silnikowym, to nie pompa rotacyjna w VW [zlosnik]

Ja bym poczekal, az sie cieplej zrobi [zlosnik] Choc jak piszesz, ze rozrusznik ostro kreci silnikiem tzn. ze problem masz z paliwem lub swiecami zarowymi (je mozna szybko sprawdzic). Kompresja, duze zuzycie, gesty olej itd. objawia sie najczesciej, ze rozrusznik ma duze problemy rozkrecic silnik do obrotow, przy ktorych nastepuje samoczynny zaplon w dieslu. Najczesciej szybciej padkie aku.

Gaz reczny (to dziwne male podkretlo kolo kierownicy) sluzy do podniesienia obrotow na zimnym silniku. Nie pomaga to w zapaleniu, ale jak np po odpaleniu silnik Ci gasnie, bo masz za niskie obroty, to wlasnie wtedy uzywa sie recznego gazu. Wszystko zalezy od tego jak masz ustawione wolne obroty.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 9:36 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
darus pisze:
leje tylko na Neste, chociaż w sumie to tylko teoretycznie.


moze to jest problem. mojej zony W124 dzis, przy -15, odpalilo, ale chodzil troche nierowno, mimo ze sie zagrzal. tez tankowany wylacznie na neste. dzisiaj trzeba sie wybrac na poszukiwania skydda.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 2:08 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
pejpel pisze:
czy to znaczy ze np jak zaleje na pełny ropy (ok 60 l) bak jakies 5 litrów benzyny to bez zadnych skutkow ubocznych pomoze to przy zapalaniu w mrozy?

nawet jest to zalecane przez producenta samochodu

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 4:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Dziś mróz zelzył do -3C, naładowałem aku, odpowietrzyłem i zacykał. Świece sprawne, więc pozostaje sprawa kompresji, a tu pomoże wyłącznie regulacja luzu zaworowego (albo i nie pomoze)., chyba, ze tak jak kolega podpowiedział, że wtryski leją, ale u mnie przy temp. -7C palił od kopa. Może i sposoby dolewania do ropy bezyn, dykty sa dobre, ale na rynku dostepnych jest teraz tyle depresatorów. Ja uzywam pokretła do podkrecania obrotów, a przy mrozach dodaje jeszcze gazu przy odpalaniu, pamietajcie, że beczkowe silniki nie mają, zadnej korekcji dawki w zaleznosci od temp. ani od niczego, wiec trzeba im troche pomóc. Tu nie ma elektronicznie sterowanej pompy.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl