MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 06, 2009 4:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
witam

zakupilem do mojej w123 silnik m102.961 z rozbitej 190'ki i mam teraz pytanie do szanownego grona co musze zabrac z poprzednika aby normalnie dzialal na benzynie. obecnie moj (zatarty) m102 pracuje na strombergu ktory ma niedomagania spowodowane podeszlym wiekiem. jesli ktos dysponuje schematem (mam taki z ksiazki sam naprawiam w201 i na nim bede sie opieral) to bylbym wdzieczny - szczegolnie chodzi mi co gdzie jest rozmieszczone

pozdrawiam

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 6:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Musisz jeszcze zamontować pod zbiornikiem elektryczna pompę paliwa, przekaźnik do niej i instalacje elektryczną.
Musisz przełożyć całą instalację elektryczną wtrysku, tam jest ke ?
Wpiąć się w instalacje samochodu .Dołożyc taki czarny, mówią na to nastawnik wolnych obr. czy regulator. Jak to wyjmuje to nie odpala.

Ten silnik ma chyba 122 konie, ale mogę się mylić, jednak coś koło tego.
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym inaczej.
Zdejmij wtrysk z całym kolektorem ,rozdzielaczem klapa itp.
Sprzedasz to za kilka stów jak jest dobre.
Kup za około dwie setki zestaw naprawczy do stromberga 175, sam go poskładasz, jak nie to mam schemat tego gaźnika.
Wraz z kolektorem dolotowym normalnie pasuje do silnika,który zakupiłeś.
W tym silniku jest zaślepka na pompe mechaniczną, tam gdzie ona powinna być.
Pozostaje tylko podłączyć dwa węzyki z paliwem i nic nie grzebac w instalacji , no i odpada rzeźba z elektryczną pompa pod bakiem.

Z gaxnika masz 109 koni.I pracy w sumie na 10 godzin.

Chyba,że chcesz miec koniecznie wtrysk w beczce dwu litrowej to może być cięzko.Bo jest przy tym wtrysku troche elektryki.

Ze starego silnika jeszcze trzeba przełożyć pokrywe zaworów, gdyż na niej sa gumowe wałki do przykręcenia patelni, w tym 961 jest inna patelnia i mogą nie pasować rozstawem.
Poza tym przy wtrysku jest kilka jakiś zaworów pneumatyki połączonych z elektryką rozmieszczonych w komorze.
Jest ogólnie duzo podciśnienia z którym sam miałem problemy przekładając taki sam 102 .
Gaźnik to na pewno mniejsza awaryjnośc i łatwiej dojśc do ładu po takiej operacji jaka Cie czeka.
Najlepiej gdybys miał 190E na wzór, 190E rozbita ale z silnikiem w komorze , i swoje 123, wtedy robisz na wzór,a tak to powodzenia.


Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 6:48 pm przez THC, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 6:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
stromberga juz raz robilem niestety niedalo sie tego wyregulowac (za bardzo zuzyta dysza i iglica) ponad to w nim jest uszkodzony elektrozawor. samochod jest uzytkowany na taxi i ma instalacje gazowa na blosie - nie ma problemu z odpalaniem z gazie na mrozie (wczoraj przy -24 stopniach zapalil) tylko silnik zaczyna wariowac jak sie rozgrzeje ponad 60 stopni (gotowanie wody itd).

jesli sobie nie poradze z przekladka tej elektryki to wroce do stromberga ale wolal bym miec to w komplecie.

o pompie wiem ze jest przy zbiorniku teraz moje pytanie gdzie jest ten przekaznik od niej i modul (najprawdopodobnie za akumulatorem) jesli ktos ma zdjecia tego bylbym wdzieczny

pozdro

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 06, 2009 11:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
plus trzeba jeszcze wydlubac jedna zaslepke z glowicy do podgrzewania kolektora ssacego, gdyz na wtrysku kolektor nie jest podgrzewany. To tyle z mojej strony.

_________________
124 und 126p und tu oł tu


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 09, 2009 10:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
po wielkich bojach mam ten silnik u siebie i...

porazka THC przez telefon namowil mnie chyba zeby zapiac mu gaznik ze starego m102. Tutaj jest KE i brakuje kilku elementow - lambdy i przekaznika pompy paliwa - a wiazka w kilku kawalkach.
Kolejny problem mam z automatem ale to inny watek ;)

pozdrawiam

_________________
W123 240D - 78


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 09, 2009 10:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jak znajdziesz dawce z którego wybebeszysz wiązkę, sterownik, pompy, przewody, układ zapłonowy, to KE będzie lepszy. Problem w tym, że zdecydowanie droższy i kłopotliwy w instalacji.
Ja podobnie jak przedpiszący zostawił bym gaźnik tylko zrobiony na cacy. Gdyby nawet kosztowało to 500zł to i tak nie będzie to koszt porównywalny do dorobienia sterowania KE (w tym pewnie i doprowadzenia tego KE do ładu).

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl