MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

m102 wtrysk jak podlaczyc
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38239
Strona 1 z 1

Autor:  olgierdo [ wt sty 06, 2009 4:31 pm ]
Tytuł:  m102 wtrysk jak podlaczyc

witam

zakupilem do mojej w123 silnik m102.961 z rozbitej 190'ki i mam teraz pytanie do szanownego grona co musze zabrac z poprzednika aby normalnie dzialal na benzynie. obecnie moj (zatarty) m102 pracuje na strombergu ktory ma niedomagania spowodowane podeszlym wiekiem. jesli ktos dysponuje schematem (mam taki z ksiazki sam naprawiam w201 i na nim bede sie opieral) to bylbym wdzieczny - szczegolnie chodzi mi co gdzie jest rozmieszczone

pozdrawiam

Autor:  THC [ wt sty 06, 2009 6:40 pm ]
Tytuł: 

Musisz jeszcze zamontować pod zbiornikiem elektryczna pompę paliwa, przekaźnik do niej i instalacje elektryczną.
Musisz przełożyć całą instalację elektryczną wtrysku, tam jest ke ?
Wpiąć się w instalacje samochodu .Dołożyc taki czarny, mówią na to nastawnik wolnych obr. czy regulator. Jak to wyjmuje to nie odpala.

Ten silnik ma chyba 122 konie, ale mogę się mylić, jednak coś koło tego.
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym inaczej.
Zdejmij wtrysk z całym kolektorem ,rozdzielaczem klapa itp.
Sprzedasz to za kilka stów jak jest dobre.
Kup za około dwie setki zestaw naprawczy do stromberga 175, sam go poskładasz, jak nie to mam schemat tego gaźnika.
Wraz z kolektorem dolotowym normalnie pasuje do silnika,który zakupiłeś.
W tym silniku jest zaślepka na pompe mechaniczną, tam gdzie ona powinna być.
Pozostaje tylko podłączyć dwa węzyki z paliwem i nic nie grzebac w instalacji , no i odpada rzeźba z elektryczną pompa pod bakiem.

Z gaxnika masz 109 koni.I pracy w sumie na 10 godzin.

Chyba,że chcesz miec koniecznie wtrysk w beczce dwu litrowej to może być cięzko.Bo jest przy tym wtrysku troche elektryki.

Ze starego silnika jeszcze trzeba przełożyć pokrywe zaworów, gdyż na niej sa gumowe wałki do przykręcenia patelni, w tym 961 jest inna patelnia i mogą nie pasować rozstawem.
Poza tym przy wtrysku jest kilka jakiś zaworów pneumatyki połączonych z elektryką rozmieszczonych w komorze.
Jest ogólnie duzo podciśnienia z którym sam miałem problemy przekładając taki sam 102 .
Gaźnik to na pewno mniejsza awaryjnośc i łatwiej dojśc do ładu po takiej operacji jaka Cie czeka.
Najlepiej gdybys miał 190E na wzór, 190E rozbita ale z silnikiem w komorze , i swoje 123, wtedy robisz na wzór,a tak to powodzenia.

Autor:  olgierdo [ wt sty 06, 2009 6:47 pm ]
Tytuł: 

stromberga juz raz robilem niestety niedalo sie tego wyregulowac (za bardzo zuzyta dysza i iglica) ponad to w nim jest uszkodzony elektrozawor. samochod jest uzytkowany na taxi i ma instalacje gazowa na blosie - nie ma problemu z odpalaniem z gazie na mrozie (wczoraj przy -24 stopniach zapalil) tylko silnik zaczyna wariowac jak sie rozgrzeje ponad 60 stopni (gotowanie wody itd).

jesli sobie nie poradze z przekladka tej elektryki to wroce do stromberga ale wolal bym miec to w komplecie.

o pompie wiem ze jest przy zbiorniku teraz moje pytanie gdzie jest ten przekaznik od niej i modul (najprawdopodobnie za akumulatorem) jesli ktos ma zdjecia tego bylbym wdzieczny

pozdro

Autor:  FreQ [ wt sty 06, 2009 11:37 pm ]
Tytuł: 

plus trzeba jeszcze wydlubac jedna zaslepke z glowicy do podgrzewania kolektora ssacego, gdyz na wtrysku kolektor nie jest podgrzewany. To tyle z mojej strony.

Autor:  olgierdo [ pt sty 09, 2009 10:09 pm ]
Tytuł: 

po wielkich bojach mam ten silnik u siebie i...

porazka THC przez telefon namowil mnie chyba zeby zapiac mu gaznik ze starego m102. Tutaj jest KE i brakuje kilku elementow - lambdy i przekaznika pompy paliwa - a wiazka w kilku kawalkach.
Kolejny problem mam z automatem ale to inny watek ;)

pozdrawiam

Autor:  ukaniu [ pt sty 09, 2009 10:24 pm ]
Tytuł: 

Jak znajdziesz dawce z którego wybebeszysz wiązkę, sterownik, pompy, przewody, układ zapłonowy, to KE będzie lepszy. Problem w tym, że zdecydowanie droższy i kłopotliwy w instalacji.
Ja podobnie jak przedpiszący zostawił bym gaźnik tylko zrobiony na cacy. Gdyby nawet kosztowało to 500zł to i tak nie będzie to koszt porównywalny do dorobienia sterowania KE (w tym pewnie i doprowadzenia tego KE do ładu).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/