MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
jak dziala grzałka https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38240 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | karolmar [ wt sty 06, 2009 5:04 pm ] |
Tytuł: | jak dziala grzałka |
Witam mam w swojej 300d grzalke w bloku silnika. jak sie tego uzywa? (tzn np podlaczyc na 30min czy cala noc?) nigdy jeszcze tego nie uzywalem a przy takich mrozach sie przyda jak juz jest. |
Autor: | Grakoz [ wt sty 06, 2009 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
hej jeśli masz tą grzałkę sprawną to po prostu podłączasz ją do sieci (230V) na powiedzmy 15-30 min. po tym czasie silnik powinien ładnie odpalić o ile masz sprawny akumulator itp. miałem kiedyś coś takiego w drugiej w123. super sprawa, ja dla własnej wygody miałem podłączone to przez włącznik czasowy, ustawiałem 30 min przed wyjściem do pracy i nie miałem kłopotu. po ostatnich mrozach razem z ojcem zamierzamy kupić taką grzałkę do aktualnej w123, jak w tym roku się już nie przyda to w przyszłości napewno. pozdrawiam |
Autor: | Qudlaty [ wt gru 29, 2009 8:30 pm ] |
Tytuł: | |
Jak sprawdzić czy taka grzałka działa?? Czy to sie włącza jakimś przyciskiem?, mam taki nad pokrętłami od grzania poprawej stronie (po lewej jest do ustawiania świateł) z symbolem podobnym jak na kontrolce od świec żarowych i nie wiem do czego służy Czy ktoś wie jaki tam płynie prąd? mogłbym podłaczyć miernik ale boje sie że mogę spalić zakres mam do 10A |
Autor: | hecto [ wt gru 29, 2009 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
grzałka to toporne urzadzenie przypominające komunistyczne grzałki do gotowania wody w szklance -zadnych włacznikow tylko kabel na 220V przycisk z symbolem swiec-moze być reczne dogrzewanie świec-wymuszone-chociaż ja miałem też taki symbol niewiedzieć czemu na przycisku szyberdachu |
Autor: | Gajowy [ wt gru 29, 2009 9:28 pm ] |
Tytuł: | Re: jak dziala grzałka |
karolmar pisze: Witam mam w swojej 300d grzalke w bloku silnika. jak sie tego uzywa? (tzn np podlaczyc na 30min czy cala noc?) nigdy jeszcze tego nie uzywalem a przy takich mrozach sie przyda jak juz jest.
Grzałka taka ,to spirala w rurce,jak stare grałki do gotowania wody,miał taka w W114 ojciec mojego przyjaciela tak zwany pakiet skandynawski po włączeniu bezpośredni do 230V po jakimś czasie powinień chyba wskaźnik temperatury wody ruszyć. możesz sprawdzić też przejście w grzałce miernikiem z dzwonkiem. |
Autor: | REKIN-M5 [ śr gru 30, 2009 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
Dokładnie jak napisał Gajowy grzałki te głównie szły w silnikach diesla ale i słyszałem też że również w benzyniakach montowano na Skandynawię .miałem nawet taka w busie mercedesie 207 z silnikiem od 115 2,4D pamiętam przy -35 samochód odpalał jak złoto.Właśnie przy zastosowaniu takiej grzałki wystarczyło podłączyć wtyczkę do gniazdka na jakieś 20-30 min obserwować tylko wskaźnik temperatury wody gdy ten podskoczył na 40 stopni ;silnik po 1 grzaniu świec odpalał jak w lecie.Co ciekawe urządzenie było oryginalne wkręcone pod kolektorem wydechowym.jedyny warunek to mieć blisko gdzieś prąd,i odpalamy silniczek bez zbędnych obciążeń,czy katowania rozrusznika i baterii. Widziałem taką grzałkę na Allegro tylko że nie była wkręcana w blok a montowana na przewód wodny łączący chłodnice z silnikiem. Lecz sam osobiście poluję na taka właśnie wkręcaną w blok ![]() |
Autor: | Xytras [ śr gru 30, 2009 4:48 pm ] |
Tytuł: | |
Brzmi przynajmniej jak jakiś super rarytas ![]() |
Autor: | Waciak [ śr gru 30, 2009 4:49 pm ] |
Tytuł: | |
Od razu mówię, że montaż tej grzałki to tragedia. Klucz ampulowy 19. Dostęp jest tak paskudny, że najlepiej zdjąć kolektory ![]() Wtedy można na klucz założyć jakąś przedłużkę. Ciężko też dostać miedzianą podkładkę, której to producent nie był łaskaw dołożyć do kompletu. |
Autor: | REKIN-M5 [ śr gru 30, 2009 5:05 pm ] |
Tytuł: | |
Montaż faktycznie nie jest łatwy troszku trzeba się napocić. Ale wydaje mi się że na pewno jest to opłacalna inwestycja choć czasochłonna i musi być zrobione to jak należy,żeby nie było żadnych wycieków,bo można uszkodzić poważnie silnik,Ja osobiście nie montowałem ,bo już była zamontowana ,ale wykręcałem ją,wiec pamiętam nie było lekko. ![]() |
Autor: | Gajowy [ śr gru 30, 2009 6:08 pm ] |
Tytuł: | |
E tam odpalanie ,najważniejsze że jak się ogrzewanie włączy to natychmiast grzeje i to jest BEZCENNE ![]() |
Autor: | holyfido [ ndz sty 17, 2010 8:50 pm ] |
Tytuł: | |
Od razu mówię, że montaż tej grzałki to tragedia. Nie pamiętam, żebym w 200D miał jakieś problemy z instalacją. Lecz sam osobiście poluję na taka właśnie wkręcaną w blok bo to zajefajne urzadzonko E tam. Jak silnik zdrowy, to i przy -35 zapali. Jak silnik padaka, to grzałka nie pomoże. JA, mimo, że mam wkręconą od początku (przy remoncie wkręciłem) praktycznie nie korzystam z tego rozwiązania. Jak mi padły świece i ledwo zipał rozrusznik, to i grzanie świecami nie pomogło. Moim zdaniem jest to zbędne urządzenie. |
Autor: | Waciak [ wt sty 19, 2010 7:57 pm ] |
Tytuł: | |
A ja się idę pochlastać ![]() ![]() ![]() Właśnie siedzę w pracy i testuję urządzenie... Po 2h grzania i wydaniu 150pln na grzałkę, 180pln za montaż.......nic. Albo grzałka jest spalona, albo rozwalili ją przy montażu ![]() Jeszcze sprawdzę omomierzem jak wrócę do domu. Ja pie@%#@*&ę ![]() |
Autor: | ROBHEN [ wt sty 19, 2010 9:28 pm ] |
Tytuł: | |
Teraz "to już po ptokach" jak żwykł mawiać pilot opylający las. Ale trzeba było przed montażem włożyć ją do naczynia z wodą i załączyć. Było by wiadomo "co i jak". |
Autor: | Ziutek_143 [ wt sty 26, 2010 12:10 am ] |
Tytuł: | |
Proponuję zostawić ją na dłuższy czas. Przy takich mrozach grzanie przez 30min-1h w moim przypadku niewiele dało. Z niedzieli na poniedziałek grzałkę włączyłem o 1:30, a odłączyłem o 7:10. Płyn podgrzany był do ok. 40 stopni i samochód odpalił od pierwszego obrotu. |
Autor: | Frytejro [ wt sty 26, 2010 7:25 am ] |
Tytuł: | |
6 godzin 500W - to jakby zelazko chodzilo przez 1,5 godziny - 3kW |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |