MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kolejność cylindrów OM617
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38246
Strona 1 z 1

Autor:  Kulka [ śr sty 07, 2009 12:22 am ]
Tytuł:  Kolejność cylindrów OM617

Witam,

Może mnie ktoś oświecić jak idą numery cylindrów w OM617? Padły mi żarówki na cylindrze 4 i 5 i nie wiem w których wymienić.

Pozdr

Autor:  Xytras [ śr sty 07, 2009 12:31 am ]
Tytuł: 

Stawiam na dwa pierwsze od ściany grodziowej :roll:
Jak masz omomierz to je sprawdź.

Autor:  kielbik [ śr sty 07, 2009 2:49 am ]
Tytuł: 

Wymien po prostu w tych, w ktorych sa uszkodzone :P

Autor:  moonracer [ śr sty 07, 2009 7:43 am ]
Tytuł: 

w benzynie numery cylindrów są na listwie przykrywającej przewody WN, może w D jest w podobnym miejscu.

Autor:  Janfocus [ śr sty 07, 2009 10:43 am ]
Tytuł: 

moonracer pisze:
w benzynie numery cylindrów są na listwie przykrywającej przewody WN, może w D jest w podobnym miejscu.

numery cylindrów czy kolejność zapłonu? Bo to zasadnicza różnica...

Autor:  THC [ śr sty 07, 2009 11:29 am ]
Tytuł:  Re: Kolejność cylindrów OM617

Kulka pisze:
Padły mi żarówki na cylindrze 4 i 5 i nie wiem w których wymienić.

Pozdr




No to może spróbuj na 4 i 5 cylindrze.

Kolejnośc zapłonu jest odlana na pokrywie zaworów 1,5,4,3,2 jakoś tak zundelfluge :):)Wymień te które padły, nie patrz na kolejnośc zapłonu, bo to nei ma nic do rzeczy.

Autor:  Xytras [ śr sty 07, 2009 11:40 am ]
Tytuł: 

Może kolega omomierzem sprawdzał we wtyczce przy module które są martwe, w 124 ostatnio właśnie w ten sposób sprawdzałem i 1 cylinder we wtyczce oznaczał ten przy przednim pasie, jeśli miałoby być podobnie w beczce to pewnie chodzi o dwa przy ścianie grodziowej... Przyznam że nie wiem bo nigdy nie szedłem na taką łatwiznę w W123, tylko sprawdzałem która jest martwa...

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr sty 07, 2009 1:12 pm ]
Tytuł: 

Lomatko -zapamietajcie sobie raz na zawsze- cylindry zawsze sie "liczy" od rozrządu.Czyli 1 cylinder to ten zaraz od chodnicy.... i potem to juz kazdy do tych 5-6 sie doliczy.

Autor:  Xytras [ śr sty 07, 2009 1:21 pm ]
Tytuł: 

Z ciekawości, jak liczy się w V ?

Autor:  Stomek [ śr sty 07, 2009 1:34 pm ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
Z ciekawości, jak liczy się w V ?

Zazwyczaj na przemian, tak jak przesunięte są względem siebie połówki silnika.

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ śr sty 07, 2009 1:51 pm ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
Xytras pisze:
Z ciekawości, jak liczy się w V ?

Zazwyczaj na przemian, tak jak przesunięte są względem siebie połówki silnika.


zazwyczaj -ciekawostką jest ze w moim 450SLC jest tak
4 8
3 7
2 6
1 5
przy V to juz jest sprawa producenta- sliniki żędowe od rozrzadu i tu nie ma raczej odstępstw.

Autor:  Stomek [ śr sty 07, 2009 2:04 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Stomek pisze:
Xytras pisze:
Z ciekawości, jak liczy się w V ?

Zazwyczaj na przemian, tak jak przesunięte są względem siebie połówki silnika.


zazwyczaj -ciekawostką jest ze w moim 450SLC jest tak
4 8
3 7
2 6
1 5
przy V to juz jest sprawa producenta- sliniki żędowe od rozrzadu i tu nie ma raczej odstępstw.

Zazwyczaj, bo przypomniała mi się V12 Caterpillara, w której musiałem ustawić luzy zaworowe i przeraziła mnie 12-cyfrowa kolejność zapłonu. Do głębszej analizie wyszło,że to dwa silniki 6-cylindrowe o kolejności 153624 (standard dla 6R) złożone z przesunięciem.

Autor:  Kulka [ śr sty 07, 2009 3:39 pm ]
Tytuł: 

Xytras pisze:
Może kolega omomierzem sprawdzał we wtyczce przy module które są martwe


Dokładnie tak, na wtyczce są numery cylindrów.
MERCEDES 4 EVER dostaje punkt.

Pozdr.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/