MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 08, 2009 3:24 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
Czy ktos posiada jakies informacje na temat podgrzewania silnika (gdzie sa grzalki, czy ten uklad laduje tez akumulator? czy sa w tym ukladzie jakies przekazniki) w wersci skandynawskiej (taka wtyczka pod zderzakiem)

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: czw sty 08, 2009 3:30 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Grzalka jest w bloku silnika.

_________________
w123


Ostatnio zmieniony pt sty 09, 2009 12:26 pm przez laudan, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 8:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
A dokladniej w plaszczu wodnym bloku silnika. W Skandynawii bardzo popularne jest montowanie w bloku grzalek zasilanych pradem ~230 V. Wtedy w komorze silnika lub w otworze w atrapie jest specjalne gniazdo do ktorego podlacza sie odpowiedni kabel. Gniazdka do takich kabli sa podobno przed kazdym szwedzkim domem i na parkingach przed duzymi firmami.

Bardzo ciekawy watek na ten temat na forum Saab Klub Polska.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 9:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
okazalo sie ze u mnie to nie dziala i zima dala mi sie we znaki

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 08, 2009 11:52 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
vpiqs pisze:
okazalo sie ze u mnie to nie dziala i zima dala mi sie we znaki


Ale łączysz nie działanie tej grzałki i to że zima dała Tobie sie we znaki?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 09, 2009 10:39 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Nie lacze wczesnies z tego nie korzystalem.
Zastawilem sobie garaz i auto na 4 dni umarlo.
Nie moglem ale ruszyc tego przed garazem ani tego w garazu.
Przy takich mrozach (w nocy termometr pokazywal -25) kazde ciepelko sie przyda. Po podlaczeniu do pradu nic sie nie dzialo. postanowilem sprawdzic opornosc na wtyczce. Wskazania to zero czyli albo kabelek uszkodzony, albo grzalka spalona, albo po drodze bedzie cos o czym nie wiem (sterownik itp).
Dlatego kada informacja na ten temat jest przydatna.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 09, 2009 11:35 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
vpiqs pisze:
postanowilem sprawdzic opornosc na wtyczce. Wskazania to zero czyli albo kabelek uszkodzony, albo grzalka spalona

jesli wskazuje zero to zwarcie i korki powinny Ci strzelić w domu...
Jeśli obwód będzie przerwany to będzie wskazywać nieskończonośc...
Co do rezystancji grzałek, to trudny temat, bo bardzo się zmienia od temperatury, a tańsze mierniki słabo radzą sobie z dziesiątymi częściami ohma... Proponuję zmierzyć prąd, może sie okazać że cały układ działa...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 09, 2009 12:29 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Poza tym ta grzalka ma pewnie 500-1000W. W ukladzie masz okolo 10l plynu, do tego wszystko otoczone zeliwem o temp -25 jak pisales. Aby zobaczyc efekt jej dzialania trzeba ja podlaczyc pewnie min na dosc dlugi czas. W kilka min nie bedzie zadnego efektu.

_________________
w123


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl