MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 10, 2009 12:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Problem jest następujący. Co rano auto zanim odpali musi naprawdę solidnie nakręcić się rozrusznikiem. Szybko zgaszony i odpalany powiedzmy godzinę później już nie ma takiego problemu. Wnioskuje zatem że gdzieś zapowietrzają się przewody albo pompa.
Wiem, że o tym problemie pisał już ktoś na współczesnych, a jeszcze wcześniej chyba Kali, ale u mnie ni cholery nie widać żadnego wycieku.
Zatem pytanie - czy jest jakaś metoda, żeby sprawdzić gdzie jest nieszczelność, ewentualnie gdzie jej w pierwszej kolejności szukać.
Dodam jeszcze, że świece grzeją idealnie, luzy zaworowe w porządku, paliwo też zimowe i z markowej stacji, filtry nowe, słowem wszystkie podstawowe powody wyeliminowane.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 2:10 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
a pompką ręczną też nie możesz upompować ?

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 2:48 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Albo paliwko sie cofa. Spójrz, czy w przewodach nie widać pecherzy powietrza.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 4:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Ręczną pompką można niby usunąć skutek, no ale przyczyna pozostaje. Zresztą wymieniłem już pompkę bo myślałem że to jej wina ale poprawy brak.
Co do przewodów to nie mam pojęcia - poprzedni właściciel powymieniał na czarne bo jeździł na czerwonym [zlosnik]
No ale jeśli się cofa to czemu tak się dzieje??

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 5:42 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Moze spróbuj podłożyć inna pompe zasilającą, moze to ona przepuszcza i paliwo sie cofa, sama pompka reczna służy wyłacznie do odpowietrzania i nie ma znaczenia dla pracy silnika.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 10, 2009 5:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:24 pm
Posty: 87
Numer GG: 3435292
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeżeli mogę się wtrącić..sprawdź zaworki w pompie paliwa - taki zaworek kosztuje 1,5 zł tam masz dwa. Ja w mojej pompie nie miałem zaworka...został zniszczony przez czas . Paliwo się cofało i rano nie odpalał, po wymianie ok:)

pozdrawiam:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 9:28 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr sty 14, 2009 12:43 pm
Posty: 9
Soso pisze:
Jeżeli mogę się wtrącić..sprawdź zaworki w pompie paliwa - taki zaworek kosztuje 1,5 zł tam masz dwa. Ja w mojej pompie nie miałem zaworka...został zniszczony przez czas . Paliwo się cofało i rano nie odpalał, po wymianie ok:)

pozdrawiam:)

Co do tych zaworków, mógłbys mi napisać gdzie one są, jak je wymieniać itd? bo mam takie same objawy. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 9:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
To ja tez sie podlacze bo problem mam identyczny. Po nocy musze krecic jak glupi a wystarczy ze zagada to potem moze stac pol dnia na morozie i pali na dotyk. Dodam ze stalo sie to po dluzszym kilkumiesiecznym postoju auta (chwilowo jestem na wyspie, zbieram na cztery katy).Kolejny urlop mam w kwietniu i wtedy mam zamiar z tym powalczyc tak powazniej wiec zbieram informacje.

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 12:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:24 pm
Posty: 87
Numer GG: 3435292
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tak wiec, jeżeli chodzi o zaworki. To tak jak widać na zdjęciu, odkręcamy najlepiej pompę - choć niekoniecznie . Na pompie widać dwie śruby tam gdzie odchodzą węże paliwowe. po odkręceniu tego uwidocznia nam sie zaworki. Jeden wchodzi normalnie, a drugi "do góry nogami". Wydaje mi się ze ten po lewej to jest winowajca tego wszystkiego, a ten po prawej to jest tak zwany powrót. Jeżeli się mylę poprawcie.


Obrazek


pozdrawiam

Sosik


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 11:53 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr sty 14, 2009 12:43 pm
Posty: 9
Dzieki, jutro sie biore za to, mam nadzieje ze to jest winowajcą :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 2:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
Ja sie wezme dopiero w kwietniu bo wtedy mam wolne i bede w domu. [/b]Soso dzieki za informacje.
poisonthewell[b] jak usuniesz usterke to daj znac, bede wdzieczny.

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...



123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 3:44 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wtrące jeszcze swoje 3 gr, jak będziecie zabierać się za regeneracje tejże pompki, zaopatrzcie się w nowe oringi na króćce, ostatnio robiłem swoja pompke, bo żygała ropą.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 4:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
No ja wymieniłem cała pompkę, razem z tymi zaworkami, problem nie zniknął.

Jednak problem w końcu rozwiązałem. Okazało się, że pęknięty był przewód między filtrem wstępnym a pompką. pęknięcie na tyle nie wielkie, że ropa nie ciekła, ale wystarczało do zapowietrzania układu. Właściwie nie mam pojęcia jakim cudem się tak robiło, ale skoro wymiana pomogła, to musiało być to.

Wszystkim którzy odpisali dziękuje za pomysły.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 8:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
To ja zbieram nadal wiadomości i jak przyjadę na urlop to zabiorę się za to. Zostanie mi jeszcze wyjąca skrzynia-zwlaszcza zima wyje jak cholera.
A tak poza tym to calkiem nowy wóz [zlosnikz]

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...



123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 20, 2009 5:54 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr sty 14, 2009 12:43 pm
Posty: 9
Zmierzyłem dzisiaj wtryski i są idealne, ciśnienie na cylindrach w normie, aku mam drugi 90ah jutro będzie test rano. Jeśli dalej lipa to pozostaje pompa, czyli najpierw pójdą zaworki a potem już kąt, i zmierzenie ciśnienia w niej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl