MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 11, 2009 2:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Ech... W skrócie było tak:

1.) Objawy - pulsowanie oświetlenia zegarów i świateł, wyraźne świecenie
mocniej przy zwiększaniu obrotów
2.) Próba szybkiego zaradzenia - wymiana regulatora
3.) Złamane przykazanie graciarza: "Nie bede wierzył w innych właścicieli przede mną, że oryginalności pilnowali".

Zajrzałem pod maske i obejrzałem regulator. Wyglądał pokaźnie, ale obejrzałem mocowanie i pojechałem do sklepu. Sprzedawca nawet nie sprawdzał niczego, tylko dał mi reg Boscha z półki i z głowy.
Zabrałem się do wymiany i zrobiło się wesoło. Stary reg ledwie wylazł, bo okazał się być wielki, śruby dość długie i ledwie go przecisnąłem między alternatorem a rurami układu chłodzenia (silnik M110). Moim oczom ukazał sie regulator BEZ szczotek (te zostały w środku), na dodatek z oznaczeniami "DLR" oraz wesołym znaczkiem "DDR" i dodatkowym jakimś kabelkiem łączącym go z alternatorem.
Czyli co? Mam sprzęciora z Wartburga? Wiem, że jakby nie było też niemiecki :) ale bez przesady...
Kłopot w tym, że teraz zostaje mi albo elektryk, który coś z tym zrobi albo sklep Wartburga. Pewnie dostane taki regulator, tylko zastanawiam się czy to dobry pomysł, żeby silnik 2.8 chodził na czymś takim.
Moge też poszukać oryginalnego Boscha, ale tu sie sprawa komplikuje, bo mocowanie alt (pręt służący do regulacji) wygląda mi na dorabiany i
cholera wie, czy oryginalny alt będzie teraz pasował.

Tyle ciekawostek. Zostałem więc z nowym regulatorem za 40 PLN - może uda się zwrócić. Co ciekawe, coś mnie tknęło bo kiedyś kupiłem reg do Forda, zrobiłem na nim jakies 100 km, bo okazało się, ze cały alt jest do wywalenia i tak jak sie mu przyglądam, to chyba jest taki sam... Więc mam dwa regulatory i nadal nic nie wyregulowane :)

Oto wynalazek:
Obrazek

Enerdowski szmelc

Gab[/url]

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 4:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Poszukaj używek u kolegów z forum. Często, szczególnie starsi właściciele odstawiali rzeźbę byle tylko działało. Włóż taki alternator i takie mocowanie, jakie było fabrycznie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 8:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Zerknę jutro czy przy starym silniku 2.8 zostało mocowanie.Jeśli tak to dostaniesz je w prezencie.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 11, 2009 9:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
hruścik pisze:
Zerknę jutro czy przy starym silniku 2.8 zostało mocowanie.Jeśli tak to dostaniesz je w prezencie.


Dzięki wielkie, na razie chyba pokaże te całą kombinacje elektrykowi.
No bo tak... niezależnie od wszystkiego ten alt z czego by nie był - ładuje.
Akumulator zawsze z rana prąd ma do kręcenia. Wszystko pulsuje, ale
ładowanie musi być, skoro jeżdże nim po mieście i mi się prąd nie kończy.
Być może to pulsowanie ma też związek z nierówną pracą na gazie - LPG
lubi ładną iskrę. Najlepszy dowod na to ze laduje, to to ze przez trudności z zapalaniem często aku zostaje wyssany do bolu i nie ma już siły. W piątek Magda chyba 5 razy go z kabli odpalała, bo jej padał i nie miał się kiedy podładować, jak jechała krótki odcinek. A mimo to jak się przeleciał te 20 minut, to na tyle sie laduje, że do rana prąd jest.
A cholera nadal z finansami krucho i gdyby się okazało,
że sprawe można załatwić samym regulatorem może i bym zostawił na jakiś czas ten alt.


Przy okazji, pewnie to FAQ ale nigdzie nie moge odgrzebać ani na forum ani
w materiałach jakie świece idą do M110 wersja po 76. roku, ta 185 KM.
Podrzuccie dane dla dowolnego producenta to juz sobie znajde przeliczenia.
Szukali mi w sklepie w grubaśnym katalogu, ale takich wykopalisk jak
W116 tam nie było, W123 chyba też nie. I jeszcze jedno - kable WN. Czy fabrycznie koncowki po stronie rozdzielacza były "L" ? Bo widze, że u mnie są proste, przez co są dość na wcisk wepchnięte i odgięte przez dolot filtra powietrza. I czy te metalowe końcówki przy świecach robią jakąś różnicę?

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 12, 2009 9:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Regler do tego alternatora pewnie będzie typowy czyli 2 przewody + masa na obudowie. Można pewnie z powodzeniem wstawić z Poloneza. RNC-12 Trzeba tylko zerknąć czy regler dopina wzbudzenie do masy czy do zasilania pomocniczego. Tzn czy jeden z pierścieni jest podłączony przez szczotkę na stałe do masy czy do wyjścia diod dodatkowych.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl