MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Niespodzianka alternatorowa https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38349 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gab [ ndz sty 11, 2009 2:37 pm ] |
Tytuł: | Niespodzianka alternatorowa |
Ech... W skrócie było tak: 1.) Objawy - pulsowanie oświetlenia zegarów i świateł, wyraźne świecenie mocniej przy zwiększaniu obrotów 2.) Próba szybkiego zaradzenia - wymiana regulatora 3.) Złamane przykazanie graciarza: "Nie bede wierzył w innych właścicieli przede mną, że oryginalności pilnowali". Zajrzałem pod maske i obejrzałem regulator. Wyglądał pokaźnie, ale obejrzałem mocowanie i pojechałem do sklepu. Sprzedawca nawet nie sprawdzał niczego, tylko dał mi reg Boscha z półki i z głowy. Zabrałem się do wymiany i zrobiło się wesoło. Stary reg ledwie wylazł, bo okazał się być wielki, śruby dość długie i ledwie go przecisnąłem między alternatorem a rurami układu chłodzenia (silnik M110). Moim oczom ukazał sie regulator BEZ szczotek (te zostały w środku), na dodatek z oznaczeniami "DLR" oraz wesołym znaczkiem "DDR" i dodatkowym jakimś kabelkiem łączącym go z alternatorem. Czyli co? Mam sprzęciora z Wartburga? Wiem, że jakby nie było też niemiecki ![]() Kłopot w tym, że teraz zostaje mi albo elektryk, który coś z tym zrobi albo sklep Wartburga. Pewnie dostane taki regulator, tylko zastanawiam się czy to dobry pomysł, żeby silnik 2.8 chodził na czymś takim. Moge też poszukać oryginalnego Boscha, ale tu sie sprawa komplikuje, bo mocowanie alt (pręt służący do regulacji) wygląda mi na dorabiany i cholera wie, czy oryginalny alt będzie teraz pasował. Tyle ciekawostek. Zostałem więc z nowym regulatorem za 40 PLN - może uda się zwrócić. Co ciekawe, coś mnie tknęło bo kiedyś kupiłem reg do Forda, zrobiłem na nim jakies 100 km, bo okazało się, ze cały alt jest do wywalenia i tak jak sie mu przyglądam, to chyba jest taki sam... Więc mam dwa regulatory i nadal nic nie wyregulowane ![]() Oto wynalazek: ![]() Enerdowski szmelc Gab[/url] |
Autor: | darus [ ndz sty 11, 2009 4:28 pm ] |
Tytuł: | |
Poszukaj używek u kolegów z forum. Często, szczególnie starsi właściciele odstawiali rzeźbę byle tylko działało. Włóż taki alternator i takie mocowanie, jakie było fabrycznie. |
Autor: | hruścik [ ndz sty 11, 2009 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
Zerknę jutro czy przy starym silniku 2.8 zostało mocowanie.Jeśli tak to dostaniesz je w prezencie. |
Autor: | Gab [ ndz sty 11, 2009 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
hruścik pisze: Zerknę jutro czy przy starym silniku 2.8 zostało mocowanie.Jeśli tak to dostaniesz je w prezencie.
Dzięki wielkie, na razie chyba pokaże te całą kombinacje elektrykowi. No bo tak... niezależnie od wszystkiego ten alt z czego by nie był - ładuje. Akumulator zawsze z rana prąd ma do kręcenia. Wszystko pulsuje, ale ładowanie musi być, skoro jeżdże nim po mieście i mi się prąd nie kończy. Być może to pulsowanie ma też związek z nierówną pracą na gazie - LPG lubi ładną iskrę. Najlepszy dowod na to ze laduje, to to ze przez trudności z zapalaniem często aku zostaje wyssany do bolu i nie ma już siły. W piątek Magda chyba 5 razy go z kabli odpalała, bo jej padał i nie miał się kiedy podładować, jak jechała krótki odcinek. A mimo to jak się przeleciał te 20 minut, to na tyle sie laduje, że do rana prąd jest. A cholera nadal z finansami krucho i gdyby się okazało, że sprawe można załatwić samym regulatorem może i bym zostawił na jakiś czas ten alt. Przy okazji, pewnie to FAQ ale nigdzie nie moge odgrzebać ani na forum ani w materiałach jakie świece idą do M110 wersja po 76. roku, ta 185 KM. Podrzuccie dane dla dowolnego producenta to juz sobie znajde przeliczenia. Szukali mi w sklepie w grubaśnym katalogu, ale takich wykopalisk jak W116 tam nie było, W123 chyba też nie. I jeszcze jedno - kable WN. Czy fabrycznie koncowki po stronie rozdzielacza były "L" ? Bo widze, że u mnie są proste, przez co są dość na wcisk wepchnięte i odgięte przez dolot filtra powietrza. I czy te metalowe końcówki przy świecach robią jakąś różnicę? Gab |
Autor: | ukaniu [ pn sty 12, 2009 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
Regler do tego alternatora pewnie będzie typowy czyli 2 przewody + masa na obudowie. Można pewnie z powodzeniem wstawić z Poloneza. RNC-12 Trzeba tylko zerknąć czy regler dopina wzbudzenie do masy czy do zasilania pomocniczego. Tzn czy jeden z pierścieni jest podłączony przez szczotkę na stałe do masy czy do wyjścia diod dodatkowych. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |