MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Witam wszystkich. ( w planach w123 coupe) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38503 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Kuba_85 [ sob sty 17, 2009 11:54 pm ] |
Tytuł: | Witam wszystkich. ( w planach w123 coupe) |
Witam wszystkich, Jestem nowym użytkownikiem forum i chciałem się przywitać. Od jakiegoś czasu choruje na oldtimery i youngtimery. Pierwotnie miałem plan kupić forda mustanga z 1966, gdyż jeździłem do stanów w wakacje do pracy i zakochałem się w tym aucie. Niestety jak to bywa w życiu nic z moich planów nie wyszło. Szczęsliwie się złożyło, iż mam teraz 2 auta (a konkretnie ja i moja dziewczyna). I znowu zacząłem główkowac aby nabyć jakiegoś klasyka. Przemysłałem wszystko i zdecydowałęm się sprzedać moje auto bo i tak nie potrzebne nam są dwa samochody, dołożyć trochę pieniędzy i kupić wymarzonego klasyka. Początkowo myślałem o bmw 635csi, ale stwierdzilem że jest to poza moim zasięgiem finansowym. Zacząłem przyglądać się od jakiegoś czasu w123 coupe bo zawsze mi się podobały beczki a po lekturze ostatniego classic auto zapadła ostateczna decyzja;-) W123 coupe koniec kropka!!! Moje auto już jest niewiele warte, jest to opel tigra z 98. Będe szczęśliwy jak dostanę za nią 9000zł. Pracę zaczynam dopiero za jakiś miesiąc więc bedę musiał jeszcze trochę pozbierac pieniedzy i wszystko się wydłuży. Pewnie zakup mercedesa bedzię przed wakacjami albo w wakacje. Chciałbym kupić auto w miarę dobrym stanie, ale na pewno nie ideał bo po prostu na taki mnie nie stać. Chciałbym przeznaczyć na ten cel tak do 12-13tys. Chciałbym żeby był w takim stanie zeby można pojeździć nim przez najbliższe 2 lata a potem pwenie jakiś remoncik. Jestem ciekawy silników w tej wersji. Planuje 280ce najlepiej z manualna skrzynia. Czy 230ce jest o wiele mniej dynamiczny?? Wiem, że spalanie w tych pojemnościach jest ogromne ale to nie bedzie auto do codziennej jazdy. Jaki silnik polecacie? Jakie jest realne spalanie w 230 250 i 280? Interesują mnei raczej silnik na wtrysku. Ja lubię mieć świadomość po prostu, że samochód może ładnie przyśpieszyć w każdym momencie:-) Mam nadzieję, że zamieszcze w tym poście zdjęcie mojego przyszłego mercedesa i że zrealizuje moje plany. Z chęcią wysłucham wszelkich rad dotyczacych zakupu tej wersji nadwoziowej, na co zwrócić uwagę,jaki silnik itp. Pozdrawiam wszystkich Kuba |
Autor: | Stomek [ ndz sty 18, 2009 12:22 am ] |
Tytuł: | |
Witam nowego forumowicza. Ja z wlasnych doswiadczen moge polecic 230CE i do tego z automatem. Silnik mniej paliwozerny od 280CE, ale nie duzo mniej dymaniczny. Poza tym, jesli przydzarzy Ci sie grzbac przy silniku, to pierwszy jest duzo tanszy w naprawach. Zapraszam do lektury na forum, bo co chwila przewija sie jakies autko przez nie. Do czasu planowanego zakupu napewno posiadziesz tu wiedze na temat auta, wyrobisz sobie opinie co do wlasnych wymagan i bedziesz wiedzial czego szukasz. Mnostwo jest ofert tych samochodow, wiec jak znajdziesz interesujacy Cie, nie krepuj sie wrzucic zapytanie o opinie innych na ten temat. Pozdrawiam |
Autor: | Dariusz Suchorz [ ndz sty 18, 2009 10:20 am ] |
Tytuł: | |
Miałem 280TE (M110) z 4 biegowym manualem, szwagier miał 230 automat, wiec jeździłem oba autami i polecam zakup 230CE z automatem. Silnik 230 jest żywotny, dość mało pali i jest dość dynamiczny. |
Autor: | AMG [ ndz sty 18, 2009 10:33 am ] |
Tytuł: | |
Kuba_85 pisze: Planuje 280ce najlepiej z manualna skrzynia. W Warszawie jest do sprzedania ładne autko w takiej konfiguracji. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Dariusz Suchorz pisze: ilnik 230 jest żywotny, dość mało pali i jest dość dynamiczny.
M110 jest napewno znacznie bardziej żywotny i przejedzie wiecej niź M102 pali napewno mniej od M110 bo różnic 4 a 6 cylindrów nie pozostaje bez znaczenia. Ale dzwiek obydwu silników jest nieporównywalny, M110 gra a M102 brzeczy niezbyt przyjemnie. |
Autor: | Bukol [ ndz sty 18, 2009 10:52 am ] |
Tytuł: | |
250 nie było w coupe. Jeżeli auto ma służyć do okazjonalnych przejażdżek po okolicy i zlotów to szukaj M110 (280CE). Jeżeli chcesz śmigać na codzień, to 230CE mniej uderzy po kieszeni. Co do skrzyni - ja oczywiście z ideologicznego punktu widzenia brał bym automat, niezależnie od wersji silnikowej. Ale co kto lubi. Jeżeli przymierzasz się do manuala, bo ktoś powiedział, że automaty się psują i są drogie w naprawach to się nie słuchaj i zafunduj sobie dodatkową porcję komfortu. Te skrzynie są proste i dość łatwe w obsłudze. Poza tym, jak poszperasz po forum, to nie natrafisz na zbyt wiele tematów dotyczących padniętych automatów. Problemy zazwyczaj sprowadzają się do regulacji podciśnień i wymiany oleju. Jeśli chodzi o Twój budżet - 12,13tyś, to w praktyce oznaczać powinno auto za max 10-11tyś i 2-3tyś na prace startowe: płyny, filtry, regulacje, to i owo w zawieszeniu, opony na 90% itp. |
Autor: | Kuba_85 [ ndz sty 18, 2009 12:18 pm ] |
Tytuł: | |
bardzo dziekuje za wszelkie rady:-) na pewo bede siedzial sporo na tym forum. bo muszę sie sporo nauczyć gdyż w tym temacie jestem laikiem <br>Dodano po 8 minutach.:<br> AMG pisze: W Warszawie jest do sprzedania ładne autko w takiej konfiguracji.
Takie granatowe może?? dobrze pamiętam? |
Autor: | voytas [ ndz sty 18, 2009 4:44 pm ] |
Tytuł: | |
Jak widać w podpisie posiadam auta z obydwoma silnikami. M110 kupiłem bo był to teoretycznie najtańszy w utrzymaniu silnik w W126 a jednocześnie dający kupę frajdy. M102 kupiłem do codziennej jazdy bo jest jeszcze tańszy w utrzymaniu od M110 i jakby niespodziewanie padł to jest tego mnóstwo na szrotach, zwłaszcza nowszych wersji z W124. Dźwięk silnika zdecydowanie przemawia na korzyść M110, jeśli masz jeździć sporadycznie to kupuj 280CE a nie pożałujesz ![]() |
Autor: | DamonPr [ pn sty 19, 2009 5:37 pm ] |
Tytuł: | |
Fakt, M110 naprawdę potrafi fajnie zamruczeć ![]() Skrzynia jak napisali koledzy powyżej to tylko i wyłącznie automat... Pzdr |
Autor: | Kuba_85 [ pn sty 19, 2009 6:54 pm ] |
Tytuł: | |
Czy podane spalanie w wątkach poniżej jest realne?? Jak się to ma do rzeczywistości. Ile palą rzeczywiście w mieście 230ce i 280ce? http://www.w114-115.org.pl/dane/dane.ph ... 020&id=122 i http://www.w114-115.org.pl/dane/dane.ph ... 40&id=1224 Widzę, że róznica w przyśpieszeniu między 230ce i 280ce w zależności od skrzyni to ok 2-3 sekundy. |
Autor: | DamonPr [ pn sty 19, 2009 7:10 pm ] |
Tytuł: | |
Co do spalania w M110 rzędu 17,1 litra w mieście to można przyjąć, że przy bardzo delikatnej jeździe, ale to takiej bardzo delikatnej, to realna wartość (mowa o ASB) ![]() Do M102 to niech wypowiedzą się użytkownicy. |
Autor: | t.king [ pn sty 19, 2009 7:18 pm ] |
Tytuł: | |
ja mam m102(5 biegów) w trasie nie osiągnąłem jeszcze spalania mniejszego niż 8,5l.,ale faktem jest , że nigdy też od a do z nie jechałem grzecznie jak baranek ![]() natomiast w mieście mój najlepszy wynik in plus to 14,5l. ![]() |
Autor: | Bukol [ pn sty 19, 2009 7:43 pm ] |
Tytuł: | |
Ja na podstawie różnych doświadczeń z benzynowymi silnikami MB (w podpisie co nieco widać) stwierdzam co następuje: benzynowe klasyki z gwiazdą na masce palą 15 litrów i wzwyż. Przy czym to "wzwyż" nie zawsze idzie w parze ze wzrostem pojemności. N.p. równolegle miałem 280SE i 420SEC, gdzie SEC był w znacznie gorszym stanie, i to V8 palił mniej. Moja 115 200 też paliła od 15 w górę. Natomiast najniższe spalanie w trasie, nie licząc 200TE i 220TE, uzyskiwałem 500SEC. Udawało się w okolicach 10/100. M110 w trasie będzie paliwożerny ze względu na wysokie obroty. W mieście pojemność ma już większe znaczenie. Tu M102 będzie tańszy (paliwo) - ale tu już gdybam, bo tego silnika jeszcze nie miałem ![]() A Road Star pali 5 ![]() |
Autor: | Kuba_85 [ pn sty 19, 2009 7:47 pm ] |
Tytuł: | |
no to niezle:-) zwlaszcza m102 sporo... zwlaszcza ze dynamika nie jest jakos porażająca bo pewnie jakieś 10 sek do 100. No ale co zrobic, to klasyk pewne rzeczy trzeba wybaczac. |
Autor: | DamonPr [ pn sty 19, 2009 8:35 pm ] |
Tytuł: | |
M110 (185 KM) + automat = 10,8 s do 100 km/h Śmiem wątpić, że M102 ma lepsze osiągi. Pzdr |
Autor: | Kuba_85 [ pn sty 19, 2009 8:50 pm ] |
Tytuł: | |
Kuba_85 pisze: zwlaszcza m102 sporo... zwlaszcza ze dynamika nie jest jakos porażająca bo pewnie jakieś 10 sek do 100 oczywiście pomyliłem się miałem na myśli 280ce czyli m110;-) DamonPr pisze: M110 (185 KM) + automat = 10,8 s do 100 km/h to pewnie na manualu w okolicach 10 sekDamonPr pisze: Śmiem wątpić, że M102 ma lepsze osiągi.
jak to?? 230ce? (136KM) on ma w zależności od skrzyni od 11,5 do 12,5 sek do 100. Tak było w tych linkach. może coś pomyliłem. uczę się:-) |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |