MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 10:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 31, 2009 12:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Ok... pomińmy nieedukacyjną stronę tego postu ;) i nie dyskutujmy o bezpieczeństwie i przepisach :) - poszukuje raczej technicznego wyjaśnienia pewniego "fenomenu".

Jest sobie W116 z silnikiem M110 na wtrysku K-jet, zagazowane, z automatem. Na pustej i rownej autostradzie auto bez problemu osiąga
190 km/h na LPG - zero dymienia, temperatura w normie, nie wygląda, żeby był to dla wozu jakikolwiek wysiłek (choć fabrycznie to już prawie jego V-max).
I teraz - zdejmuje noge z gazu, auto zaczyna zwalniać. Gdy zejdzie do ok. 140 - puszcza nagle z wydechu dosc pokaźnego "puffa" szarego dymu. Trwa to sekunde-dwie i wszystko wraca do normy. Nie dymi przy przyśpieszaniu - efekt pojawia sie tylko przy schodzeniu z dużej prędkosci i w zasadzie tylko w tym zakresie predkosci.

Coż to może być? Jakiś niedopał? Wciąga za dużo paliwa, bo przy tej prędkości to już koła napędzają silnik, a nie silnik koła? :) Coś mu się zbiera w wydechu?
Następnego dnia byłem na regulacji LPG i gazownik stwierdził, że wóz miał ustawiona bardzo zubożoną mieszankę (dziwne że tak na niej szedł...).

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 31, 2009 12:52 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Prowadnice zaworów luzne...

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 31, 2009 9:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 1:58 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Czy ta anomalia występuje ja gazie czy na benzynie a może na obu?
to pomoże wyeliminować rodzaj paliwa. W obecnych warunkach pogodowych proponuję poruszać się z prędkością poniżej 140 km/h [zlosnik]

_________________
MB 350SE W116 E35 '77


Zawiozę do ślubu 510 263 758


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 31, 2009 3:20 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 29, 2005 11:36 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Ozorków
To normalna sprawa w m110,ja mam 2 takie w 123 (gaznik,wtrysk).
Jeden ma 166tys przebiegu, fabryczne parametry zadnego przedmuchu,a chmurke podczas schodzenia z wysokich obrotow sobie puszcza.
Podobno przyczyna tkwi w konstrukcji silnika ktory na tamte czasy byl mocno wysilony,jest nominalnie luzno spasowany aby sie nie zacieral.
Gaz nie ma tu nic wspolnego .
Dla ciekawoski podam ze ostatnio we wrzesniu na autostradzie leciałem beka nan stop 210-215km\h(pomiar GPS) ,chmura pojawila sie przy zdjeciu nogi z gazu przy 190km/h

_________________
MB 123 2,8


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 31, 2009 3:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
marcin280e pisze:
Prowadnice zaworów luzne...

Może też tak być, ze tylko same uszczelniacze zaworowe do wymiany...

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 31, 2009 3:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
acsledz pisze:
Dla ciekawoski podam ze ostatnio we wrzesniu na autostradzie leciałem beka nan stop 210-215km\h(pomiar GPS) ,chmura pojawila sie przy zdjeciu nogi z gazu przy 190km/h



Ile pokazywał prędkościomierz?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 1:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
NIEBIESKI pisze:
Może też tak być, ze tylko same uszczelniacze zaworowe do wymiany...


Z mojego doświadczenia z M110 powiem, że wymiana samych uszczelniaczy NIC nie pomoże! Przerabiałem to kilka razy. ;) Większość mechaników z tym silnikiem sobie nie radzi, specyficzna bestia. [zlosnik]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 6:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 29, 2005 11:36 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Ozorków
THC pisze:
acsledz pisze:
Dla ciekawoski podam ze ostatnio we wrzesniu na autostradzie leciałem beka nan stop 210-215km\h(pomiar GPS) ,chmura pojawila sie przy zdjeciu nogi z gazu przy 190km/h



Ile pokazywał prędkościomierz?

Predkoscimierz pokazywal niecałe 200,ale mam zalozony dyfer 3,07 od turbo diesel.
Olej ciegnie dolem a nie przez głowice,jezeli uszkdzone sa uszczelniacze,prowadnice objawy sa inne.

_________________
MB 123 2,8


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 9:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
acsledz pisze:
Olej ciegnie dolem a nie przez głowice,jezeli uszkdzone sa uszczelniacze,prowadnice objawy sa inne.


No to opisz proszę jakie są objawy jak ciągnie olej górą, bo ja stawiam na górę/głowicę, ale trzeba ją zrobić kompleksowo w M110.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 01, 2009 10:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
prowadnice i uszczelniacze zaworów, pierscienie
:lol: :lol: :lol:

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl