MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Tajemniczy dym z wydechu przy schodzeniu z dużych prędkości https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38774 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gab [ sob sty 31, 2009 12:20 am ] |
Tytuł: | Tajemniczy dym z wydechu przy schodzeniu z dużych prędkości |
Ok... pomińmy nieedukacyjną stronę tego postu ![]() ![]() Jest sobie W116 z silnikiem M110 na wtrysku K-jet, zagazowane, z automatem. Na pustej i rownej autostradzie auto bez problemu osiąga 190 km/h na LPG - zero dymienia, temperatura w normie, nie wygląda, żeby był to dla wozu jakikolwiek wysiłek (choć fabrycznie to już prawie jego V-max). I teraz - zdejmuje noge z gazu, auto zaczyna zwalniać. Gdy zejdzie do ok. 140 - puszcza nagle z wydechu dosc pokaźnego "puffa" szarego dymu. Trwa to sekunde-dwie i wszystko wraca do normy. Nie dymi przy przyśpieszaniu - efekt pojawia sie tylko przy schodzeniu z dużej prędkosci i w zasadzie tylko w tym zakresie predkosci. Coż to może być? Jakiś niedopał? Wciąga za dużo paliwa, bo przy tej prędkości to już koła napędzają silnik, a nie silnik koła? ![]() Następnego dnia byłem na regulacji LPG i gazownik stwierdził, że wóz miał ustawiona bardzo zubożoną mieszankę (dziwne że tak na niej szedł...). Gab |
Autor: | marcin280e [ sob sty 31, 2009 12:52 am ] |
Tytuł: | |
Prowadnice zaworów luzne... |
Autor: | dario1 [ sob sty 31, 2009 9:03 am ] |
Tytuł: | |
Czy ta anomalia występuje ja gazie czy na benzynie a może na obu? to pomoże wyeliminować rodzaj paliwa. W obecnych warunkach pogodowych proponuję poruszać się z prędkością poniżej 140 km/h ![]() |
Autor: | acsledz [ sob sty 31, 2009 3:20 pm ] |
Tytuł: | |
To normalna sprawa w m110,ja mam 2 takie w 123 (gaznik,wtrysk). Jeden ma 166tys przebiegu, fabryczne parametry zadnego przedmuchu,a chmurke podczas schodzenia z wysokich obrotow sobie puszcza. Podobno przyczyna tkwi w konstrukcji silnika ktory na tamte czasy byl mocno wysilony,jest nominalnie luzno spasowany aby sie nie zacieral. Gaz nie ma tu nic wspolnego . Dla ciekawoski podam ze ostatnio we wrzesniu na autostradzie leciałem beka nan stop 210-215km\h(pomiar GPS) ,chmura pojawila sie przy zdjeciu nogi z gazu przy 190km/h |
Autor: | NIEBIESKI [ sob sty 31, 2009 3:20 pm ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: Prowadnice zaworów luzne...
Może też tak być, ze tylko same uszczelniacze zaworowe do wymiany... |
Autor: | THC [ sob sty 31, 2009 3:24 pm ] |
Tytuł: | |
acsledz pisze: Dla ciekawoski podam ze ostatnio we wrzesniu na autostradzie leciałem beka nan stop 210-215km\h(pomiar GPS) ,chmura pojawila sie przy zdjeciu nogi z gazu przy 190km/h
Ile pokazywał prędkościomierz? |
Autor: | georem [ ndz lut 01, 2009 1:23 pm ] |
Tytuł: | |
NIEBIESKI pisze: Może też tak być, ze tylko same uszczelniacze zaworowe do wymiany...
Z mojego doświadczenia z M110 powiem, że wymiana samych uszczelniaczy NIC nie pomoże! Przerabiałem to kilka razy. ![]() ![]() |
Autor: | acsledz [ ndz lut 01, 2009 6:32 pm ] |
Tytuł: | |
THC pisze: acsledz pisze: Dla ciekawoski podam ze ostatnio we wrzesniu na autostradzie leciałem beka nan stop 210-215km\h(pomiar GPS) ,chmura pojawila sie przy zdjeciu nogi z gazu przy 190km/h Ile pokazywał prędkościomierz? Predkoscimierz pokazywal niecałe 200,ale mam zalozony dyfer 3,07 od turbo diesel. Olej ciegnie dolem a nie przez głowice,jezeli uszkdzone sa uszczelniacze,prowadnice objawy sa inne. |
Autor: | georem [ ndz lut 01, 2009 9:43 pm ] |
Tytuł: | |
acsledz pisze: Olej ciegnie dolem a nie przez głowice,jezeli uszkdzone sa uszczelniacze,prowadnice objawy sa inne.
No to opisz proszę jakie są objawy jak ciągnie olej górą, bo ja stawiam na górę/głowicę, ale trzeba ją zrobić kompleksowo w M110. |
Autor: | howser [ ndz lut 01, 2009 10:00 pm ] |
Tytuł: | |
prowadnice i uszczelniacze zaworów, pierscienie ![]() ![]() ![]() Pozdro |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |