MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 10:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lut 03, 2009 2:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Witam...
Zauwazylem, ze szczegolnie po mroznej nocy po odpaleniu silnika,
wskaznik wedruje na "3" i tam pozostaje niezaleznie od obrotow silnika.
Dopiero po kilku minutach jazdy (zalezy czy jednostajnej czy z roznymi obrotami) zaczyna sie "rozkrecac" tzn. coraz normalniej i mniej ospale
reaguje, az w koncu wszystko wraca do normy.
Normalne toto? Mozna tam cos przeczyscic?
Poziom oleju na bagnecie oczywiscie OK.

Przy okazji z innej beczki (choc to 116 :) - zauwazylem, ze po wyjeciu
bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest
zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu. Czyzby w misce olejowej utrzymywalo sie jakies wieksze cisnienie, przez ktore olej zostaje w rurce bagnetu? Normalka czy przytkane odpowietrzenie silnika? Czy M110 odpowietrza sie rurka idaca
z glowicy do filtra (wyglada na drozna) czy jest jeszcze jakas odma na dole?

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 2:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ze wskazówką ciśnienia to normalne, olej stygnąc gęstnieje .


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 3:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Gab pisze:
bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest
zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu
To źle sprawdzasz olej.
Jak odpalisz, to olej jest rozbryzgany po całym silniku i dlatego poziom oleju sprawdza się po postoju przed zapaleniem (jak wszytsko elegancko ścieknie).
Inna sparwa że czasem może też ściekać z filtra jak siemering jest walniety, ale wtedy objaw po odbaleniu jest taki że przez kilka/kilkanascie sekund po odpaleniu nie ma cisninia...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 3:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Janfocus pisze:
Gab pisze:
bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest
zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu
To źle sprawdzasz olej.
Jak odpalisz, to olej jest rozbryzgany po całym silniku i dlatego poziom oleju sprawdza się po postoju przed zapaleniem (jak wszytsko elegancko ścieknie).
Inna sparwa że czasem może też ściekać z filtra jak siemering jest walniety, ale wtedy objaw po odbaleniu jest taki że przez kilka/kilkanascie sekund po odpaleniu nie ma cisninia...



dobrze sprawdza doczytaj dokładnie.

po postoju na zimnym, potem wyciera bagnet i sprawdza jeszcze raz.
z tego jak rozumiem post to nie odpala silnika, tylko sprawdza dwa razy.
tez to mam u siebie i nie wiem skąd.
może rozgrzany olej podczas pracy zostaje na bagnecie, nie ściekając do końca i stąd taka różnica.

na odpalonym to mam cały bagnet oblepiony cienka warstwą oleju.

odpowietrza się tą rurką o której piszesz, tzw. odma. z pokrywy do obudowy filtra.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 03, 2009 3:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Gab pisze:
zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu

ok faktycznie, po prostu podczas pracy zachlapuje bagnet powyżej stanu...
Gab pisze:
Czyzby w misce olejowej utrzymywalo sie jakies wieksze cisnienie, przez ktore olej zostaje w rurce bagnetu?

o ile nie ma przedmuchów, cisninie w misce choć zmienne powinno być w okolicach atmosferycznego...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 04, 2009 10:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Gab pisze:
Przy okazji z innej beczki (choc to 116 - zauwazylem, ze po wyjeciu
bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest
zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu. Czyzby w misce olejowej utrzymywalo sie jakies wieksze cisnienie, przez ktore olej zostaje w rurce bagnetu? Normalka czy przytkane odpowietrzenie silnika? Czy M110 odpowietrza sie rurka idaca
z glowicy do filtra (wyglada na drozna) czy jest jeszcze jakas odma na dole?


A pewnie, że normalka. Podczas pracy silnika bagnet jest umazany olejem. Niby olej powinien ścieknąć z bagnetu ale tak nie jest - wynika to z jego gęstości, zarówno kiedy jest ciepły jaki i kiedy jest zimny. Wyższy poziom na bagnecie jest utrzymywany przez napięcie powierzchniowe.
Wyciągamy bagnet, wycieramy z niego olej i po ponownym zanurzeniu odczytujemy prawidłowe wskazanie poziomu oleju w silniku.

Jeśli nie masz przedmuchów, to ciśnienie w misce olejowej powinno być "normalne" - w okolicach ciśnienia atmosferycznego.
Zwiększone ciśnienie w misce to objaw zużycia silnika, a dokładniej góry - w Dieslu przecież, tak sprawdzamy czy silnik trzyma kompresję: zwiększamy obroty i wyciągamy bagnet - jeżeli chlapie olej, to znaczy, że ciśnienie przy sprężaniu ucieka przez zużyte pierścienie, co powoduje wypluwanie oleju przez rurkę od bagnetu.

_________________
W123 200 1982


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl