MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zacinajacy sie wskaznik cisnienia oleju i poziom oleju. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38839 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gab [ wt lut 03, 2009 2:06 pm ] |
Tytuł: | Zacinajacy sie wskaznik cisnienia oleju i poziom oleju. |
Witam... Zauwazylem, ze szczegolnie po mroznej nocy po odpaleniu silnika, wskaznik wedruje na "3" i tam pozostaje niezaleznie od obrotow silnika. Dopiero po kilku minutach jazdy (zalezy czy jednostajnej czy z roznymi obrotami) zaczyna sie "rozkrecac" tzn. coraz normalniej i mniej ospale reaguje, az w koncu wszystko wraca do normy. Normalne toto? Mozna tam cos przeczyscic? Poziom oleju na bagnecie oczywiscie OK. Przy okazji z innej beczki (choc to 116 ![]() bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu. Czyzby w misce olejowej utrzymywalo sie jakies wieksze cisnienie, przez ktore olej zostaje w rurce bagnetu? Normalka czy przytkane odpowietrzenie silnika? Czy M110 odpowietrza sie rurka idaca z glowicy do filtra (wyglada na drozna) czy jest jeszcze jakas odma na dole? Gab |
Autor: | THC [ wt lut 03, 2009 2:27 pm ] |
Tytuł: | |
Ze wskazówką ciśnienia to normalne, olej stygnąc gęstnieje . |
Autor: | Janfocus [ wt lut 03, 2009 3:25 pm ] |
Tytuł: | |
Gab pisze: bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest To źle sprawdzasz olej.
zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu Jak odpalisz, to olej jest rozbryzgany po całym silniku i dlatego poziom oleju sprawdza się po postoju przed zapaleniem (jak wszytsko elegancko ścieknie). Inna sparwa że czasem może też ściekać z filtra jak siemering jest walniety, ale wtedy objaw po odbaleniu jest taki że przez kilka/kilkanascie sekund po odpaleniu nie ma cisninia... |
Autor: | THC [ wt lut 03, 2009 3:34 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: Gab pisze: bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest To źle sprawdzasz olej.zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu Jak odpalisz, to olej jest rozbryzgany po całym silniku i dlatego poziom oleju sprawdza się po postoju przed zapaleniem (jak wszytsko elegancko ścieknie). Inna sparwa że czasem może też ściekać z filtra jak siemering jest walniety, ale wtedy objaw po odbaleniu jest taki że przez kilka/kilkanascie sekund po odpaleniu nie ma cisninia... dobrze sprawdza doczytaj dokładnie. po postoju na zimnym, potem wyciera bagnet i sprawdza jeszcze raz. z tego jak rozumiem post to nie odpala silnika, tylko sprawdza dwa razy. tez to mam u siebie i nie wiem skąd. może rozgrzany olej podczas pracy zostaje na bagnecie, nie ściekając do końca i stąd taka różnica. na odpalonym to mam cały bagnet oblepiony cienka warstwą oleju. odpowietrza się tą rurką o której piszesz, tzw. odma. z pokrywy do obudowy filtra. |
Autor: | Janfocus [ wt lut 03, 2009 3:48 pm ] |
Tytuł: | |
Gab pisze: zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu ok faktycznie, po prostu podczas pracy zachlapuje bagnet powyżej stanu... Gab pisze: Czyzby w misce olejowej utrzymywalo sie jakies wieksze cisnienie, przez ktore olej zostaje w rurce bagnetu?
o ile nie ma przedmuchów, cisninie w misce choć zmienne powinno być w okolicach atmosferycznego... |
Autor: | azamat [ śr lut 04, 2009 10:37 am ] |
Tytuł: | |
Gab pisze: Przy okazji z innej beczki (choc to 116 - zauwazylem, ze po wyjeciu
bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu. Czyzby w misce olejowej utrzymywalo sie jakies wieksze cisnienie, przez ktore olej zostaje w rurce bagnetu? Normalka czy przytkane odpowietrzenie silnika? Czy M110 odpowietrza sie rurka idaca z glowicy do filtra (wyglada na drozna) czy jest jeszcze jakas odma na dole? A pewnie, że normalka. Podczas pracy silnika bagnet jest umazany olejem. Niby olej powinien ścieknąć z bagnetu ale tak nie jest - wynika to z jego gęstości, zarówno kiedy jest ciepły jaki i kiedy jest zimny. Wyższy poziom na bagnecie jest utrzymywany przez napięcie powierzchniowe. Wyciągamy bagnet, wycieramy z niego olej i po ponownym zanurzeniu odczytujemy prawidłowe wskazanie poziomu oleju w silniku. Jeśli nie masz przedmuchów, to ciśnienie w misce olejowej powinno być "normalne" - w okolicach ciśnienia atmosferycznego. Zwiększone ciśnienie w misce to objaw zużycia silnika, a dokładniej góry - w Dieslu przecież, tak sprawdzamy czy silnik trzyma kompresję: zwiększamy obroty i wyciągamy bagnet - jeżeli chlapie olej, to znaczy, że ciśnienie przy sprężaniu ucieka przez zużyte pierścienie, co powoduje wypluwanie oleju przez rurkę od bagnetu. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |