MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zacinajacy sie wskaznik cisnienia oleju i poziom oleju.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38839
Strona 1 z 1

Autor:  Gab [ wt lut 03, 2009 2:06 pm ]
Tytuł:  Zacinajacy sie wskaznik cisnienia oleju i poziom oleju.

Witam...
Zauwazylem, ze szczegolnie po mroznej nocy po odpaleniu silnika,
wskaznik wedruje na "3" i tam pozostaje niezaleznie od obrotow silnika.
Dopiero po kilku minutach jazdy (zalezy czy jednostajnej czy z roznymi obrotami) zaczyna sie "rozkrecac" tzn. coraz normalniej i mniej ospale
reaguje, az w koncu wszystko wraca do normy.
Normalne toto? Mozna tam cos przeczyscic?
Poziom oleju na bagnecie oczywiscie OK.

Przy okazji z innej beczki (choc to 116 :) - zauwazylem, ze po wyjeciu
bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest
zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu. Czyzby w misce olejowej utrzymywalo sie jakies wieksze cisnienie, przez ktore olej zostaje w rurce bagnetu? Normalka czy przytkane odpowietrzenie silnika? Czy M110 odpowietrza sie rurka idaca
z glowicy do filtra (wyglada na drozna) czy jest jeszcze jakas odma na dole?

Gab

Autor:  THC [ wt lut 03, 2009 2:27 pm ]
Tytuł: 

Ze wskazówką ciśnienia to normalne, olej stygnąc gęstnieje .

Autor:  Janfocus [ wt lut 03, 2009 3:25 pm ]
Tytuł: 

Gab pisze:
bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest
zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu
To źle sprawdzasz olej.
Jak odpalisz, to olej jest rozbryzgany po całym silniku i dlatego poziom oleju sprawdza się po postoju przed zapaleniem (jak wszytsko elegancko ścieknie).
Inna sparwa że czasem może też ściekać z filtra jak siemering jest walniety, ale wtedy objaw po odbaleniu jest taki że przez kilka/kilkanascie sekund po odpaleniu nie ma cisninia...

Autor:  THC [ wt lut 03, 2009 3:34 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
Gab pisze:
bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest
zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu
To źle sprawdzasz olej.
Jak odpalisz, to olej jest rozbryzgany po całym silniku i dlatego poziom oleju sprawdza się po postoju przed zapaleniem (jak wszytsko elegancko ścieknie).
Inna sparwa że czasem może też ściekać z filtra jak siemering jest walniety, ale wtedy objaw po odbaleniu jest taki że przez kilka/kilkanascie sekund po odpaleniu nie ma cisninia...



dobrze sprawdza doczytaj dokładnie.

po postoju na zimnym, potem wyciera bagnet i sprawdza jeszcze raz.
z tego jak rozumiem post to nie odpala silnika, tylko sprawdza dwa razy.
tez to mam u siebie i nie wiem skąd.
może rozgrzany olej podczas pracy zostaje na bagnecie, nie ściekając do końca i stąd taka różnica.

na odpalonym to mam cały bagnet oblepiony cienka warstwą oleju.

odpowietrza się tą rurką o której piszesz, tzw. odma. z pokrywy do obudowy filtra.

Autor:  Janfocus [ wt lut 03, 2009 3:48 pm ]
Tytuł: 

Gab pisze:
zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu

ok faktycznie, po prostu podczas pracy zachlapuje bagnet powyżej stanu...
Gab pisze:
Czyzby w misce olejowej utrzymywalo sie jakies wieksze cisnienie, przez ktore olej zostaje w rurce bagnetu?

o ile nie ma przedmuchów, cisninie w misce choć zmienne powinno być w okolicach atmosferycznego...

Autor:  azamat [ śr lut 04, 2009 10:37 am ]
Tytuł: 

Gab pisze:
Przy okazji z innej beczki (choc to 116 - zauwazylem, ze po wyjeciu
bagnetu, nawet gdy auto dlugo stalo, poziom oleju na bagnecie jest
zazwyczaj (nie zawsze) o wiele wyzszy niz gdy go pozniej przepisowo wytre i sprawdze znowu. Czyzby w misce olejowej utrzymywalo sie jakies wieksze cisnienie, przez ktore olej zostaje w rurce bagnetu? Normalka czy przytkane odpowietrzenie silnika? Czy M110 odpowietrza sie rurka idaca
z glowicy do filtra (wyglada na drozna) czy jest jeszcze jakas odma na dole?


A pewnie, że normalka. Podczas pracy silnika bagnet jest umazany olejem. Niby olej powinien ścieknąć z bagnetu ale tak nie jest - wynika to z jego gęstości, zarówno kiedy jest ciepły jaki i kiedy jest zimny. Wyższy poziom na bagnecie jest utrzymywany przez napięcie powierzchniowe.
Wyciągamy bagnet, wycieramy z niego olej i po ponownym zanurzeniu odczytujemy prawidłowe wskazanie poziomu oleju w silniku.

Jeśli nie masz przedmuchów, to ciśnienie w misce olejowej powinno być "normalne" - w okolicach ciśnienia atmosferycznego.
Zwiększone ciśnienie w misce to objaw zużycia silnika, a dokładniej góry - w Dieslu przecież, tak sprawdzamy czy silnik trzyma kompresję: zwiększamy obroty i wyciągamy bagnet - jeżeli chlapie olej, to znaczy, że ciśnienie przy sprężaniu ucieka przez zużyte pierścienie, co powoduje wypluwanie oleju przez rurkę od bagnetu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/