MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[Gaz] Tajemnicza dziura w parowniku https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38943 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gab [ sob lut 07, 2009 6:11 pm ] |
Tytuł: | [Gaz] Tajemnicza dziura w parowniku |
Ekhm... grzebalem dzis pod maska i odkryłem w parowniku to, co widać na zdjęciu. Problem w tym, że nie pamiętam czy tak było, czy tak ma być, po co to... a jeśli coś nie tak, to jak mogło to zniknąć? Niby byłem na regulacji, ale trwała 10 min, goście robili ja przy mnie i nie widziałem, zeby cos wykrecali. Choć wszystko wskazuje na to, że jest OK bo parownik działa i na gazie jezdzi... Mimo to konstrukcja ![]() wkrecone. Nic jednak nie zwisa w pobliżu luzem ![]() ![]() Gab |
Autor: | THC [ sob lut 07, 2009 6:49 pm ] |
Tytuł: | |
tak ma być. |
Autor: | kit [ sob lut 07, 2009 7:22 pm ] |
Tytuł: | |
Wszytko ok. To otwór kompensacyjny. |
Autor: | ukaniu [ ndz lut 08, 2009 7:39 pm ] |
Tytuł: | |
Tak to otwór łączący drugą stronę z ciśnieniem atmosferycznym. Można go w prosty sposób wykorzystać do kompensacji parownika. Tzn, montuje się tam rurkę i łączy ją z przestrzenią tuż przed mikserem. W ten spośób nie trzeba dokonywać jakichkolwiek modyfikacji dolotu (gięcie rur i zdejmowanie ssawek) - bo na parownik działa tylko różnica ciśnień powstająca na zwężce miksera. |
Autor: | ziulek [ ndz lut 08, 2009 10:28 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu możesz jakoś rozwinąć patent tej rurki i jak to podłączyć żeby działało, może bym szwagra 190tke zmodyfikował ![]() |
Autor: | Gab [ ndz lut 08, 2009 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: Tzn, montuje się tam rurkę i łączy ją z przestrzenią tuż przed mikserem.
W ten spośób nie trzeba dokonywać jakichkolwiek modyfikacji dolotu (gięcie rur i zdejmowanie ssawek) - bo na parownik działa tylko różnica ciśnień powstająca na zwężce miksera. Ok, ale w M110 z k-jetem "przestrzeń tuż przed mikserem" to puszka filtra powietrza, sama z siebie nie stworzony by być nadzwyczaj szczelną (szczególnie jak ma wycięty otwór na przewód LPG). Tak więc nie wiem czy to w tym wypadku wiele da. Gab |
Autor: | ukaniu [ ndz lut 08, 2009 11:32 pm ] |
Tytuł: | |
Da, da. Np. kompensuje się spadek ciśnienia występujący na filtrze oraz jego zmiany od zapchania filtra a dwa nie ma kłopotów z nadmuchem powietrza w dolot podczas jazdy. Owszem ten silnik nie ma aż tak wyraźnej ssawki wystawionej na działania wiatru ale kompensacja to bardzo dobra praktyka, ustabilizuje parametry. No a puszka to chyba nie jest aż tak dziurawa bo inaczej silnik zasysał by kurz. |
Autor: | ziulek [ wt lut 10, 2009 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
A ma ktoś taki patent w Mietku?? |
Autor: | Janfocus [ śr lut 11, 2009 9:42 am ] |
Tytuł: | |
ziulek pisze: A ma ktoś taki patent w Mietku??
ma ![]() |
Autor: | ziulek [ śr lut 11, 2009 9:02 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pochwal się jak to masz zrobione prosim ![]() |
Autor: | Janfocus [ ndz lut 15, 2009 5:08 pm ] |
Tytuł: | |
ziulek pisze: Janfocus pochwal się jak to masz zrobione prosim
śmignąłem dziś 2 fotki przy okazji sprawdzania fajek... ![]() ![]() u mnie mikser jest pod rozdzielaczem, a dokładniej zaraz nad przepustnicą, stąd inaczej poprowadzone podciśnienie do regulatora wolnych i obie rurki lądują w tamtej okolicy... Układ działa bez zarzutu, a ewentualne strzały są znikome bo pojemność dolotu z gazem jest ograniczona do minimum... |
Autor: | ziulek [ ndz lut 15, 2009 7:30 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki wielkie. Jak wróce do domu to będę modyfikował szwagra 190-może wtedy będzie juz moja ![]() |
Autor: | maciek-126 [ wt kwie 21, 2009 9:46 pm ] |
Tytuł: | |
kolego a masz zdjęcia miksera jak on wygląda? pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |