MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[Gaz] Tajemnicza dziura w parowniku
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=38943
Strona 1 z 1

Autor:  Gab [ sob lut 07, 2009 6:11 pm ]
Tytuł:  [Gaz] Tajemnicza dziura w parowniku

Ekhm... grzebalem dzis pod maska i odkryłem w parowniku to,
co widać na zdjęciu. Problem w tym, że nie pamiętam czy tak było,
czy tak ma być, po co to... a jeśli coś nie tak, to jak mogło to zniknąć?
Niby byłem na regulacji, ale trwała 10 min, goście robili ja przy mnie
i nie widziałem, zeby cos wykrecali.
Choć wszystko wskazuje na to, że jest OK bo parownik działa i na gazie
jezdzi... Mimo to konstrukcja :) dziury wskazuje, że coś powinno tam być
wkrecone. Nic jednak nie zwisa w pobliżu luzem :)

Obrazek

Gab

Autor:  THC [ sob lut 07, 2009 6:49 pm ]
Tytuł: 

tak ma być.

Autor:  kit [ sob lut 07, 2009 7:22 pm ]
Tytuł: 

Wszytko ok. To otwór kompensacyjny.

Autor:  ukaniu [ ndz lut 08, 2009 7:39 pm ]
Tytuł: 

Tak to otwór łączący drugą stronę z ciśnieniem atmosferycznym.
Można go w prosty sposób wykorzystać do kompensacji parownika.
Tzn, montuje się tam rurkę i łączy ją z przestrzenią tuż przed mikserem.
W ten spośób nie trzeba dokonywać jakichkolwiek modyfikacji dolotu (gięcie rur i zdejmowanie ssawek) - bo na parownik działa tylko różnica ciśnień powstająca na zwężce miksera.

Autor:  ziulek [ ndz lut 08, 2009 10:28 pm ]
Tytuł: 

ukaniu możesz jakoś rozwinąć patent tej rurki i jak to podłączyć żeby działało, może bym szwagra 190tke zmodyfikował [zlosnikz]

Autor:  Gab [ ndz lut 08, 2009 10:35 pm ]
Tytuł: 

ukaniu pisze:
Tzn, montuje się tam rurkę i łączy ją z przestrzenią tuż przed mikserem.
W ten spośób nie trzeba dokonywać jakichkolwiek modyfikacji dolotu (gięcie rur i zdejmowanie ssawek) - bo na parownik działa tylko różnica ciśnień powstająca na zwężce miksera.


Ok, ale w M110 z k-jetem "przestrzeń tuż przed mikserem" to puszka
filtra powietrza, sama z siebie nie stworzony by być nadzwyczaj szczelną
(szczególnie jak ma wycięty otwór na przewód LPG). Tak więc nie wiem
czy to w tym wypadku wiele da.

Gab

Autor:  ukaniu [ ndz lut 08, 2009 11:32 pm ]
Tytuł: 

Da, da. Np. kompensuje się spadek ciśnienia występujący na filtrze oraz jego zmiany od zapchania filtra a dwa nie ma kłopotów z nadmuchem powietrza w dolot podczas jazdy. Owszem ten silnik nie ma aż tak wyraźnej ssawki wystawionej na działania wiatru ale kompensacja to bardzo dobra praktyka, ustabilizuje parametry. No a puszka to chyba nie jest aż tak dziurawa bo inaczej silnik zasysał by kurz.

Autor:  ziulek [ wt lut 10, 2009 11:08 pm ]
Tytuł: 

A ma ktoś taki patent w Mietku??

Autor:  Janfocus [ śr lut 11, 2009 9:42 am ]
Tytuł: 

ziulek pisze:
A ma ktoś taki patent w Mietku??

ma [zlosnik]

Autor:  ziulek [ śr lut 11, 2009 9:02 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pochwal się jak to masz zrobione prosim ;)

Autor:  Janfocus [ ndz lut 15, 2009 5:08 pm ]
Tytuł: 

ziulek pisze:
Janfocus pochwal się jak to masz zrobione prosim


śmignąłem dziś 2 fotki przy okazji sprawdzania fajek...
Obrazek

Obrazek

u mnie mikser jest pod rozdzielaczem, a dokładniej zaraz nad przepustnicą, stąd inaczej poprowadzone podciśnienie do regulatora wolnych i obie rurki lądują w tamtej okolicy... Układ działa bez zarzutu, a ewentualne strzały są znikome bo pojemność dolotu z gazem jest ograniczona do minimum...

Autor:  ziulek [ ndz lut 15, 2009 7:30 pm ]
Tytuł: 

Dzięki wielkie. Jak wróce do domu to będę modyfikował szwagra 190-może wtedy będzie juz moja [zlosnikz]

Autor:  maciek-126 [ wt kwie 21, 2009 9:46 pm ]
Tytuł: 

kolego a masz zdjęcia miksera jak on wygląda?
pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/