MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 2:48 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 14, 2009 1:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:47 am
Posty: 48
Witam - kupiłem wczoraj Mercedesa W123 z 1982 roku z silnikiem 300D z automatyczną skrzynią biegów i mam pewien problem. Już przed zakupem wiedziałem, że silnik nie jest oryginalny i został założony pewien czas temu. Jednak osoba która mi sprzedawała nie wie za bardzo jaki był założony oryginalnie. W związku z tym, iż skrzynia jest od "poprzedniego" - oryginalnego samochodu podejrzewam, że mogą być pewne problemy z współdziałaniem - niższa prędkość, inne przełożenia itp. Jestem początkującym 123-wiczem i nie za bardzo wiem jakie mogą występować problemy. Wszedłem na stronę gdzie można rozszyfrować VIN, jednakże otrzymane dane nic mi nie dały. Pokazał mi się model 250 - czy to oznacza ża była tam silnik 2,5Diesel? Czy w przypadku obecnego slinika 300D powinienem dopasować teraz skrzynię (dyferencjał?). W chwili obecnej nie mam też w tym silniku ABS-u pomimo, że w rozszyfrowanym VIN-ie było podane że wtym modelu powinien być. Czy można dokupić sam moduł ABS do silnika 300d (instalacja w samochodzie jest)? Czy jest to możliwe do zgrania ze sobą żęby mieć ABS? Bardzo proszę o pomoc. Aha - samochód ma kolor zielony metallic, tak jak w VIN ale nie wiem czy jest on rzeczywiście oryginalny - ma ktoś zdjęcie oryginalnego lakieru zielony metallic? Skrzynia chodzi super, nic nie szarpie, przerzuca bez problemów, jednakże gdy nie dodaję gazu, czasami przenoszą mi się na pedał gazu takie drgania - czy wiecie może co jest tego przyczyną? Inny problem mam z hamulcami - raz są twarde iłapią zaraz na górze, a za chwilę robią się miękkie i łapią całkiem słąbo na samym dole. Nie działa mi też wskaźnik Economy - podejrzewam że w związku z zmianą silnika - czy idzie go jakoś uaktywnić? Naprawdę serdecznie dziękuję za pomoc

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 6_mer6.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 9_mer1.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 2_mer4.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 4_mer7.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 1:49 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Witaj, 250 to była benzyna. W123 nigdy nie miał 250 D. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Podaj VIN, to będzie wszystko jasne. Na pewno jest WDB 123026 ... tak ?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 2:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
Witam. Z opisu wynika, ze kupiles niezle dzielo sztuki-rzeźbę. Ekonomizer byl tylko w silnikach benzynowych. Podaj Vin i numery na tabliczce zamocowanej na przednim pasie to mysle, ze znajdą sie tacy czarodzieje którzy z kryształowej kuli odczytaja co fabrycznie powinno być w Twoim aucie. Co do hamulca to prawdopodobnie sa zapowietrzone-zaczni od odpowietrzania (najtaniej [zlosnikz] ) A co do ABS-u to nie wiem czy ''gra jest warta świeczki''?
'

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 2:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:47 am
Posty: 48
Oto VIN
WDB12302612115855
Jestem właśnie po pierwszej jeździe po nocce od zakupu samochodu. I jest parę nowych niespodzianek :cry: Po samochodem plama oleju, a samochód nie gaśnie po wyciągnięciu kluczyka.
Faktycznie - pewnie to była benzyna i założono 300D - boję się teraz jak będzie to znosić skrzynia biegów która pewnie pozostała po wersji benzynowej - na manetce do zmiany mam oprócz funkcji P, R, D, N mam jeszcze S i L. S działa-po włączeniu redukuje na niższy bieg i dłużej go na nim trzyma żeby na przykład wyprzedzić. Dostałem w zestawie jeszcze drugą skrzynię biegów - jak powiedział właściciel bardzo dobrą. Ale tego już nie jestem pewien po odkryciu tej plamy oleju i tego że nie gaśnie.Wielkie dzięki za pomoc i czekam na więcej.
Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 2:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Nie "pewnie" tylko na 100% był silnik M123 - 250- czyli BENZYNA.
Najlepsze rozwiązanie : zmienić silnik, zrobić ABS i jeżdzić.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 2:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:47 am
Posty: 48
Silnika raczej zmieniać nie będę - benzyna w automacie nie na mój portfel:) A już myślałem że będzie tak pięknie.
Na tabliczce są następujące liczby:
2286118
123026 12
43 1
04121 420
104541 M
3 881 H

Na drugiej tabliczce:
ABL NR 9856/3
12302612115855
1930
----
920
1010

Jeżeli ktoś wie co to wszystko znaczy to będę wdzięczny.Nie wchodzi w rachubę zamiana na benzynę-wolałbym zamontować sam moduł ABS w moim Dieslu.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 3:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
batopl pisze:
wolałbym zamontować sam moduł ABS w moim Dieslu.


już kilka razy było o tym na forum, gra nie warta świeczki, koszta spore bo ABS jest rzadkością do w123 a montaż nie jest najprzyjemniejszym zajęciem, no chyba żebyś faktycznie znalazł dawce z ABS i przekładał część po części ale jeżeli nie to lepiej poszukać ładnej sztuki w dieslu z ABS (podobnie z klimatyzacja gdybyś chciał :P, ja co prawda nie zakładałem ani jednego ani drugiego ale tak czytałem i słyszałem od znajomych ze to raczej nie opłacalny biznes, swego czasu rozważałem u siebie klimę)

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 3:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jest to oryginalna 250, do której ktoś włożył 300d z automatem
Musisz sprawdzić przełożenie mostu, czy tez był przekładany, czy został od 250.
W hamulcach masz zapieczony któryś cylinderek, i dlatego tak pracują.
Zegary sa od III serii, mimo że z jednego odpadł plastik na osi.
Ale nagrzewnica powinna byc inna, ta jest z I serii.

VIN WDB12302612115855
Model 250
Chassis 12302612115855
Engine 123921 12 003702
Transmission 722308 02 293230
Order 0 2 223 01221
Approx. year 1982
Lights HELLA
Cab 04121
Dealer Darmstadt branch (223)
Interior fabric pine green (056)
Paint
881 thistle green metallic (с 01.01.1979 по 31.12.1986, с 1994)
Options
406 single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right (с 01.07.1970) ortopedyczne fotele przód

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)automatyczna skrzynia[/]
430 headrests in the rear (с 01.01.1977)[b]zagłówki z tyłu

470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)abs
533 interference suppression without radio set (с 01.01.1967 по 29.02.1984)instalacja bez radia
856 Unknown code Na tym kodzie poległo wielu.

Jeśli most się zgadza tzn. przełożenie to spokojnie możesz śmigać, jeśli zostało od 250 to w sumie też :)


Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 5:45 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
ABS w Twoim samochodzie powinien działać. Wymiana silnika na inny nie ma żadnego wpływu na jego działanie. Jeżeli układ hamulcowy Ci szwankuje, to od tego zacznij. Posprawdzaj przy każdym kole, czy tłoczki nie są zapieczone - jak radził THC. Piszesz, że cała instalacja ABS-u jest. Sprawdż, czy do mostu dochodzi czujnik liczby obrotów. Przy przednich zaciskach, oprócz wężyków hydraulicznych dochodzą przewody czujników zużycia klocków i przewody do czujników liczby obrotów kół przednich. Po prawej stronie, tam gdzie nogi pasażera, po zdjęciu tapicerki ze ścianki bocznej jest dostęp do sterownika ABS-u. Pompa hamulcowa jest połączona z systemem hydraulicznym. To jest pod maską, na lewym nadkolu. Na wstępie obejrzyj sobie to wszystko, zanim zaczniesz coś naprawiać. Może zauważysz jakieś uszkodzenie, urwany przewód, albo jakąś inną rzeżbę. Jak zauważysz coś dziwnego, to napisz, lub zrób zdjęcie. Ja mam 250 z ABS-em i skrzynią manualną, ale mosty chyba są takie same.
Aha, napisz jeszcze, na czym opierasz swoje przypuszczenie, że ten system nie działa. Na śliskiej drodze jest to łatwo sprawdzić, ale na suchej 123 hamuje skutecznie bez uruchamiania ABS-u. W tym modelu jest to system niezawodny. Możliwe, że artyści od wymiany silnika coś popsuli, albo usunęli.Nie załamuj się to nie jest takie straszne, a 123 to naprawdę wdzięczne auto.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 6:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:47 am
Posty: 48
Na wstępie dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi. Przekazałem samochód do znaomego mechanika i on od razu powiedział że prawdopodobnie po zmianie silnika nie został zmieniony most. Nie wiem jak ze skrzynią - czy ta z silnika benzynowego i diesla jest taka sama?Czy one mają inne przełożenia i tzreba ją dopasowywać do modelu silnika? Co do ABS-u- wciskałam na suchej nawierzchni hamulce do oporu i hamował "bez przerywania" - tak jak samochody bez ABSu. Jutro, pojutrze będę wiedział coś więcej od mechanika.
Pozdrawiam <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Zegary sa od III serii, mimo że z jednego odpadł plastik na osi.
Ale nagrzewnica powinna byc inna, ta jest z I serii.


Nie rozumiem - jaki plastik z osi? Jaka nagrzewnica? Nie rozumiem?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 6:59 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 25, 2006 7:47 pm
Posty: 1907
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
batopl pisze:
Jaka nagrzewnica? Nie rozumiem?

W II i III seri panel od sterowania nagrzewnicy powinien wyglądać tak:
Obrazek

_________________
S123 300TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 14, 2009 7:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Poszukaj oryginalnego silnika 2.5 zakładaj gaz i ciesz się dźwiękiem 6 cylindrowca oraz bezproblemową eksploatacją na LPG (gaźnik)...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl