MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czym ja właściwie jeżdżę? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39096 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | batopl [ sob lut 14, 2009 1:19 pm ] |
Tytuł: | Czym ja właściwie jeżdżę? |
Witam - kupiłem wczoraj Mercedesa W123 z 1982 roku z silnikiem 300D z automatyczną skrzynią biegów i mam pewien problem. Już przed zakupem wiedziałem, że silnik nie jest oryginalny i został założony pewien czas temu. Jednak osoba która mi sprzedawała nie wie za bardzo jaki był założony oryginalnie. W związku z tym, iż skrzynia jest od "poprzedniego" - oryginalnego samochodu podejrzewam, że mogą być pewne problemy z współdziałaniem - niższa prędkość, inne przełożenia itp. Jestem początkującym 123-wiczem i nie za bardzo wiem jakie mogą występować problemy. Wszedłem na stronę gdzie można rozszyfrować VIN, jednakże otrzymane dane nic mi nie dały. Pokazał mi się model 250 - czy to oznacza ża była tam silnik 2,5Diesel? Czy w przypadku obecnego slinika 300D powinienem dopasować teraz skrzynię (dyferencjał?). W chwili obecnej nie mam też w tym silniku ABS-u pomimo, że w rozszyfrowanym VIN-ie było podane że wtym modelu powinien być. Czy można dokupić sam moduł ABS do silnika 300d (instalacja w samochodzie jest)? Czy jest to możliwe do zgrania ze sobą żęby mieć ABS? Bardzo proszę o pomoc. Aha - samochód ma kolor zielony metallic, tak jak w VIN ale nie wiem czy jest on rzeczywiście oryginalny - ma ktoś zdjęcie oryginalnego lakieru zielony metallic? Skrzynia chodzi super, nic nie szarpie, przerzuca bez problemów, jednakże gdy nie dodaję gazu, czasami przenoszą mi się na pedał gazu takie drgania - czy wiecie może co jest tego przyczyną? Inny problem mam z hamulcami - raz są twarde iłapią zaraz na górze, a za chwilę robią się miękkie i łapią całkiem słąbo na samym dole. Nie działa mi też wskaźnik Economy - podejrzewam że w związku z zmianą silnika - czy idzie go jakoś uaktywnić? Naprawdę serdecznie dziękuję za pomoc http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 6_mer6.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 9_mer1.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 2_mer4.jpg http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 4_mer7.jpg |
Autor: | Jawu [ sob lut 14, 2009 1:49 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj, 250 to była benzyna. W123 nigdy nie miał 250 D. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Podaj VIN, to będzie wszystko jasne. Na pewno jest WDB 123026 ... tak ? |
Autor: | ziulek [ sob lut 14, 2009 2:02 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Z opisu wynika, ze kupiles niezle dzielo sztuki-rzeźbę. Ekonomizer byl tylko w silnikach benzynowych. Podaj Vin i numery na tabliczce zamocowanej na przednim pasie to mysle, ze znajdą sie tacy czarodzieje którzy z kryształowej kuli odczytaja co fabrycznie powinno być w Twoim aucie. Co do hamulca to prawdopodobnie sa zapowietrzone-zaczni od odpowietrzania (najtaniej ![]() ' |
Autor: | batopl [ sob lut 14, 2009 2:12 pm ] |
Tytuł: | |
Oto VIN WDB12302612115855 Jestem właśnie po pierwszej jeździe po nocce od zakupu samochodu. I jest parę nowych niespodzianek ![]() Faktycznie - pewnie to była benzyna i założono 300D - boję się teraz jak będzie to znosić skrzynia biegów która pewnie pozostała po wersji benzynowej - na manetce do zmiany mam oprócz funkcji P, R, D, N mam jeszcze S i L. S działa-po włączeniu redukuje na niższy bieg i dłużej go na nim trzyma żeby na przykład wyprzedzić. Dostałem w zestawie jeszcze drugą skrzynię biegów - jak powiedział właściciel bardzo dobrą. Ale tego już nie jestem pewien po odkryciu tej plamy oleju i tego że nie gaśnie.Wielkie dzięki za pomoc i czekam na więcej. Pozdrawiam |
Autor: | Jawu [ sob lut 14, 2009 2:19 pm ] |
Tytuł: | |
Nie "pewnie" tylko na 100% był silnik M123 - 250- czyli BENZYNA. Najlepsze rozwiązanie : zmienić silnik, zrobić ABS i jeżdzić. |
Autor: | batopl [ sob lut 14, 2009 2:35 pm ] |
Tytuł: | |
Silnika raczej zmieniać nie będę - benzyna w automacie nie na mój portfel:) A już myślałem że będzie tak pięknie. Na tabliczce są następujące liczby: 2286118 123026 12 43 1 04121 420 104541 M 3 881 H Na drugiej tabliczce: ABL NR 9856/3 12302612115855 1930 ---- 920 1010 Jeżeli ktoś wie co to wszystko znaczy to będę wdzięczny.Nie wchodzi w rachubę zamiana na benzynę-wolałbym zamontować sam moduł ABS w moim Dieslu. |
Autor: | optymizer [ sob lut 14, 2009 3:04 pm ] |
Tytuł: | |
batopl pisze: wolałbym zamontować sam moduł ABS w moim Dieslu.
już kilka razy było o tym na forum, gra nie warta świeczki, koszta spore bo ABS jest rzadkością do w123 a montaż nie jest najprzyjemniejszym zajęciem, no chyba żebyś faktycznie znalazł dawce z ABS i przekładał część po części ale jeżeli nie to lepiej poszukać ładnej sztuki w dieslu z ABS (podobnie z klimatyzacja gdybyś chciał ![]() |
Autor: | THC [ sob lut 14, 2009 3:34 pm ] |
Tytuł: | |
Jest to oryginalna 250, do której ktoś włożył 300d z automatem Musisz sprawdzić przełożenie mostu, czy tez był przekładany, czy został od 250. W hamulcach masz zapieczony któryś cylinderek, i dlatego tak pracują. Zegary sa od III serii, mimo że z jednego odpadł plastik na osi. Ale nagrzewnica powinna byc inna, ta jest z I serii. VIN WDB12302612115855 Model 250 Chassis 12302612115855 Engine 123921 12 003702 Transmission 722308 02 293230 Order 0 2 223 01221 Approx. year 1982 Lights HELLA Cab 04121 Dealer Darmstadt branch (223) Interior fabric pine green (056) Paint 881 thistle green metallic (с 01.01.1979 по 31.12.1986, с 1994) Options 406 single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right (с 01.07.1970) ortopedyczne fotele przód 420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)automatyczna skrzynia[/] 430 headrests in the rear (с 01.01.1977)[b]zagłówki z tyłu 470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)abs 533 interference suppression without radio set (с 01.01.1967 по 29.02.1984)instalacja bez radia 856 Unknown code Na tym kodzie poległo wielu. Jeśli most się zgadza tzn. przełożenie to spokojnie możesz śmigać, jeśli zostało od 250 to w sumie też ![]() ![]() |
Autor: | Jawu [ sob lut 14, 2009 5:45 pm ] |
Tytuł: | |
ABS w Twoim samochodzie powinien działać. Wymiana silnika na inny nie ma żadnego wpływu na jego działanie. Jeżeli układ hamulcowy Ci szwankuje, to od tego zacznij. Posprawdzaj przy każdym kole, czy tłoczki nie są zapieczone - jak radził THC. Piszesz, że cała instalacja ABS-u jest. Sprawdż, czy do mostu dochodzi czujnik liczby obrotów. Przy przednich zaciskach, oprócz wężyków hydraulicznych dochodzą przewody czujników zużycia klocków i przewody do czujników liczby obrotów kół przednich. Po prawej stronie, tam gdzie nogi pasażera, po zdjęciu tapicerki ze ścianki bocznej jest dostęp do sterownika ABS-u. Pompa hamulcowa jest połączona z systemem hydraulicznym. To jest pod maską, na lewym nadkolu. Na wstępie obejrzyj sobie to wszystko, zanim zaczniesz coś naprawiać. Może zauważysz jakieś uszkodzenie, urwany przewód, albo jakąś inną rzeżbę. Jak zauważysz coś dziwnego, to napisz, lub zrób zdjęcie. Ja mam 250 z ABS-em i skrzynią manualną, ale mosty chyba są takie same. Aha, napisz jeszcze, na czym opierasz swoje przypuszczenie, że ten system nie działa. Na śliskiej drodze jest to łatwo sprawdzić, ale na suchej 123 hamuje skutecznie bez uruchamiania ABS-u. W tym modelu jest to system niezawodny. Możliwe, że artyści od wymiany silnika coś popsuli, albo usunęli.Nie załamuj się to nie jest takie straszne, a 123 to naprawdę wdzięczne auto. |
Autor: | batopl [ sob lut 14, 2009 6:51 pm ] |
Tytuł: | |
Na wstępie dziękuję za wszystkie pomocne odpowiedzi. Przekazałem samochód do znaomego mechanika i on od razu powiedział że prawdopodobnie po zmianie silnika nie został zmieniony most. Nie wiem jak ze skrzynią - czy ta z silnika benzynowego i diesla jest taka sama?Czy one mają inne przełożenia i tzreba ją dopasowywać do modelu silnika? Co do ABS-u- wciskałam na suchej nawierzchni hamulce do oporu i hamował "bez przerywania" - tak jak samochody bez ABSu. Jutro, pojutrze będę wiedział coś więcej od mechanika. Pozdrawiam <br>Dodano po 3 minutach.:<br> Zegary sa od III serii, mimo że z jednego odpadł plastik na osi. Ale nagrzewnica powinna byc inna, ta jest z I serii. Nie rozumiem - jaki plastik z osi? Jaka nagrzewnica? Nie rozumiem? |
Autor: | MajsterGarage [ sob lut 14, 2009 6:59 pm ] |
Tytuł: | |
batopl pisze: Jaka nagrzewnica? Nie rozumiem?
W II i III seri panel od sterowania nagrzewnicy powinien wyglądać tak: ![]() |
Autor: | voytas [ sob lut 14, 2009 7:22 pm ] |
Tytuł: | |
Poszukaj oryginalnego silnika 2.5 zakładaj gaz i ciesz się dźwiękiem 6 cylindrowca oraz bezproblemową eksploatacją na LPG (gaźnik)... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |