MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 2:41 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lut 15, 2009 9:16 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lut 14, 2009 11:47 am
Posty: 48
Witam
Zadawałem to pytanie już w wcześneijszym poście ale w związku z ich natłokiem nie otrzymałem odpowiedzi.
Co trzeba zrobić żeby przystosować przeniesienie napędu po przełożeniu silnika z 250 bezyna na 300 diesel automat. Z tego co wiem została "stara" benzynowa skrzynia i dyerencjał. Na czym polega zmiana przełożenia w dyferencjale. Czy skrzynię też muszę zmieniać czy może zostać ta co jest. Obecna skrzynia chodzi jak złoto, ale w związku z niższymi obrotami diesla silnik kręci max do 140km/h, a wydaje mi się że ma większe możliwości. W sumie nie chodzi mi o prędkość bo itak tyle nie jeżdżę, ale o kulturę pracy bo od 100km/h zaczyna wyć w związku z benzynowym przełożeniem dyfra.
Co może być przyczyną puszczania oleju górą silnika?Czy przyczyną może być jakaś drobna usterka uszczelki, czy może się to wiązać z poważniejszym problemem? Kompresja jest ok, spod korka też nie dmucha.
Dzięki z góry


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 11:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
250 po 1981 roku ma przełożenie 3,58 tak jak 280.
300D ma 3,46 więc masz szybszą na starcie 300 kosztem prędkości maksymalnej. Jeżeli twój most jest cichy to bym go na twoim miejscu nie zmieniał.
Zmiana przełożenia polega na wymianie mostu [zlosnikz]
Wszystkie dane możesz sobie sprawdzić tu http://www.mercmania.pl/
Nie napisałeś co ci wyje silnik czy most?
Uszczelnienie góry silnika to wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, odmy i gumki pod wlewem.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 12:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Oto co można wyczytać z danych technicznych:

Gearbox 4-speed gear shift
Availability Series (until 04.77)
Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66
Differential ratio 3,69
Maximum speed 185 km/h
Accelerations 11,3 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 9,8/12,1/16,4 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Limousines of the series 123
Mercedes-Benz type 250

Gearbox 4-speed gear shift
Availability Series (from 05.77)
Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 3,98; II. 2,29; III. 1,45; IV. 1,0; R. 3,74
Differential ratio 3,69; from 10.81: 3,58
Maximum speed 185 km/h
Accelerations 11,3 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 9,8/12,1/16,4 l; from 10.81: 9,0/11,4/14,8 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Limousines of the series 123
Mercedes-Benz type 250

Gearbox 5-speed gear shift
Availability by request (from 10.81)
Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - V
Gear transmission I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
Differential ratio 3,58
Maximum speed 185 km/h
Accelerations 11,3 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 8,6/10,4/14,8 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Limousines of the series 123
Mercedes-Benz type 250

Gearbox 4-speed autom. gear shift
Availability by request (until 09.81)
Shifting Switch lever at steering wheel or in car center
Clutch hydr. torque converter in autom. gear
Type of gearbox Planet gear
Synchromesh gears
Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47
Differential ratio 3,69
Maximum speed 180 km/h
Accelerations 12,2 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 10,1/12,9/16,0 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Limousines of the series 123
Mercedes-Benz type 250

Gearbox 4-speed autom. gear shift
Availability by request (from 10.81)
Shifting Switch lever at steering wheel or in car center
Clutch hydr. torque converter in autom. gear
Type of gearbox Planet gear
Synchromesh gears
Gear transmission I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14
Differential ratio 3,58
Maximum speed 180 km/h
Accelerations 12,2 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 9,5/11,9/14,5 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle


W123 240D też ma takie samo przełożenie mostu 3,69 jak i W123 250 ale tylko z I serii
W123 300D ma przełożenie 3,46
W123 200D ma przełożenie 3,92


batopl pisze:
Na czym polega zmiana przełożenia w dyferencjale.

Na różnicy w ilości zębów na talerzu ataku w przypadku 300D--->3,46--->45/13. czyli stosunek ilości zębów talerza ataku do talerza zdawczego .
w 240 czy 250 przełozenie jest 3,69 czyli 48/13...itd.

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 15, 2009 3:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
250 po 1981 roku ma przełożenie 3,58 tak jak 280.
300D ma 3,46 więc masz szybszą na starcie 300 kosztem prędkości maksymalnej.


To jest różnica 3,35 %
Niewielka raczej.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl