MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Przełożenie 250 benzyna na 300d w automatach - co robić ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39115
Strona 1 z 1

Autor:  batopl [ ndz lut 15, 2009 9:16 am ]
Tytuł:  Przełożenie 250 benzyna na 300d w automatach - co robić ?

Witam
Zadawałem to pytanie już w wcześneijszym poście ale w związku z ich natłokiem nie otrzymałem odpowiedzi.
Co trzeba zrobić żeby przystosować przeniesienie napędu po przełożeniu silnika z 250 bezyna na 300 diesel automat. Z tego co wiem została "stara" benzynowa skrzynia i dyerencjał. Na czym polega zmiana przełożenia w dyferencjale. Czy skrzynię też muszę zmieniać czy może zostać ta co jest. Obecna skrzynia chodzi jak złoto, ale w związku z niższymi obrotami diesla silnik kręci max do 140km/h, a wydaje mi się że ma większe możliwości. W sumie nie chodzi mi o prędkość bo itak tyle nie jeżdżę, ale o kulturę pracy bo od 100km/h zaczyna wyć w związku z benzynowym przełożeniem dyfra.
Co może być przyczyną puszczania oleju górą silnika?Czy przyczyną może być jakaś drobna usterka uszczelki, czy może się to wiązać z poważniejszym problemem? Kompresja jest ok, spod korka też nie dmucha.
Dzięki z góry

Autor:  M100 [ ndz lut 15, 2009 11:10 am ]
Tytuł: 

250 po 1981 roku ma przełożenie 3,58 tak jak 280.
300D ma 3,46 więc masz szybszą na starcie 300 kosztem prędkości maksymalnej. Jeżeli twój most jest cichy to bym go na twoim miejscu nie zmieniał.
Zmiana przełożenia polega na wymianie mostu [zlosnikz]
Wszystkie dane możesz sobie sprawdzić tu http://www.mercmania.pl/
Nie napisałeś co ci wyje silnik czy most?
Uszczelnienie góry silnika to wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, odmy i gumki pod wlewem.

Autor:  ZORTOX [ ndz lut 15, 2009 12:02 pm ]
Tytuł: 

Oto co można wyczytać z danych technicznych:

Gearbox 4-speed gear shift
Availability Series (until 04.77)
Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 3,90; II. 2,30; III. 1,41; IV. 1,0; R. 3,66
Differential ratio 3,69
Maximum speed 185 km/h
Accelerations 11,3 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 9,8/12,1/16,4 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Limousines of the series 123
Mercedes-Benz type 250

Gearbox 4-speed gear shift
Availability Series (from 05.77)
Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - IV
Gear transmission I. 3,98; II. 2,29; III. 1,45; IV. 1,0; R. 3,74
Differential ratio 3,69; from 10.81: 3,58
Maximum speed 185 km/h
Accelerations 11,3 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 9,8/12,1/16,4 l; from 10.81: 9,0/11,4/14,8 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Limousines of the series 123
Mercedes-Benz type 250

Gearbox 5-speed gear shift
Availability by request (from 10.81)
Shifting Feed control
Clutch Single-plate dry clutch
Type of gearbox Pinion change gear
Synchromesh gears I - V
Gear transmission I. 3,82; II. 2,20; III. 1,40; IV. 1,0; V. 0,81; R. 3,71
Differential ratio 3,58
Maximum speed 185 km/h
Accelerations 11,3 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 8,6/10,4/14,8 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Limousines of the series 123
Mercedes-Benz type 250

Gearbox 4-speed autom. gear shift
Availability by request (until 09.81)
Shifting Switch lever at steering wheel or in car center
Clutch hydr. torque converter in autom. gear
Type of gearbox Planet gear
Synchromesh gears
Gear transmission I. 3,98; II. 2,39; III. 1,46; IV. 1,0; R. 5,47
Differential ratio 3,69
Maximum speed 180 km/h
Accelerations 12,2 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 10,1/12,9/16,0 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle

Limousines of the series 123
Mercedes-Benz type 250

Gearbox 4-speed autom. gear shift
Availability by request (from 10.81)
Shifting Switch lever at steering wheel or in car center
Clutch hydr. torque converter in autom. gear
Type of gearbox Planet gear
Synchromesh gears
Gear transmission I. 3,68; II. 2,41; III. 1,44; IV. 1,0; R. 5,14
Differential ratio 3,58
Maximum speed 180 km/h
Accelerations 12,2 s
Comments Acceleration with shifting through from 0 - 100 km/h; loaded with 2 persons
Fuel consumption 9,5/11,9/14,5 l
acc. to guideline 80/1268/EWG; values for 90 km/h / 120 km/h / city cycle


W123 240D też ma takie samo przełożenie mostu 3,69 jak i W123 250 ale tylko z I serii
W123 300D ma przełożenie 3,46
W123 200D ma przełożenie 3,92


batopl pisze:
Na czym polega zmiana przełożenia w dyferencjale.

Na różnicy w ilości zębów na talerzu ataku w przypadku 300D--->3,46--->45/13. czyli stosunek ilości zębów talerza ataku do talerza zdawczego .
w 240 czy 250 przełozenie jest 3,69 czyli 48/13...itd.

Autor:  holyfido [ ndz lut 15, 2009 3:28 pm ]
Tytuł: 

250 po 1981 roku ma przełożenie 3,58 tak jak 280.
300D ma 3,46 więc masz szybszą na starcie 300 kosztem prędkości maksymalnej.


To jest różnica 3,35 %
Niewielka raczej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/