MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jak sie zabrać za wymianę amortyzatorów z tyłu. 300D + ASB https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39164 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bobasspr [ pn lut 16, 2009 4:35 pm ] |
Tytuł: | Jak sie zabrać za wymianę amortyzatorów z tyłu. 300D + ASB |
Panowie poprowadźcie mnie proszę "za rączkę jak dziecko" Okazało się że rozleciał mi się całkwicie amorek z tyłu - koło sobie skacze po drodze i przestać nie potrafi. Kupiłem już amorki olejowe ale nie wiem za bardzo jak się za to zabrać. Proszę napiszcie mi za koleją co robić. Dodam iż obecnie ciężko z kanałem i stąd pytanie czy da się to zrobić "pod domem" Proszę o opis tyłu "sćiągnij koło, odkręć śrubę z wahacza..." Szukałem w szukajcie ale nic nie znalazłem. Pięknie dziekuje. Acha za amortyzatroy dałem 144 zł za 2 sztuki. Nie wiem co to za firma ale napewno Made In Germany i jakiś śmieszny numer. Amorki zwykłe olejowe. |
Autor: | ixes [ pn lut 16, 2009 5:31 pm ] |
Tytuł: | |
witam Ja jakiś tydzień temu robiłem to pod domem ![]() |
Autor: | Kamael [ pn lut 16, 2009 6:46 pm ] |
Tytuł: | |
I jak amorki wymienione? Jeśli nie to mogę wysłać na maila skany książki jak to zrobić, bo dokładnego opisu krok po kroku będzie dużo. |
Autor: | THC [ pn lut 16, 2009 6:47 pm ] |
Tytuł: | |
Sama wymiana jest prosta jak wymiana żarówki, ale jest pewna pułapka:) Przy odkręcaniu śrub , które trzymają amortyzatory przy wahaczu, łby się ukręcają w 9 na 10. Ja w swoich beczkach zawsze tak miałem, potem wiertarka i nowe śruby z nakrętkami od środka,a tego pod blokiem juz nie zrobisz. Nie każdy amortyzator ma wyprofilowany dół, niektóre są ustawione na prosto i układają się przy dociąganiu wspomnianych wyżej śrub. |
Autor: | ixes [ pn lut 16, 2009 7:12 pm ] |
Tytuł: | |
hmm... ja zanabyłem bile i były wyprofilowane (cena za sztukę 160zł MADE IN GERMANY). W moim zabytku 1976r. były jeszcze fabryczne i bez problemu sie odkręciły więc bądź dobrej mysli. Walnij WD-40 od zewnątrz i od wewnątrz (od środka sprężyny) i na następny dzień zabieraj sie... ![]() |
Autor: | bobasspr [ pn lut 16, 2009 8:04 pm ] |
Tytuł: | |
Kolego kamael bardzo proszę o skany na pat.roz@wp.pl. Powiem Wam że w Seicento to jakoś łatwiej "wyglądało" FAKT Seicento to nie MB. Ot takie małe porównanko ![]() ![]() A tak prawdę mówiąc to też nie wiem jak u mnie te śruby wy3mają... Myślę że się urwą i u mnie będzie trzeba wiercić... |
Autor: | Kamael [ pn lut 16, 2009 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
Poszło. Koniecznie potraktuj te śruby jakimś WD-40 od góry i to kilka razy, kilka godziń przed odkręcaniem. |
Autor: | pablo [ wt lut 17, 2009 12:13 am ] |
Tytuł: | |
Witam, Kamael mógłbym Cię prosić o przesłanie skanów , bo czeka mnie taka operacja w najbliższym czasie pablo4ster@gmail.com |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |