MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wymiana deski rozdzielczej...
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39188
Strona 1 z 2

Autor:  oskarh [ wt lut 17, 2009 2:55 pm ]
Tytuł:  Wymiana deski rozdzielczej...

Witam. Będę zabierał się w najbliższym czasie za wymianę deski rozdzielczej z Taxi na zwykłą II-seryjną. W związku z tym muszę wymienić całą nagrzewnicę, bo tą z taxi mam jednostrefową (jeśli to tak się nazywa) i tu pojawia się mój problem. Czy będę miał problemy przy podłączeniu nowej nagrzewnicy? Czy są jakieś różnice w podłączeniu ich do prądu, itp? I prosiłbym o jakieś cenne wskazówki w razie gdyby ta operacja wymagała jakiejś dodatkowej wiedzy, czy umiejętności;)
Pozdrawiam:)

Autor:  Uli [ wt lut 17, 2009 4:09 pm ]
Tytuł: 

ja ostatnio przekładałem tyle, że na odwrót ze zwykłej na taxi i niestety trzeba przełożyć przód nagrzewnicy a najlepiej całą. jeśli byś zmieniał na 1 serię to byś nie musiał...

jakbyś miał wyrzucać tą deske od taxy, to nie rób tego, bo potrzebował bym jedną rzecz z niej ;)


pozdrawiam.

Autor:  holyfido [ wt lut 17, 2009 7:52 pm ]
Tytuł: 

Nie powinno być problemów.
Samą deskę przekładasz? Chyba tunel
cały też?

A tak w ogóle, to po co zmieniasz? Klasycznych taksówek jest mało.
A obecna S klasa ma taki sam dodatkowy wypust obok licznika;))

Autor:  oskarh [ śr lut 18, 2009 12:01 am ]
Tytuł: 

No to bardzo najlepiej, bo już myślałem, że będę musiał się w elektryka bawić znowu...

Zmieniam wraz z całym tunelem. A robię to, bo... mnie denerwuje [szalone] Jest dla mnie zbyt "toporna", nieprzyjemnie trzeszczy zaślepka otworu na taksometr, i nie mam co zrobić z otworem na dodatkowe radio. A o oryginalność Mercedes już nie mam co zabiegać z powodów jej przeszłości...

Cytuj:
jakbyś miał wyrzucać tą deske od taxy


Deska taxi trafi tam gdzie powinna być... czyli do Taxi [oczko]
Znajomy taksówkarz właśnie takiej szuka, a w zamian za nią dostanę inną, zwykła, wraz z drewnem [zlosnikz] ...ale jeśli by się coś pozmieniało, to będę miał na uwadze Twoją: Uli, potrzebę ;)

Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam:)

Autor:  holyfido [ śr lut 18, 2009 8:23 am ]
Tytuł: 

i nie mam co zrobić z otworem na dodatkowe radio

W ASO zaślepka kosztuje 60 PLN (4 lata temu jak kupowałem)

że będę musiał się w elektryka bawić znowu...

Nie jestem pewien czy wystarczy Ci wyjść na podświetlanie panelu środkowego, tam gdzie nawiewy.

Autor:  Uli [ śr lut 18, 2009 10:57 am ]
Tytuł: 

a ja poszukuje zaślepki miejsca na taksometr. może ma ktoś ?

Autor:  holyfido [ śr lut 18, 2009 12:01 pm ]
Tytuł: 

W ASO 200 PLN jak sie dowiadywalem 4 lata temu.

Autor:  Uli [ śr lut 18, 2009 12:20 pm ]
Tytuł: 

holyfido tez pytałem w ASO i ich cena mnie niesatysfakcjonuje :)

Autor:  oskarh [ śr lut 18, 2009 5:27 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
że będę musiał się w elektryka bawić znowu...

Nie jestem pewien czy wystarczy Ci wyjść na podświetlanie panelu środkowego, tam gdzie nawiewy.

No to się pobawię :)



Cytuj:
a ja poszukuje zaślepki miejsca na taksometr. może ma ktoś ?

Pomyślimy ;) Znajomy pewnie coś tam sobie wsadzi, więc zaślepka może zostanie bez pracy... <br>Dodano po 7 minutach.:<br> Aha... I może ktoś będzie chętny do przygarnięcia silnika 200D z taxi właśnie. Wiecie może też o ile była w nich obniżona moc? Bo ta pozycja z VIN-iarki: 922 taxi-motor om 604 d 22 with reduced power oznacza właśnie obniżoną moc, tak?

Autor:  kielbik [ pn mar 02, 2009 3:27 am ]
Tytuł: 

oskarh pisze:
Wiecie może też o ile była w nich obniżona moc? Bo ta pozycja z VIN-iarki: 922 taxi-motor om 604 d 22 with reduced power oznacza właśnie obniżoną moc, tak?
W twoim przypadku kod 922 oznacza: "covering on left and right rear doors; ashtray large, top-mounted". Chyba, ze w 123 montowano OM604... :o

Autor:  oskarh [ pn mar 02, 2009 10:53 pm ]
Tytuł: 

hmmm... Kolega w tym: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ight=om604 temacie ma podobny silnik wg vinu. Więc jak to jest?

A co do "covering on left and right rear doors; ashtray large, top-mounted", to rozumiem, że są to te duże 'popielniczki' z taxi, czy coś innego?? U mnie ich nie było...

Autor:  holyfido [ pn mar 02, 2009 11:36 pm ]
Tytuł: 

że są to te duże 'popielniczki' z taxi, czy coś innego?? U mnie ich nie było...


ashtray to popielniczka. Wielkość popielniczki jest chyba taka sama, tylko montowana jest na gorze w takiej ramce.

Autor:  Uli [ wt mar 03, 2009 1:23 am ]
Tytuł: 

popielnice są większe i wyglądają tak:

http://img517.imageshack.us/img517/3204/obraz010wf7.jpg

Autor:  kielbik [ wt mar 03, 2009 1:46 am ]
Tytuł: 

oskarh pisze:
hmmm... Kolega w tym: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... ight=om604 temacie ma podobny silnik wg vinu. Więc jak to jest?
Tak to jest, ze przy rozkodowywaniu tamtego samochodu popelniono ten sam blad przy ktorym i ty sie upierasz 8). OM604 to silnik 200/220 CDI wprowadzony do produkcji ok. 10 lat po tym jak zaprzestano budowac W123 wiec niemozliwoscia jest, zeby kod 922 w Mercedesie W123 odnosil sie do tego silnika. Natomiast jest bardzo prawdopodobne - graniczy wrecz z pewnoscia, ze odnosi sie on do "taksowkowych" popielniczek w tylnych drzwiach lub oslon z aluminiowej blachy w dolnej czesci tylnych drzwi albo do jednego i drugiego.
Uli pisze:
popielnice są większe i wyglądają tak:
Obrazek
Na moj gust to doklandnie takie same popielniczki jak w wersji standartowej ;). Ale przez to mocowanie rzeczywiscie sprawiaja wrazenie pojemniejszych....

Autor:  Uli [ wt mar 03, 2009 1:52 am ]
Tytuł: 

na szerokość i wysokośc są takie same jak standardowe, ale wydaje mi się, że są troszkę głębsze, no ale może to faktycznei takie wrazenie tylko. :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/