MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 5:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lut 16, 2009 4:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Panowie poprowadźcie mnie proszę "za rączkę jak dziecko"
Okazało się że rozleciał mi się całkwicie amorek z tyłu - koło sobie skacze po drodze i przestać nie potrafi. Kupiłem już amorki olejowe ale nie wiem za bardzo jak się za to zabrać.

Proszę napiszcie mi za koleją co robić. Dodam iż obecnie ciężko z kanałem i stąd pytanie czy da się to zrobić "pod domem"

Proszę o opis tyłu "sćiągnij koło, odkręć śrubę z wahacza..." Szukałem w szukajcie ale nic nie znalazłem. Pięknie dziekuje. Acha za amortyzatroy dałem 144 zł za 2 sztuki. Nie wiem co to za firma ale napewno Made In Germany i jakiś śmieszny numer. Amorki zwykłe olejowe.

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 5:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
witam

Ja jakiś tydzień temu robiłem to pod domem [szalone] tez cierpię na brak kanału. Są dwie opcje możesz odkęcić cały dyfer i łączniki stabilizatora, podnieść auto i opuścic belkę co bardzo ułatwia prace tyle ze musisz posiadać sporo podnośników itp. Ja zrobiłem to tak podniosłem auto (zwykłym podnośnikiem MB), podlewarowałem wahacz (żabą), odkręciłem śrubę za oparciem kanapy a poźniej na dole w wahaczu. Amortyzator wypadnie na dół jezeli jest zużyty bez problemu go wyjmiesz. Później wkładasz nowy amortyzator (musisz mieć dość wysoko podniesiony wahacz albo ścisnąć nowy amortyzator i szybko włożyć go w sprężynę). Pamiętaj ze mocowanie śrub amora do wahacza jest wyprofilowane i pasuje tylko w jedną stronę. Później trafiasz mocowaniem w otwór za oparciem (ktoś moze zachwycić srubą bardzo to ułatwia) ja jednak robilem sam i podpierałem amortyzator na dole (czymś tam) i szybko zachwycałem mocowanie śrubą tak zeby to "coś" nie zdązyło wypaść. Skręcasz wszystko na nowych śrubach i podkładkach i ot cała filozofia.

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 6:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
I jak amorki wymienione? Jeśli nie to mogę wysłać na maila skany książki jak to zrobić, bo dokładnego opisu krok po kroku będzie dużo.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 6:47 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Sama wymiana jest prosta jak wymiana żarówki, ale jest pewna pułapka:)

Przy odkręcaniu śrub , które trzymają amortyzatory przy wahaczu, łby się ukręcają w 9 na 10.

Ja w swoich beczkach zawsze tak miałem, potem wiertarka i nowe śruby z nakrętkami od środka,a tego pod blokiem juz nie zrobisz.


Nie każdy amortyzator ma wyprofilowany dół, niektóre są ustawione na prosto i układają się przy dociąganiu wspomnianych wyżej śrub.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 7:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
hmm... ja zanabyłem bile i były wyprofilowane (cena za sztukę 160zł MADE IN GERMANY). W moim zabytku 1976r. były jeszcze fabryczne i bez problemu sie odkręciły więc bądź dobrej mysli. Walnij WD-40 od zewnątrz i od wewnątrz (od środka sprężyny) i na następny dzień zabieraj sie... [oczko]

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 8:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Kolego kamael bardzo proszę o skany na pat.roz@wp.pl. Powiem Wam że w Seicento to jakoś łatwiej "wyglądało" FAKT Seicento to nie MB. Ot takie małe porównanko :) , Myślę że zabiorę się za to w najbliższą niedziele. :lol:

A tak prawdę mówiąc to też nie wiem jak u mnie te śruby wy3mają... Myślę że się urwą i u mnie będzie trzeba wiercić...

_________________
w123 300D ASB 78' -Tęsknie za nią...
VWagenWagen Passat B3 - Kombi, poprostu
W201 2.3E 92' - garażuje


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 16, 2009 8:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Poszło. Koniecznie potraktuj te śruby jakimś WD-40 od góry i to kilka razy, kilka godziń przed odkręcaniem.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 17, 2009 12:13 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Witam, Kamael mógłbym Cię prosić o przesłanie skanów , bo czeka mnie taka operacja w najbliższym czasie pablo4ster@gmail.com

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl