MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problemu z gasnieciem silnika - 240D
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39220
Strona 1 z 1

Autor:  sonik1976 [ śr lut 18, 2009 11:10 pm ]
Tytuł:  Problemu z gasnieciem silnika - 240D

Witam. Dzisiaj moj staruszek troche zaniemogl. Mianowicie zaobserwowalem problemy z gasnieciem silnika po przekreceniu stacyjki. Za pierwszym razem bylo to minimalnie krotsze gasniecie, tak o sekunde dluzsze niz zazwyczaj. Za drugim razem niestety trwalo to juz kilkanascie sekund, silnik najpierw pracowal normalnie, pozniej coraz nizsze obroty, az zaczal sie telepac i zgasl. Przy trzecim razie wyjalem nawet kluczyk ze stacyjki, ale to nic nie spowodowalo - musialem odczekac chwile, az silnik sam zgasnie.

W czym problem?
Czy moge tak chwile jeszcze jezdzic, czy dojdzie do momentu, kiedy w ogole nie bedzie chcial zgasnac?
Jakie koszta ewentualnej naprawy?

Autor:  oskarh [ śr lut 18, 2009 11:34 pm ]
Tytuł: 

Też mam ten problem i mam zamiar się z tym uporać w najbliższym czasie. A powodem może być zbyt małe podciśnienie "podawane" przez pompę vacum - w tym wypadku może wystarczyć wymiana membrany w pompie. Koszt niezbyt duży.
Polecam najpierw sprawdzić szczelność układu podciśnienia i udrożnienia wszystkich przewodów. Sprawdzić też, czy usterka tkwi tutaj możesz w ten sposób: Zapal zimny silnik i spróbuj zgasić po paru sekundach. Jeśli silnik nie zgaśnie od razu po przekręceniu kluczyka znaczy, że pompa nie daje rady z wytworzeniem odpowiedniego podciśnienia. Łączyć się może to ze słabymi hamulcami...

Drugim powodem może być już wysłużona stacyjka. Koszt "nowej" także nie jest zbyt obciążając dla portfela;)

Jeździć tak możesz, nic nie powinno się poważnego dziać. A jakby przestała wogóle gasnąć, to zawsze jest "gaszak" przy pompie[zlosnik]

Autor:  Janfocus [ czw lut 19, 2009 11:16 am ]
Tytuł: 

oskarh pisze:
Drugim powodem może być już wysłużona stacyjka. Koszt "nowej" także nie jest zbyt obciążając dla portfela;)

komplet z wkładką 1100-1200zł [zlosnik] , sama naba ponad 600pln. -nowe MB, a podróbek do diesla nie robią... Ewidentnie problem leży w nieszczelnym układzie podciśnienia...

Autor:  staszek_malyk [ czw lut 19, 2009 2:59 pm ]
Tytuł: 

witam mialem kiedys taki sam problem w 200d mial opory z gasnieciem po przekreceniu stacyjki okazalo sie ze pompa podcisnienia jest ok jak i stacyjka faktyczna przyczyna byla nieszczelnosc w miszku ktory jest przykreconu do papy wtryskowej (latwo go zlokalizowac idac po rurce podcisnienia) wymienilem go i auto gaslo natychmiast po przekreceniu stacyjki .Milej zabawy pozdrawiam

Autor:  oskarh [ czw lut 19, 2009 6:16 pm ]
Tytuł: 

To "nowa" była specjalnie w cudzysłów wsadzona:P [zlosnik]

Autor:  sonik1976 [ pt lut 20, 2009 7:36 pm ]
Tytuł: 

Dzieki za podpowiedzi. na razie sprawdzilem, ze na zimnym silniku gasnie praktycznie normalnie (minimalne opoznienie), a dzisiaj juz na w pelni rozgrzanym opoznienie bylo okolo sekundy, to wyglada tak, jakby wolniej schodzil z obrotow. Poki co nie ma takiego dramatu jak 2 dni temu. O co kaman?

Autor:  Janfocus [ sob lut 21, 2009 6:58 pm ]
Tytuł: 

sonik1976 pisze:
O co kaman?


Janfocus pisze:
Ewidentnie problem leży w nieszczelnym układzie podciśnienia...

szczelność układu zależy też od temperatury...

Autor:  laudan [ sob lut 21, 2009 7:46 pm ]
Tytuł: 

Sprawdz gaszak na pompie. Zdejmij z niego przewod i zaciagnij ustami. Jesli silnik nie zgasnie to gaszak. Jesli nie to moze byc stacyjka lub pompa podcisnienia.

Autor:  sonik1976 [ ndz lut 22, 2009 1:13 pm ]
Tytuł: 

Jestem zielony z mechaniki, ale czy uklad podcisnienia jest powiazany z centralnym zamkiem? Dzisiaj zauwazylem, ze centralny nie dziala, pompuje sie dopiero podczas pracy silnika i po zgasnieciu rowniez nie dziala. I kolejne pytanie, byc moze glupie, ale nie znam sie na tym - czy zamek centralny jest nieszczelny i w zwiazku z tym jest problem z ukladem podcisnienia (czyli gasnieciem silnika) czy na odwrot?

Autor:  stanski61 [ ndz lut 22, 2009 2:04 pm ]
Tytuł: 

Tak układ podciśnieniowy jest wspólny.
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... alny+zamek

Autor:  darus [ pn lut 23, 2009 4:49 pm ]
Tytuł: 

Centralny zamek, regulacja swiateł, gaszenie silnika jest zasilane z vacu pompy, ale każde z nich jest rozdzielone zaworkiem zwrotnym. Więc jezeli zaworek jest sprawny jedno nie powinno mieć wpływu na drugie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/