MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 5:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 15, 2010 7:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
Jakie sa sposoby na zdiagnozowanie stanu przydatnosci mostu, połosiek itp???


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 7:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
przejechać się [zlosnik] dobry most nie wyje, nie huczy i nie szumi, przy ruszaniu nie powinno być żadnych stuków ani luzów (jak dodajesz gazu to kola od razu się powinny kręcić a nie najpierw wal i dopiero po chwili kola, wtedy słychać takie łupniecie z tylu) natomiast półośki to samo, ruszasz i kola się kręcą, jak półosie są niedobre to słychać łupniecie z tylu, a drugim sposobem na sprawdzenie półosiek jest podniesienie auta ( na podnośniku jednego boku) i na luzie i bez hamulca ręcznego ruszanie kołem, kolo nie powinno mieć luzów, jak ma to można jeszcze wejść pod auto i próbować obracać wal napędowy a druga osoba patrzy i wyczuwa czy półośka się obraca czy nie( czy obraca się cala czy np tylko cześć wychodząca z walu, wtedy luz jest na przegubie przy piaście). Jeżeli natomiast masz wyjęta półośkę to jeden koniec ładujesz w imadło a drugim kręcisz, nie powinno być luzów, następnie koniec który wchodzi do piasty (to nim kręcisz) delikatnie wykrzywiasz do kąta pod którym półośka pracuje w aucie, powinno się to obyć prosto i bez przeskoków, i pod tym katem tez kręcisz, również nie może być luzów, poza tym obejrzyj manszety (sprawdź czy maja oryginalne zapinki czy tez są zaciśnięte zwykłymi opaskami na śrubkę, może to oznaczać ze było już coś przy nich kombinowane a takie potrafią paść po krótkim czasie, jeżeli są oryginalne lub były regenerowane w profesjonalnym zakładzie to na pewno zaciski nie będą na na śrubkę) czy są cale, acha, półośka tez może huczeć jeżeli jest zużyta, ale wtedy huk będziesz słyszał wyraźnie z boku a nie ze środka. auta

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 9:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
optymizer to powiedz mi jeszcze gdzie takie używane półośki sprzedają... [zlosnikz]

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 15, 2010 10:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
w Łodzi na Wioślanej :) u pani Ewy Otto, w innych miastach nie wiem (ale pojawiają się na allegro itd, poza tym na szrotach może maja), natomiast pamiętajcie ze znalezienie używanej DOBREJ półośki jest bardzo ciężkie, wiec opłaca się kupić 2 które wiadomo ze są złe i oddać do regeneracji, np do firmy motomax, koszt regeneracji 1 przegubu homo kinetycznego 150zl (McCoy się dowiadywał) wiec kompletna regeneracja obu półosi to 600zl (z tym ze teoretycznie wystarczy zregenerować 2 przeguby od strony piast bo to one przeważnie ulegają uszkodzeniu) regeneracja ta polega na wymianie manszet, kulek, smaru i całego przegubu homo kinetycznego wiec w zasadzie dostajemy nowa półośkę (nie wiem czy z gwarancja) link http://www.motomax.pl/ natomiast druga opcja to kupić nowe zamienniki tutaj dzwoniłem http://www.przeguby.pl/ i posiadają półosie do w123 (jednak nie kupowałem gdyż kupiłem od Coya sprawna) jak z ich jakością?? nie mam pojęcia, natomiast cena atrakcyjna 295zl, można tez dowiedzieć się w lokalnym motoryzacyjnym, u nas w Zgierzu 1000zl no i trzeba zostawić u nich swoja używana, no i 4 opcja kupić w ASO cena kolo 2500zl [zlosnik] [zlosnik]

polecam temat Skowrona z półosiami http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... highlight=

co do cen to półosie uszkodzone nie powinny być drogie, ostatnio widziałem most do 300D z dwiema półosiami (oczywiście podobno sprawny :lol: ) za 250zl, wiec same półosie i do tego uszkodzone...

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 10:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
u mnie w takim razie caly mst kwalifikuje sie do wyminay bo w czaise jazdy huczy a na zakretach slychac jak cos stuka, podczas jazdy na wprost tylko huczy:) A gdzie szukac onzaczen mostu i jakie ono powinno byc do silnka 240d bo w przyszlym tygodniu bede u jednego znjaomego taxowkarza ogladal jego czesci a on ma kilka mostow w grazu i moze cos podpasuje.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 17, 2010 1:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Cytuj:
A gdzie szukac onzaczen mostu i jakie ono powinno byc do silnka 240d

Oznaczenie jest wybite podchodząc od bagażnika w prawym dolnym rogu mostu przełożenie 3,69 z tego co pamiętam

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl