MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
ASB sterowana linką - jak to działa?? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39262 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | bobasspr [ sob lut 21, 2009 11:44 am ] |
Tytuł: | ASB sterowana linką - jak to działa?? |
Panowie, cały czas wałkuje jeden temat - chodzi o Automatyczną skrzynie w w123. Nie wiem co to za "rzeźba" ale prawda jest taka, że w innych "beczkach" skrzynia jest sterowana podciśnieniowo a u mnie linką. Jak by tego było mało cała "instalacja podciśnienia" u mnie jest. Wygląda to u mnie mniej więcej tak http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight= i na sciance grodziowej widać też te linki Podobno te same skrzynie były montowane w MB tzw. "KACZKA" dostawczak, tylko jak to teraz sprawdzić. Chodzi o to że skrzynia źle pracuje, baaaaarrdddzzzooo dłuuuuuuuugo zmienia biegi jak się wjeżdża pod wzniesienie. Jak ktoś coś wie w tym temacie, bardzo proszę o info. |
Autor: | ziulek [ sob lut 21, 2009 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
Pierwsze W123 automaty miały skrzynie sterowaną linkami dopiero potem weszło sterowanie podciśnieniem. To dluuugie przełączanie to tak z dnia na dzien czy jak?? może masz zbyt mało oleju w skrzyni?? |
Autor: | bobasspr [ sob lut 21, 2009 5:16 pm ] |
Tytuł: | |
Prawde mówiąc to z dnia na dzień bo z tym samochodem to była mała historia, kupiłem go od mojego kolegi, dla niego dobrze "jeżdził" a nie miał hamulcy.... ponoć tak si ezrobiło z dnia na dzien. Olej jest ok, czysty i w normie . Ok rok po wymianie. |
Autor: | przemo2880 [ sob lut 21, 2009 9:03 pm ] |
Tytuł: | |
witam posiadam w123 84r 300d na automacie i szczerze ci powiem że u mnie jest tylko jedna linka do regulowania jak ja podciągne automat ciagnie do wysokich obrotów po czym zmienia biegi jak ja spuszcze do konica to nie jedzie tylko wyglada tak jak by sie slizgało wiec mam ustawiona na środku i nie ma kłopotu a z tego co tu piszecie to powinienem mieć sterowana na podciśnienie to chyba jakis wymysł kogos zaznaczam że moj w123 jest zgodny z vinem |
Autor: | bobasspr [ ndz lut 22, 2009 9:21 am ] |
Tytuł: | |
Kolego przemo2880 bardzo proszę odezwij się do mnie w wolnej chwili na gg: 8201202. Mam taki sam automat jak TY, bardzo CIE proszę o pomoc. Były NA PEWNO dwa rodzaje automatów, takie jak MY mamy i te troszkę lepsze właśnie sterowane podciśnieniowo. Ja mam tak że ruszam z "dwójki" i 3 bieg wrzuca dopiero przy 40km/h przy czym czwarty już przy ok 45 km/h i stad nie wiem co jest uszkodzone. Czyli jest tak: 2 bieg - Od 0 do 40 3 bieg - od 40 do 45 4 bieg - od 45 do 140 (więcej nie jechałem, uszkodzone amortyzatory z tyłu) Czy to jest prawidłowe?? Dodam iż jak jadę pod górkę to moment przełączania biegów trwa baaardzo długo, muszę wtedy gazu odjąć żeby zmienił bieg i dopiero jechać dalej. Bardzo proszę odezwij się na gg ew. pat.roz@wp.pl. W poście powyżej zrobiłem zdjęci jak u nie wygląda podciśnienie, bardzo proszę, popatrz i porównaj z tym co masz u siebie. WIELKIE DZIĘKI. ![]() |
Autor: | ziulek [ ndz lut 22, 2009 3:49 pm ] |
Tytuł: | |
bobasspr pisze: Czyli jest tak:
2 bieg - Od 0 do 40 3 bieg - od 40 do 45 4 bieg - od 40 do 140 (więcej nei jechałem, uszkodzone amortyzatory z tyłu) Jak jedziesz delikatnie to tak bedzie zmienial -bynajmniej u mnie tak zmienia i jestem zadowolony (ASB- sterowana podcisnieniem) w jezdzie miejskiej mam wykorzystane wszystkie biegi. |
Autor: | bobasspr [ ndz lut 22, 2009 4:02 pm ] |
Tytuł: | |
Piszesz, że w jeździe miejskiej wykorzystujesz wszystkie biegi - czyli w Twoim przypadku skrzynia rusza z pierwszego biegu, lub ruszasz z kick-downa. Czy 3 bieg u Ciebie też jest taki "krótki" w zasadzie rozpędza tylko o ok 5km/h i dalej wrzuca 4ke?? |
Autor: | Gab [ wt lut 24, 2009 1:13 am ] |
Tytuł: | Re: ASB sterowana linką - jak to działa?? |
bobasspr pisze: Chodzi o to że skrzynia źle pracuje, baaaaarrdddzzzooo dłuuuuuuuugo zmienia biegi jak się wjeżdża pod wzniesienie. Jak ktoś coś wie w tym temacie, bardzo proszę o info.
Nie wiem czy to coś pomoże, ale mam tak sterowaną skrzynie w Volvo - full analog, BorgWarner BW-35 na jednym drucie. Regulacja tej linki pozwala na zmiane sterowania w pewnym zakresie. Linka steruje zaworem w skrzyni (throttle valve) - tym samym, którym w nowszych steruje cała ta pneumatyka. W ten prosty mechaniczny sposób skrzynia "wie" jak pracuje silnik i odpowiednio wcześniej lub później zmienia/redukuje bieg. Nie wiem jak to było w Mercach, ale dwie uwagi, może przydatne: - w Volvo linka ta jest przymocowana do dźwigienki przepustnicy przy gażniku. Przy czym działa ona troche "na odwrót", tzn. im mocniej wciśniety pedał gazu i uchylona przepustnica, tym linka jest bardziej WPYCHANA do skrzyni. Na końcu linki przy tym mocowaniu do gaźnika jest regulacja. - taka konstrukcja zapewne wyklucza realizacje "kick-down" po mercedesowsku, czyli pedal to the metal. Jak nie masz pod pedalem gazu guzika w podlodze, to redukujesz biegi gwaltownym "kopnieciem" w gaz, tzn. trzeba odpuścić i wdepnąć. Wtedy redukuje. W drugą stronę - jak dajesz buta, to trzeba lekko odpuścić, żeby wrzucił na wyższy, bo inaczej ciągnie na II do bólu. Podejrzewam że w MB sterowanie musiało być podobne, ale jeśli nie znajdziesz materiałów, musisz poeksperymentować z regulowaniem (zaznacz sobie jakoś aktualne położenie). Trzymam kciuki, że to tylko to a nie jakiś większy bajzel wewnątrz. Gab |
Autor: | bobasspr [ wt lut 24, 2009 12:19 pm ] |
Tytuł: | |
Tzn Tak: Skrzynia sama w sobie nie ukazuje niepokojących oznak, pracuje prawidłowo, nie "głupieje", nie strzela, sama sobie nie redukuje (tzn chyba że obroty będą za niskie lub mocniej wciśnę pedał - bez użycia kick-downa), biegi się nie ślizgają, dobrze wybiera poszczególne przełożenia. Jedyny mankament to luz w tylnym moście... Z tą linka to jest tak jak piszecie, im bardziej się ja podciągnie tym zmienia biegi później, tzn przy wyższych obrotach silnika. U mnie jest ustawiona tak, żeby silnik chodził na dość niskich obrotach (ale bez przesadyzmu oczywiście) Chodzi o to że na pierwszym czyli drugim biegu jedzie od 0 do 40 km/h potem rozpędza na trojce tylko o ok 5 km/h i wbija czwórkę. Sytuacja o tyle jest dziwna iż jak swobodnie zwalniam i następnie znowu chce przyspieszyć (delikatnie) to prędkości są inne bo na trzecim biegu zwalnia do oko 20 może 30 i tak sobie klekota "w górę" Mówimy oczywiście o delikatnym przyciskaniu gazu. Jeżeli odkręcę jeszcze bardziej ta linkę, o powiedzmy pół obrotu to można by powiedzieć, że wtedy skrzynia pomija trzeci bieg. Dziwi mnie to bardzo bo na prostej drodze powiedzmy że jest ok, ale jak już jest trochę pod górkę to sam moment zmiany biegu trwa bardzo długo. EFEKT IDENTYCZNY JAK PRZY SPALONYM SPRZĘGLE w manualu. Tylko że jak już "zapnie" odpowiedni bieg to nie ślizga, rozpędzą dalej, i znów jak przychodzi zmiana biegu to zmienia np. na czwórkę i znów to samo, długo długo zmienia bieg, cyk, i można jechać dalej. Byłem u znajomego co mi naprawiał automat w mitsubishi i wykluczył na 100% zużycie tarczek. Twierdzi że sterowanie jest do du...y ale nie określił co dokładnie bo mówił że trzeba wejść pod auto itp a nie mieliśmy wtedy oboje czasu. Redukuje w ułamku sekundy, np jadę 50 na czwartym biegu, wciskam kick-down i momentalnie jest dwójka i auto idzie jak przecinak, wtedy nie ślizga, ślizga tylko jak zmienia biegi w górę, nawet przy wciśniętym kicku ale efekt ślizgania o połowę mniejszy... Czy miał ktoś takiego problema już?? |
Autor: | bary123ce [ śr lut 25, 2009 9:04 pm ] |
Tytuł: | |
jak dasz foto podciśnień które idą do skrzyni, skąd wychodzą, to postaram się pomóc. |
Autor: | Gab [ czw lut 26, 2009 11:02 am ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: jak dasz foto podciśnień które idą do skrzyni, skąd wychodzą, to postaram się pomóc.
No ale chyba cały wątek jest o tym, że on nie ma podciśnień, tylko sterowanie linką ![]() Gab |
Autor: | bobasspr [ czw lut 26, 2009 5:48 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie panowie, chodzi o to że ja NIE WIEM co to za rzeźba jest u mnie. Nijak nie moge zatrybic czy sterowana linką czy podciśnieniem. A propos fotek to są podane w pierwszysm linku o gory. Help me ![]() |
Autor: | bary123ce [ czw lut 26, 2009 9:20 pm ] |
Tytuł: | |
bobasspr nie zauważyłem, że w ostatnim poście się dopisałeś. To jedno zdjęcie to za mało. Zrób jeszcze zdjęcie pokrywy zaworów, tam gdzie spotykają się podciśnienia. Ogólnie to nr 1 idzie do skrzyni, nr 2 leci z vacuum do tej puszki na pompie wtryskowej, a nr 3 możesz odłączyć całkiem, bo to jest tylko spuszczanie powietrza. Ruszaj gazem i obserwuj czy jakaś linka biegnąca do skrzyni się naciąga. Ta pucha co jest na pompie po stronie kierowcy odpowiada za to, jak skrzynia długo jedzie na danym biegu, pod warunkiem, że linka idąca do skrzyni nie jest zbyt mocno naciągnięta. odpowiedz na moje pytania i daj foto a będziemy działać dalej. ![]() |
Autor: | bobasspr [ pt lut 27, 2009 7:53 pm ] |
Tytuł: | |
Kolego więc tak: oczywiście odnalezienie linki która leci sobie gdzieś w kierunku skrzyni to nie był problem, im więcej wcisnę gazu, tym linka mocniej COŚ wyciąga do góry, jakaś wajha przy skrzyni, (widać z góry) Teraz sprawa nr DWA:) Żadna rurka nie idzie w stronę skrzyni a ustrojstwo na deklu ze zaworów mam, oraz "coś" na pompie paliwa. Zamieszczam foty.\ P.S. Proszę nie zwracaj uwagi na "patent" na deklu ze zaworów, nic innego wymyślić nie potrafiłem - ale działa. ![]() |
Autor: | bary123ce [ pt lut 27, 2009 8:24 pm ] |
Tytuł: | |
bobasspr przestudiuj ten temat: http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... =tr%F3jnik z tego co szukałem, już powinieneś go znać. widocznie dalej nie podłączyłeś tego jak na tym schemacie: ![]() w Twoim wypadku MUSI iść podciśnienie do skrzyni. wejdź pod auto a na pewno znajdziesz gdzie powinno wchodzić. skąd powinno iść masz na schemacie. dawaj znać. jak nie da rady to będziemy dalej myśleć. ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |