MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M102 - szaleje czujnik temperatury cieczy chłodzącej https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39328 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | voytas [ pn lut 23, 2009 9:49 pm ] |
Tytuł: | M102 - szaleje czujnik temperatury cieczy chłodzącej |
Objawy pojawiły się z dnia na dzień: 1) Zaczęła drżeć wskazówka temperatury 2) Silnik jest trochę nagrzany i na wskaźniku widać powiedzmy więcej niż 50 stopni, skrzynia w pozycji P. Wciskam gaz i wraz ze wzrostem obrotów temperatura leci w dół. To samo jest podczas jazdy. Niskie obroty - 80 stopni, wciskam gaz, silnik wchodzi na wyższe obroty - wskazówka spada do zera. Jakieś sugestie? Poziom płynu chyba jest OK: LINK Wiem że najlepiej wymienić na chwilę czujnik na sprawny z innego auta, ale niestety na dziś dzień pozostają mi rozważania teoretyczne... Czy ktoś wskaże na kolejnych fotkach: ![]() ![]() czujnik temperatury i sterownik wentylatora chłodnicy? Wydaje mi się że ten czerwony to czujnik, dobrze mi się wydaje? PS Fotki można powiększyć klikając na nie ![]() |
Autor: | Jawu [ wt lut 24, 2009 8:47 am ] |
Tytuł: | |
To wygląda na coś z prądami, ale to tylko moja intuicja. Posprawdzaj połączenia z masą. Zakładam, że poziom płynu i czujnik są dobre. U mnie przy niskim poziomie płynu wskazówka nie drżała, tylko ogrzewanie było słabsze. <br>Dodano po 10 godzinach. 10 minutach.:<br> Jeszcze jedna myśl : niech ktoś obserwuje wskażnik, a Ty poruszaj przewodami. Przede wszystkim tym do czujnika. Może jest złamany, lub polużniony. Może drążek gazu ociera o przewód. Na próbę możesz włączyć jakikolwiek czujnik i połączyć go z masą. Może błędnie wskazywać, ale chodzi o to, czy wskazówka nie będzie skakała. Na razie nic innego mi nie przychodzi do głowy. |
Autor: | Blazey [ śr lut 25, 2009 12:20 am ] |
Tytuł: | |
Odłącz przewód od czujnika i zewrzyj do masy. Sprawdź, czy wtedy wskazówka też szaleje. Mi to wygląda na strzeloną masę w zegarach. Zegar jest wkręcony na trzy śrubki - połączenia w płytkę. Jedno z ich, to masa. Pociągnij do niego dodatkową masę z pojazdu i sprawdź działanie. |
Autor: | chymon [ śr lut 25, 2009 8:29 am ] |
Tytuł: | |
Czerwony to czujnik temperatury cieczy, a ten drugi to czujnik regulujący wtryskiem dodatkowego paliwa w K-Jecie. W mojej 115 skacząca wskazówka świadczyła o wadzie czujnika, ale nie miało to związku z prędkością obrotową silnika. Polecam zrobić tak jak mówiłeś - zapodać pewny czujnik na chwilę. Pozdrawiam |
Autor: | hruścik [ śr lut 25, 2009 5:19 pm ] |
Tytuł: | |
Czujnik temperatury-na pierwszym zdjęciu po prawej za dwoma przewodami spiętymi opaską.Jest on wkręcony poniżej dwóch pozostałych.Kol. Błażej opisał co zrobić. |
Autor: | hruścik [ śr lut 25, 2009 8:18 pm ] |
Tytuł: | |
Czerwony -załączający wentylator 3 widoczna na 2 foto -ten oddalony. |
Autor: | voytas [ sob lut 28, 2009 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
Problem zdiagnozowany: słabe połączenie elektryczne kabla z czujnikiem (tym co jest zasłonięty). Poruszyłem kablem i wypadł z czujnika... Dzięki wszystkim za pomoc, sprawa prosta ale jednocześnie sporo nowego się nauczyłem ![]() |
Autor: | georem [ wt kwie 14, 2009 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
hruścik pisze: Czerwony -załączający wentylator
3 widoczna na 2 foto -ten oddalony. Może wrócę do tematu, nie włącza mi się wentylator chłodnicy (elektromagnes działa jak podłączę bezpośrednio zasilanie), czy dobrze zrozumiałem? - czujnik czerwony - odpowiada za włączenie wentylatora przy 100 stopniach - czujnik obok czerwonego, z wtyczką na 2 bolce - steruje wtryskiem rozruchowym - czujnik poniżej tych dwóch to czujnik wskaźnika na liczniku Jeżeli ktoś ma jeszcze numerki części bo ja tego w EPC nie mogę znaleść to byłbym wdzięczny. |
Autor: | McCoy [ śr kwie 15, 2009 11:30 am ] |
Tytuł: | |
georem, Wszystko co napisałeś się zgadza ![]() Jeśli chodzi o czujnik,to sa dwa różne - taki który włącza wiatrak przy 100 stopniach i taki ktory robi to samo przy 85 stopniach. Sam mam dylemat który wybrać. Jeśli chodzi o EPC, to służę linkiem: ( numerek 98 ) http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www. ... 065&SGN=07 Pzdr! |
Autor: | Styczu [ czw kwie 16, 2009 5:40 pm ] |
Tytuł: | |
![]() |
Autor: | McCoy [ czw kwie 16, 2009 5:46 pm ] |
Tytuł: | |
Styczu pisze: :)
PW od 10 postów? ![]() |
Autor: | georem [ czw kwie 16, 2009 11:33 pm ] |
Tytuł: | |
Styczu pisze: :)
Też tak myślę, dzieki za radę. ![]() |
Autor: | Gerri [ pt kwie 17, 2009 8:31 pm ] |
Tytuł: | |
georem pisze: - czujnik czerwony - odpowiada za włączenie wentylatora przy 100 stopniach Jest to czujnik do załączania podstawowego wentylatora chłodnicy i jego podstawowa wersja załącza wentylator przy 105 stopniach celsjusza. Jest z jedną, i jest z dwoma nogami - to zależy od sposobu połączenia cewki wentylatora. Nie mylić z McCoy pisze: Jeśli chodzi o czujnik,to sa dwa różne - taki który włącza wiatrak przy 100 stopniach i taki ktory robi to samo przy 85 stopniach. gdyż tutaj chodzi o czujnik załączający wentylatory dodatkowe przed chłodnicą. I tutaj faktycznie jest wybór - nawet więcej niż dwa. georem pisze: - czujnik obok czerwonego, z wtyczką na 2 bolce - steruje wtryskiem rozruchowym
Nie do końca prawda. Ten czujnik to dwa niezależne czujniki (takie same) z których jeden podłączony do sterownika zapłonu, a drugi do układu wtryskowego. W nowszych motorach nie ma czujnika bezpośrednio wysterowywującego wtryskiwacz rozruchowym. Taki czujnik był we wcześniejszych wersjach motoru 102 (z układem wtryskowym bez elektroniki) i np. w motorze 110. Ten czujnik jest na powyższych zdjęciach (ten określony jako "szary") |
Autor: | georem [ sob kwie 18, 2009 9:16 am ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Nie do końca prawda. Ten czujnik to dwa niezależne czujniki (takie same) z których jeden podłączony do sterownika zapłonu, a drugi do układu wtryskowego. W nowszych motorach nie ma czujnika bezpośrednio wysterowywującego wtryskiwacz rozruchowym. Taki czujnik był we wcześniejszych wersjach motoru 102 (z układem wtryskowym bez elektroniki) i np. w motorze 110. Ten czujnik jest na powyższych zdjęciach (ten określony jako "szary")
Dziękuję za rozjaśnienie sytuacji, czy ten czujnik podwójny może mieć wpływ na to kilkusekundowe "kulenie" silnika po odpaleniu przy ciepłym silniku? Jeszcze zdejmę wtyczkę tego wtrysku rozruchowego żeby sprawdzić czy mi go nie zalewa. Zobaczymy efekt. Pozdrawiam! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |