MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 03, 2009 8:23 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Jak w temacie. Czyli jak się za to zabrać, na co uważać, jakie narzędzia są potrzebne. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 9:26 pm przez Witus_d, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 10:04 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
1. ponosisz auto i odkrecasz koło
2. odkrecasz centralną śrubę na kole klucz 15 alb 17
3. podstawiasz na podnosniku dyfer
4. odkrecasz tylną obudowę dyfra - klucz 13
5. zdejmujesz zabezpieczenie półosi, które jest wewnątrz dyfra przy zębatce - potrzebny śrubokręt cieńki, albo kleszcze do segerów
6. teraz już powinno się dać wyjąć półoś.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 10:22 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
2. odkrecasz centralną śrubę na kole klucz 15 alb 17

klucz 13

Cytuj:
4. odkrecasz tylną obudowę dyfra - klucz 13
Klucz 17.

Musisz jeszcze odkręcić mocowanie dyfru do kasty. 4 Śruby M8 na klucz 13 wcześniej rzecz jasna spuścić olej. Korek imbus 14.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 10:58 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Przydadzą się też cienkie zagięte kombinerki do zdjęcia/założenia zabezpieczenia półosi - ja sobie radziłem przy pomocy zagiętej szprychy od roweru.

U mnie w W116 nie trzeba odkręcać mostu wystarczy zluzować amortyzator (od góry za kanapą) i opuścić wahacz.
Przy opartym na odbojniku wózka, wahaczu półoś powinna wyjść bez problemu - ale może w 123 jest inaczej.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 5:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Jeśli powyższe opisy nie wystarczą, to mogę wysłać skany z opisem jak wymienić półoś.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 5:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Moja sugestia, moze lepiej odkręcic wachacz z mocowań ramy pomocniczej niż główke mostu, bo jak korozja robi spustoszenie to może byc nieciekawie później.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 9:25 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Dziękuję wszystkim za szybką odpowiedź. Zabieram się za to w weekend, więc po pracach postaram się pochwalić efektem. Może nawet uda się zrobić jakąś foto-instrukcję dla następnych mechaników amatorów.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 03, 2009 10:07 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 19, 2008 10:44 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Łódź
Witus_d pisze:
Może nawet uda się zrobić jakąś foto-instrukcję dla następnych mechaników amatorów.

Witam,
może to w czymś pomoże, szperałem po necie i takie coś znalazłem
http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 8:33 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
strach123 pisze:
Witam,
może to w czymś pomoże, szperałem po necie i takie coś znalazłem
http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles


Bardzo ładna instrukcja.

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 04, 2009 11:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
strach123 pisze:
http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles

Ktoś wie co to za półosie/przeguby są tam zamontowane?

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 05, 2009 8:40 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 19, 2008 10:44 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Ktoś wie co to za półosie/przeguby są tam zamontowane?


To są części dostępne chyba tylko w USA np. tu:

http://www.autopartsdeal.com/catalog/?N ... 65164+9274

_________________
w208 230 Kompressor - obecnie
w123 240D - nie tak dawno :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 13, 2009 8:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
No i się udało. Szczególnie pomocna okazała się instrukcja podesłana przez kolegę strach123 (poszedł znaczek) [zlosnikz]

Dodam tylko co zauważyłem. Przy wymianie szczypce do segerów jak najbardziej się przydają, ale niestety ja kupiłem jakieś małe i nie specjalnie pomogły przy zakładaniu zabezpieczenia. Dodatkowo najwyższe 2 śruby na deklu mostu są strasznie schowane przez regulator nivo i ciężko się do nich dobrać - naprawdę przydatna okazuję się giętka przedłużka na klucz nasadowy.
Jak wyjmujemy półoś to od strony koła nie od mostu - niby oczywiste ale nie tak od razu
Dobry odrdzewiacz w spreju jest bardzo przydatny [zlosnik]
No i to, że olej z mostu przestał kapać to nie znaczy że już nic tam nie ma - mam lewarek do dokładnego umycia :evil:
Powyższe uwagi pewnie są oczywiste dla tych, którzy od dawna naprawiają sami swoje auta, ale dla mnie to była pierwsza taka "impreza", i nie wszystko jest takie jasne jak się może wydawać.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 13, 2009 9:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
A jaki zalałeś olej?

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 5:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
M100 pisze:
A jaki zalałeś olej?


Shell Spirax SAE 90 GL-5. O takim mówiły mądre książki i stary katalog doboru olei, w którym było jeszcze w123.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 23, 2009 12:26 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 27, 2009 6:58 pm
Posty: 12
Lokalizacja: małopolska - sądecczyzna
skoro już przy tym temacie jesteśmy to zapytam. Czeka mnie zmiana mieszków. Powiedzcie mi jaki środek smarujący powinien być w mieszku półosi od strony koła. Ja spotkałem się u mnie z jakimś olejem. Z tego co rozmawiałem z mechanikami to przeważnie używa się smaru, najlepiej grafitowego. Jak powinno być żeby było dobrze i gdzie szukać takich mieszków, żeby pojeździły choć trochę.
Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl