MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wymiana półosi - potrzebna instrukcja dla....opornego. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39476 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Witus_d [ wt mar 03, 2009 8:23 am ] |
Tytuł: | Wymiana półosi - potrzebna instrukcja dla....opornego. |
Jak w temacie. Czyli jak się za to zabrać, na co uważać, jakie narzędzia są potrzebne. Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
Autor: | Uli [ wt mar 03, 2009 10:04 am ] |
Tytuł: | |
1. ponosisz auto i odkrecasz koło 2. odkrecasz centralną śrubę na kole klucz 15 alb 17 3. podstawiasz na podnosniku dyfer 4. odkrecasz tylną obudowę dyfra - klucz 13 5. zdejmujesz zabezpieczenie półosi, które jest wewnątrz dyfra przy zębatce - potrzebny śrubokręt cieńki, albo kleszcze do segerów 6. teraz już powinno się dać wyjąć półoś. |
Autor: | MercSwir [ wt mar 03, 2009 10:22 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: 2. odkrecasz centralną śrubę na kole klucz 15 alb 17 klucz 13 Cytuj: 4. odkrecasz tylną obudowę dyfra - klucz 13 Klucz 17.
Musisz jeszcze odkręcić mocowanie dyfru do kasty. 4 Śruby M8 na klucz 13 wcześniej rzecz jasna spuścić olej. Korek imbus 14. |
Autor: | MacKuz [ wt mar 03, 2009 10:58 am ] |
Tytuł: | |
Przydadzą się też cienkie zagięte kombinerki do zdjęcia/założenia zabezpieczenia półosi - ja sobie radziłem przy pomocy zagiętej szprychy od roweru. U mnie w W116 nie trzeba odkręcać mostu wystarczy zluzować amortyzator (od góry za kanapą) i opuścić wahacz. Przy opartym na odbojniku wózka, wahaczu półoś powinna wyjść bez problemu - ale może w 123 jest inaczej. |
Autor: | Kamael [ wt mar 03, 2009 5:05 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli powyższe opisy nie wystarczą, to mogę wysłać skany z opisem jak wymienić półoś. |
Autor: | darus [ wt mar 03, 2009 5:16 pm ] |
Tytuł: | |
Moja sugestia, moze lepiej odkręcic wachacz z mocowań ramy pomocniczej niż główke mostu, bo jak korozja robi spustoszenie to może byc nieciekawie później. |
Autor: | Witus_d [ wt mar 03, 2009 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
Dziękuję wszystkim za szybką odpowiedź. Zabieram się za to w weekend, więc po pracach postaram się pochwalić efektem. Może nawet uda się zrobić jakąś foto-instrukcję dla następnych mechaników amatorów. |
Autor: | strach123 [ wt mar 03, 2009 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
Witus_d pisze: Może nawet uda się zrobić jakąś foto-instrukcję dla następnych mechaników amatorów.
Witam, może to w czymś pomoże, szperałem po necie i takie coś znalazłem http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles |
Autor: | MacKuz [ śr mar 04, 2009 8:33 am ] |
Tytuł: | |
strach123 pisze: Witam,
może to w czymś pomoże, szperałem po necie i takie coś znalazłem http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles Bardzo ładna instrukcja. |
Autor: | NIEBIESKI [ śr mar 04, 2009 11:38 pm ] |
Tytuł: | |
strach123 pisze: http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles
Ktoś wie co to za półosie/przeguby są tam zamontowane? |
Autor: | strach123 [ czw mar 05, 2009 8:40 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ktoś wie co to za półosie/przeguby są tam zamontowane?
To są części dostępne chyba tylko w USA np. tu: http://www.autopartsdeal.com/catalog/?N ... 65164+9274 |
Autor: | Witus_d [ pt mar 13, 2009 8:21 am ] |
Tytuł: | |
No i się udało. Szczególnie pomocna okazała się instrukcja podesłana przez kolegę strach123 (poszedł znaczek) ![]() Dodam tylko co zauważyłem. Przy wymianie szczypce do segerów jak najbardziej się przydają, ale niestety ja kupiłem jakieś małe i nie specjalnie pomogły przy zakładaniu zabezpieczenia. Dodatkowo najwyższe 2 śruby na deklu mostu są strasznie schowane przez regulator nivo i ciężko się do nich dobrać - naprawdę przydatna okazuję się giętka przedłużka na klucz nasadowy. Jak wyjmujemy półoś to od strony koła nie od mostu - niby oczywiste ale nie tak od razu Dobry odrdzewiacz w spreju jest bardzo przydatny ![]() No i to, że olej z mostu przestał kapać to nie znaczy że już nic tam nie ma - mam lewarek do dokładnego umycia ![]() Powyższe uwagi pewnie są oczywiste dla tych, którzy od dawna naprawiają sami swoje auta, ale dla mnie to była pierwsza taka "impreza", i nie wszystko jest takie jasne jak się może wydawać. |
Autor: | M100 [ pt mar 13, 2009 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
A jaki zalałeś olej? |
Autor: | Witus_d [ sob mar 14, 2009 5:18 pm ] |
Tytuł: | |
M100 pisze: A jaki zalałeś olej?
Shell Spirax SAE 90 GL-5. O takim mówiły mądre książki i stary katalog doboru olei, w którym było jeszcze w123. |
Autor: | wania [ pn mar 23, 2009 12:26 am ] |
Tytuł: | |
skoro już przy tym temacie jesteśmy to zapytam. Czeka mnie zmiana mieszków. Powiedzcie mi jaki środek smarujący powinien być w mieszku półosi od strony koła. Ja spotkałem się u mnie z jakimś olejem. Z tego co rozmawiałem z mechanikami to przeważnie używa się smaru, najlepiej grafitowego. Jak powinno być żeby było dobrze i gdzie szukać takich mieszków, żeby pojeździły choć trochę. Pozdrawiam |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |