MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wymiana półosi - potrzebna instrukcja dla....opornego.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39476
Strona 1 z 2

Autor:  Witus_d [ wt mar 03, 2009 8:23 am ]
Tytuł:  Wymiana półosi - potrzebna instrukcja dla....opornego.

Jak w temacie. Czyli jak się za to zabrać, na co uważać, jakie narzędzia są potrzebne. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Autor:  Uli [ wt mar 03, 2009 10:04 am ]
Tytuł: 

1. ponosisz auto i odkrecasz koło
2. odkrecasz centralną śrubę na kole klucz 15 alb 17
3. podstawiasz na podnosniku dyfer
4. odkrecasz tylną obudowę dyfra - klucz 13
5. zdejmujesz zabezpieczenie półosi, które jest wewnątrz dyfra przy zębatce - potrzebny śrubokręt cieńki, albo kleszcze do segerów
6. teraz już powinno się dać wyjąć półoś.

Autor:  MercSwir [ wt mar 03, 2009 10:22 am ]
Tytuł: 

Cytuj:
2. odkrecasz centralną śrubę na kole klucz 15 alb 17

klucz 13

Cytuj:
4. odkrecasz tylną obudowę dyfra - klucz 13
Klucz 17.

Musisz jeszcze odkręcić mocowanie dyfru do kasty. 4 Śruby M8 na klucz 13 wcześniej rzecz jasna spuścić olej. Korek imbus 14.

Autor:  MacKuz [ wt mar 03, 2009 10:58 am ]
Tytuł: 

Przydadzą się też cienkie zagięte kombinerki do zdjęcia/założenia zabezpieczenia półosi - ja sobie radziłem przy pomocy zagiętej szprychy od roweru.

U mnie w W116 nie trzeba odkręcać mostu wystarczy zluzować amortyzator (od góry za kanapą) i opuścić wahacz.
Przy opartym na odbojniku wózka, wahaczu półoś powinna wyjść bez problemu - ale może w 123 jest inaczej.

Autor:  Kamael [ wt mar 03, 2009 5:05 pm ]
Tytuł: 

Jeśli powyższe opisy nie wystarczą, to mogę wysłać skany z opisem jak wymienić półoś.

Autor:  darus [ wt mar 03, 2009 5:16 pm ]
Tytuł: 

Moja sugestia, moze lepiej odkręcic wachacz z mocowań ramy pomocniczej niż główke mostu, bo jak korozja robi spustoszenie to może byc nieciekawie później.

Autor:  Witus_d [ wt mar 03, 2009 9:25 pm ]
Tytuł: 

Dziękuję wszystkim za szybką odpowiedź. Zabieram się za to w weekend, więc po pracach postaram się pochwalić efektem. Może nawet uda się zrobić jakąś foto-instrukcję dla następnych mechaników amatorów.

Autor:  strach123 [ wt mar 03, 2009 10:07 pm ]
Tytuł: 

Witus_d pisze:
Może nawet uda się zrobić jakąś foto-instrukcję dla następnych mechaników amatorów.

Witam,
może to w czymś pomoże, szperałem po necie i takie coś znalazłem
http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles

Autor:  MacKuz [ śr mar 04, 2009 8:33 am ]
Tytuł: 

strach123 pisze:
Witam,
może to w czymś pomoże, szperałem po necie i takie coś znalazłem
http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles


Bardzo ładna instrukcja.

Autor:  NIEBIESKI [ śr mar 04, 2009 11:38 pm ]
Tytuł: 

strach123 pisze:
http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles

Ktoś wie co to za półosie/przeguby są tam zamontowane?

Autor:  strach123 [ czw mar 05, 2009 8:40 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ktoś wie co to za półosie/przeguby są tam zamontowane?


To są części dostępne chyba tylko w USA np. tu:

http://www.autopartsdeal.com/catalog/?N ... 65164+9274

Autor:  Witus_d [ pt mar 13, 2009 8:21 am ]
Tytuł: 

No i się udało. Szczególnie pomocna okazała się instrukcja podesłana przez kolegę strach123 (poszedł znaczek) [zlosnikz]

Dodam tylko co zauważyłem. Przy wymianie szczypce do segerów jak najbardziej się przydają, ale niestety ja kupiłem jakieś małe i nie specjalnie pomogły przy zakładaniu zabezpieczenia. Dodatkowo najwyższe 2 śruby na deklu mostu są strasznie schowane przez regulator nivo i ciężko się do nich dobrać - naprawdę przydatna okazuję się giętka przedłużka na klucz nasadowy.
Jak wyjmujemy półoś to od strony koła nie od mostu - niby oczywiste ale nie tak od razu
Dobry odrdzewiacz w spreju jest bardzo przydatny [zlosnik]
No i to, że olej z mostu przestał kapać to nie znaczy że już nic tam nie ma - mam lewarek do dokładnego umycia :evil:
Powyższe uwagi pewnie są oczywiste dla tych, którzy od dawna naprawiają sami swoje auta, ale dla mnie to była pierwsza taka "impreza", i nie wszystko jest takie jasne jak się może wydawać.

Autor:  M100 [ pt mar 13, 2009 9:15 pm ]
Tytuł: 

A jaki zalałeś olej?

Autor:  Witus_d [ sob mar 14, 2009 5:18 pm ]
Tytuł: 

M100 pisze:
A jaki zalałeś olej?


Shell Spirax SAE 90 GL-5. O takim mówiły mądre książki i stary katalog doboru olei, w którym było jeszcze w123.

Autor:  wania [ pn mar 23, 2009 12:26 am ]
Tytuł: 

skoro już przy tym temacie jesteśmy to zapytam. Czeka mnie zmiana mieszków. Powiedzcie mi jaki środek smarujący powinien być w mieszku półosi od strony koła. Ja spotkałem się u mnie z jakimś olejem. Z tego co rozmawiałem z mechanikami to przeważnie używa się smaru, najlepiej grafitowego. Jak powinno być żeby było dobrze i gdzie szukać takich mieszków, żeby pojeździły choć trochę.
Pozdrawiam

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/