| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Wymiana półosi - potrzebna instrukcja dla....opornego. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39476 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | Witus_d [ wt mar 03, 2009 8:23 am ] |
| Tytuł: | Wymiana półosi - potrzebna instrukcja dla....opornego. |
Jak w temacie. Czyli jak się za to zabrać, na co uważać, jakie narzędzia są potrzebne. Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
|
| Autor: | Uli [ wt mar 03, 2009 10:04 am ] |
| Tytuł: | |
1. ponosisz auto i odkrecasz koło 2. odkrecasz centralną śrubę na kole klucz 15 alb 17 3. podstawiasz na podnosniku dyfer 4. odkrecasz tylną obudowę dyfra - klucz 13 5. zdejmujesz zabezpieczenie półosi, które jest wewnątrz dyfra przy zębatce - potrzebny śrubokręt cieńki, albo kleszcze do segerów 6. teraz już powinno się dać wyjąć półoś. |
|
| Autor: | MercSwir [ wt mar 03, 2009 10:22 am ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: 2. odkrecasz centralną śrubę na kole klucz 15 alb 17 klucz 13 Cytuj: 4. odkrecasz tylną obudowę dyfra - klucz 13 Klucz 17.
Musisz jeszcze odkręcić mocowanie dyfru do kasty. 4 Śruby M8 na klucz 13 wcześniej rzecz jasna spuścić olej. Korek imbus 14. |
|
| Autor: | MacKuz [ wt mar 03, 2009 10:58 am ] |
| Tytuł: | |
Przydadzą się też cienkie zagięte kombinerki do zdjęcia/założenia zabezpieczenia półosi - ja sobie radziłem przy pomocy zagiętej szprychy od roweru. U mnie w W116 nie trzeba odkręcać mostu wystarczy zluzować amortyzator (od góry za kanapą) i opuścić wahacz. Przy opartym na odbojniku wózka, wahaczu półoś powinna wyjść bez problemu - ale może w 123 jest inaczej. |
|
| Autor: | Kamael [ wt mar 03, 2009 5:05 pm ] |
| Tytuł: | |
Jeśli powyższe opisy nie wystarczą, to mogę wysłać skany z opisem jak wymienić półoś. |
|
| Autor: | darus [ wt mar 03, 2009 5:16 pm ] |
| Tytuł: | |
Moja sugestia, moze lepiej odkręcic wachacz z mocowań ramy pomocniczej niż główke mostu, bo jak korozja robi spustoszenie to może byc nieciekawie później. |
|
| Autor: | Witus_d [ wt mar 03, 2009 9:25 pm ] |
| Tytuł: | |
Dziękuję wszystkim za szybką odpowiedź. Zabieram się za to w weekend, więc po pracach postaram się pochwalić efektem. Może nawet uda się zrobić jakąś foto-instrukcję dla następnych mechaników amatorów. |
|
| Autor: | strach123 [ wt mar 03, 2009 10:07 pm ] |
| Tytuł: | |
Witus_d pisze: Może nawet uda się zrobić jakąś foto-instrukcję dla następnych mechaników amatorów.
Witam, może to w czymś pomoże, szperałem po necie i takie coś znalazłem http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles |
|
| Autor: | MacKuz [ śr mar 04, 2009 8:33 am ] |
| Tytuł: | |
strach123 pisze: Witam,
może to w czymś pomoże, szperałem po necie i takie coś znalazłem http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles Bardzo ładna instrukcja. |
|
| Autor: | NIEBIESKI [ śr mar 04, 2009 11:38 pm ] |
| Tytuł: | |
strach123 pisze: http://www.mercedesshop.com/Wikka/W123RearAxles
Ktoś wie co to za półosie/przeguby są tam zamontowane? |
|
| Autor: | strach123 [ czw mar 05, 2009 8:40 pm ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: Ktoś wie co to za półosie/przeguby są tam zamontowane?
To są części dostępne chyba tylko w USA np. tu: http://www.autopartsdeal.com/catalog/?N ... 65164+9274 |
|
| Autor: | Witus_d [ pt mar 13, 2009 8:21 am ] |
| Tytuł: | |
No i się udało. Szczególnie pomocna okazała się instrukcja podesłana przez kolegę strach123 (poszedł znaczek) Dodam tylko co zauważyłem. Przy wymianie szczypce do segerów jak najbardziej się przydają, ale niestety ja kupiłem jakieś małe i nie specjalnie pomogły przy zakładaniu zabezpieczenia. Dodatkowo najwyższe 2 śruby na deklu mostu są strasznie schowane przez regulator nivo i ciężko się do nich dobrać - naprawdę przydatna okazuję się giętka przedłużka na klucz nasadowy. Jak wyjmujemy półoś to od strony koła nie od mostu - niby oczywiste ale nie tak od razu Dobry odrdzewiacz w spreju jest bardzo przydatny
No i to, że olej z mostu przestał kapać to nie znaczy że już nic tam nie ma - mam lewarek do dokładnego umycia Powyższe uwagi pewnie są oczywiste dla tych, którzy od dawna naprawiają sami swoje auta, ale dla mnie to była pierwsza taka "impreza", i nie wszystko jest takie jasne jak się może wydawać. |
|
| Autor: | M100 [ pt mar 13, 2009 9:15 pm ] |
| Tytuł: | |
A jaki zalałeś olej? |
|
| Autor: | Witus_d [ sob mar 14, 2009 5:18 pm ] |
| Tytuł: | |
M100 pisze: A jaki zalałeś olej?
Shell Spirax SAE 90 GL-5. O takim mówiły mądre książki i stary katalog doboru olei, w którym było jeszcze w123. |
|
| Autor: | wania [ pn mar 23, 2009 12:26 am ] |
| Tytuł: | |
skoro już przy tym temacie jesteśmy to zapytam. Czeka mnie zmiana mieszków. Powiedzcie mi jaki środek smarujący powinien być w mieszku półosi od strony koła. Ja spotkałem się u mnie z jakimś olejem. Z tego co rozmawiałem z mechanikami to przeważnie używa się smaru, najlepiej grafitowego. Jak powinno być żeby było dobrze i gdzie szukać takich mieszków, żeby pojeździły choć trochę. Pozdrawiam |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|