MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

To oryginał czy składanka?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39535
Strona 1 z 1

Autor:  Blazey [ śr mar 04, 2009 8:31 pm ]
Tytuł:  To oryginał czy składanka?

Dotarł do mnie mercedes 116 SEL, ponoć z silnikiem 6.9 litra. Tak twierdzą jego dokumenty. Ale jak porównywałem wygląd silnika w tym aucie, ze zdjęciami innych 6.9, to coś mi się nie zgadzało. Choćby to, że w tych ze zdjęć silnik jest inaczej osprzętowany, choćby alternator jest wyżej mocowany.
Zresztą numery też mi się coś nie podobają...
Numer z budy:
116 033 12 089266 (znaczek mercedesa)
silnik:
117 986 12 04582
Czy taka różnica 116 - 117 występowała w naturze, czy to ewidentny dowód przeszczepu?
Jakby co, dysponuje jeszcze wszystkimi numerami spisanymi z lakierowanej tabliczki i mogę wkleić.
Auto jest ładne, w dobrym stanie, okraszone telefonem komórkowym "z epoki" - w bagażniku taka centralka, że może za kafar robić :D
Jeśli ktoś mógłby mi pomóc w weryfikacji tych numerów, będę wdzięczny.

Autor:  THC [ śr mar 04, 2009 8:38 pm ]
Tytuł: 

To 450 SEL, a nie 450SEL 6.9

M117 986 to 4 i pół litra.

Autor:  Gab [ śr mar 04, 2009 8:43 pm ]
Tytuł:  Re: To oryginał czy składanka?

Blazey pisze:
Zresztą numery też mi się coś nie podobają...
Numer z budy:
116 033 12 089266 (znaczek mercedesa)
silnik:
117 986 12 04582
Czy taka różnica 116 - 117 występowała w naturze, czy to ewidentny dowód przeszczepu?


Wszystko sie zgadza z wyjątkiem tego, że ktoś ci wcisnął kit, że to jest 6.9.
116 033 oznacza W116 z silnikiem M117, czyli V8 4,5 litra. I taki masz nr na silniku - czyli VIN z budy zgadza sie z oznaczeniami na silniku, ale to nie jest silnik 6.9.
Ciekawe by bylo, gdyby ktoś szczepił "w góre" wsadzając 6.9. Ich zrobili jakieś 7000 sztuk, niezbyt skąd jest szczepić.

Gab

Autor:  Blazey [ śr mar 04, 2009 8:49 pm ]
Tytuł: 

dziękuję za szybką rakcję.
Ale trzymam w ręku holenderski dowód rejestracyjny w którym jak byk stoi:
P.1. Cil. Inhoud - 6834 cm3
A kilka rubryk wyzej:
D.3. Handelsbenaming (type) - 450 S.E.L. 6.9
Więc już, cholera nie wiem, co o tym myśleć.
Moc podana - 210 kW.
Jeśli ktoś był zainteresowany, to auto to jest na sprzedaż. Mogę zrobić fotki dowolnego miejsca auta.

Autor:  THC [ śr mar 04, 2009 8:52 pm ]
Tytuł: 

wrzuć fote silnika w dobrej jakości.

Autor:  Blazey [ śr mar 04, 2009 9:21 pm ]
Tytuł: 

Co do silnika, to sam miałem wątpliwości. Te na zdjęciach wyglądały inaczej, a ten jest zbyt podobny do silników innych aut, które u mnie stoją. Teraz już wszystko jasne. Ciekawi mnie tylko, skąd się wzięły te bzdury w oryginalnych papierach...
Jutro będą fotki silnika i całego autka.

Autor:  Gab [ śr mar 04, 2009 9:24 pm ]
Tytuł: 

Blazey pisze:
dziękuję za szybką rakcję.
Ale trzymam w ręku holenderski dowód rejestracyjny w którym jak byk stoi:
P.1. Cil. Inhoud - 6834 cm3
A kilka rubryk wyzej:
D.3. Handelsbenaming (type) - 450 S.E.L. 6.9
Więc już, cholera nie wiem, co o tym myśleć.
Moc podana - 210 kW.
Jeśli ktoś był zainteresowany, to auto to jest na sprzedaż. Mogę zrobić fotki dowolnego miejsca auta.


Może tam też dłubią w papierach. 6.9 miał "suchą miske olejową" czyli w zasadzie jej nie miał :) trudno powiedzieć, czy da się to rozróżnić "na oko".
No i powinien mieć też zawieszenie hydro - to się raczej da sprawdzić zaglądając pod maskę i pod auto.

Gab

Autor:  Blazey [ śr mar 04, 2009 9:26 pm ]
Tytuł: 

Właśnie nie ma hydra i kilku innych dodatków, dlatego zacząłem grzebać w papierach i weryfikować.

Autor:  szyki [ pn mar 09, 2009 8:57 pm ]
Tytuł: 

u mnie przy rejestracji w114 tłumacz pomylił się w tłumaczeniu a wydział komunikacji ślepo ten błąd powielił i w ten sposób mój 250CE ma 150kW a nie, jak być powinno, 150KM.
może u Ciebie też ktoś popełnił tego typu błąd, tylko sporo bardziej bolesny od mojego przypadku.

mimo to, 450SEL to też super auto o super sercu.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/