MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Prośba do kolegów z EPC o wyliczenie wys.sprężyn i miseczek.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39553
Strona 1 z 1

Autor:  McCoy [ czw mar 05, 2009 2:13 pm ]
Tytuł:  Prośba do kolegów z EPC o wyliczenie wys.sprężyn i miseczek.

Witajcie,

Czy znajdzie się ktoś kto wyliczy mi w EPC jakie powinienem mieć sprężyny i co ważniejsze jaka powinna być grubość podkładki spreżyn przednich i tylnych. Wiem,ze wylicza sie ilość puktów, zależnie od wyposażenia i w zależności od sumy dobiera się sprężyny i podkładki.

VIN: WDB12322312012048

Czekam niecierpliwie - Pzdr!

Autor:  McCoy [ pt mar 06, 2009 12:57 pm ]
Tytuł: 

A może ktoś mi powie czy w przypadku golasa 230E z automatyczna skrzynią przy załozeniu,ze montuje spreżyny niewzmacniane, podkładka powinna mieć 13mm czy 18 mm? Odrzucam 8 mm,bo zakładam,ze roznica masy skrzyni atuomatycznej wzgledem manuala jest spora. 23mm to tez przesada jak sadze,bo musiałbym mieć na pokładzie pełen wypas : klima,webasto,nivo, elektryka wszystkiego etc. Jeśli zle kombinuje ,to prosze o naświetlenie sprawy,bo nie ukrywam,ze nie chce mi sie specjalnie wyciagac i wkladac sprezyn wiecej niz jeden raz :)

Pzdr!

Autor:  THC [ pt mar 06, 2009 3:17 pm ]
Tytuł: 

Jeżeli kupisz sprężyny po numerach nadwozia, to czy zastosujesz podkładkę 13 czy 18 mm , to i tak nie będzie różnicy.
Automat nie jest az tyle cięższy od manuala.
Poza tym tankując do pełna , tył usiądzie kilka mm, zakałdając że ważysz 100kg, znów siądzie.
Także rozwodzenie się czy 5mm w ta czy w tamtą zrobi kozę i pogorszy drastycznie prowadzenie, nie ma sensu.

Śmigałem latem 200D , na sprężynach z 300D , i to była masakra.

U Ciebie wystarczą sprężyny po vinie, i wkładałbym podkładki 13mm.

Autor:  kielbik [ pt mar 06, 2009 3:24 pm ]
Tytuł: 

Sprezyny i podkladki dobierane sa na podstawie wyposazenia dodatkowego samochodu, ktorym jest:

- automatyczna skrzynia (420, 421)
- odsuwany dach (410, 411)
- wspoamaganie kierownicy (422)
- ogrzewanie postojowe (228)

Twoj 230 E taki znowu golas nie jest bo ma automatyczna skrzynie i odsuwany dach (i wspomaganie?).

Numery czesci wg EPC:

- sprezyna przod: A 123 321 39 04
- sprezyna tyl: A 123 324 06 04

Podkladki gumowe dobierane sa "wg zapotrzebowania". Najprosciej sprawdzic liczbe wypustek na starej podkladce.

- podkladki przod:
A 123 321 13 84, liczba wypustek: 1 (8 mm)
A 123 321 14 84, liczba wypustek: 2 (13 mm)
A 123 321 15 84, liczba wypustek: 3 (18 mm)
A 123 321 16 84, liczba wypustek: 4 (23 mm)

- podkladki tyl:
A 115 325 22 44, liczba wypustek: 1 (9,5 mm)
A 115 325 23 44, liczba wypustek: 2 (14 mm)
A 115 325 24 44, liczba wypustek: 3 (19 mm)

Zarowno sprezyny jak i podkladki nalezy wymieniac zawsze parami.

Autor:  McCoy [ pt mar 06, 2009 4:24 pm ]
Tytuł: 

Po pierwsze dzięki serdeczne - sprężyny zamówione. Po drugie:
kielbik pisze:
Najprosciej sprawdzic liczbe wypustek na starej podkladce.
- tak,tylko boje się,ze po nich nie ma śladu, albo ktoś coś kombinował,bo teraz auto jest pochylone na lewa stronę i nieobciążone podskakuje na wybojach jak taczka. Dlatego chciałbym poznac wynik sumowania wyposażenia i sugestie EPC co do wysokosci tych gum.
kielbik pisze:
Podkladki gumowe dobierane sa "wg zapotrzebowania". Najprosciej sprawdzic liczbe wypustek na starej podkladce.

Czy to oznacza ze EPC i sumowanie punktów nie da mi jednoznacznej odpowiedzi?
THC pisze:
U Ciebie wystarczą sprężyny po vinie, i wkładałbym podkładki 13mm


I jeśli nie poznam konkretnego numeru dobrenego przez EPC to tak zrobie. Byle znów auto stało prosto i rozkosznie kołysało sie na dziurwach.

Autor:  kielbik [ pt mar 06, 2009 4:36 pm ]
Tytuł: 

W 123 sumuje sie tylko przednie sprezyny, z tylu jest w 230 E jest tylko jeden rodzaj. Podkladek sie nie sumuje tylko dobiera po prostu tak zeby bylo dobrze. Moze znajde cos w WIS na ten temat to podesle.

Jak mialem peknieta sprezyne w 124 i pytalem w ASO to tez mi mowili, ze wymieniaja tak dlugo az pasuje (klient placi za kazde wlozenie i wyjecie :P). W koncu kupilem tylko sprezyny zgodne z numerologia (oryginal z ASO - made in South Africa) a podkladki zostawilem stare (podobno rzadko sie zuzywaja) i jest git. Sprobuj zajrzec pod auto, byc moze znajdzies gdzies te wypustki, w koncu one sa na zewnatrz tego talerza i powinny zniknac jako ostatnie ;).

Autor:  McCoy [ pt mar 06, 2009 4:55 pm ]
Tytuł: 

kielbik pisze:
pytalem w ASO to tez mi mowili, ze wymieniaja tak dlugo az pasuje (klient placi za kazde wlozenie i wyjecie )


HeHe - dobre :) Ja jestem na etapie budowy własnego ściagacza talerzowego. Moze mnie sprężyna nie zabije i jak mi się uda,to będę sobie mogł wyciągać i wkładać sprężyny do woli.


kielbik pisze:
Sprobuj zajrzec pod auto, byc moze znajdzies gdzies te wypustki, w koncu one sa na zewnatrz tego talerza


Lepiej zajrzeć pod auto,czy może w dziure w puklu,bo rozuiem,ze podkładka jest sciśnieta między puklem a sprężyną? Moze jakieś foto poglądowe masz pod ręką? :) Bede w sobote wymieniał amory,to wsadze tam głowe z lampą i popatrze - moze sa jakieś wypustki.

BTW. Moze ma ktos jakies doświadczenia w budowie sciagaczy do sprezyn w MB. Zastanawiam się z czego zdrobić owe talerze,zeby to sie nie pogieło w 3 d..y jak bede sciagał. Narazie wymysliłem płaskowniki stalowe 8mm,ale moze ktoś ma lepszy patent?

Autor:  THC [ wt mar 10, 2009 9:17 am ]
Tytuł: 

Tu widac wypustki o których mowa:

Obrazek

A tu odpowiedni sciągacz:

Obrazek

Autor:  McCoy [ wt mar 10, 2009 1:03 pm ]
Tytuł: 

U mnie to tak ładnie nie wyglada :) Ale wynika z tego,ze mam 2 wypustki,czyli 13 mm.

Jesli chodzi o siagacz,to dałbym sobie reke uciac za taki z prawdziwego zdarzenia - puki co bede sobie radził metodami domowymi.

dzięki serdeczne za pomoc!

Autor:  holyfido [ wt mar 10, 2009 3:45 pm ]
Tytuł: 

tak,tylko boje się,ze po nich nie ma śladu, albo ktoś coś kombinował,bo teraz auto jest pochylone na lewa stronę i nieobciążone podskakuje na wybojach jak taczka. Dlatego chciałbym poznac wynik sumowania wyposażenia i sugestie EPC co do wysokosci tych gum.

Mi w ASO nie był w stanie powiedzieć jakie gumy powinny być.
Zobaczyłem jakie są dopiero jak zdjąłem.
I uwaga mała, nie wszystkie gumy u mnie pasowały.
Wymyśliłem sobie, że te najwyższe będą najlepsze,
bo najbardziej będą tłumiły, ale one mi się nie zmieściły (na wysokość)
w kielichach, Musiałem założyć te najcieńsze.

Autor:  Wulkanizator [ czw lip 26, 2012 10:53 am ]
Tytuł:  Re: Prośba do kolegów z EPC o wyliczenie wys.sprężyn i misec

Witam, może stworzenie nowego tematu nie będzie pożyteczne dlatego chciałem spytać się tu, czy zmiana gum na niższe daje widoczny efekt obniżenia samochodu i gdzie można zamówić najniższe podkładki.

Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/