MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Duzy problem z M110 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39734 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | I.T [ śr mar 11, 2009 7:39 pm ] |
Tytuł: | Duzy problem z M110 |
Witam, W lato robilem przekladke na 2.4 na 2.8 samochod przez zimie stal. Ostatnio postanowilem go dokonczyc. Niestety mam duzy problem. Jakis czas temu wylalem z silnika okolo 10l olejo-benzyny (bardzo ciezko palil) zalalem mu 5l oleju i bardzo ladnie chodzil. Ostatnie dni znowu slabiej odpalal a dzis znowu wylalem olejobenzyne Silnik mial slabe kable i krotko po zmianie oleju wydawalo sie ze pali na 4 cylindry. Dzis zalozylem nowe kable ale i tak to juz nic nie pomoglo przy olejo benzynie. Pytanie co moze byc z silnikiem i jak sie moze benzyna mieszac z olejem? Silnik przed slabem chodzil w 280e (widzialem jak chodzi) i jezdzil, z cisnieniem nie mial problemow itp. Problem pojawil sie po przekladce i ostatnich probach. |
Autor: | roadrunner [ śr mar 11, 2009 8:52 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdz jeszcze raz ciśnienia. Jeśli beda ok to moga lać wtryski i wtedy nie spala calkowicie. Moze tez być problem z zaplonem, generalnie kazady problem z zaplonem może powodowac ze niespalona mieszanka przedostaje się do skrzyni korbowej. |
Autor: | Nilovitz [ śr mar 11, 2009 10:04 pm ] |
Tytuł: | |
nawet problem z glowica, oczywiscie glowice mam na sprzedaz |
Autor: | I.T [ śr mar 11, 2009 11:05 pm ] |
Tytuł: | |
Silnik jezdzil do konca w samochodzie z ktorego byl wyjety wiec glowica sadze odpada. Cisnienia na cylindrach byly sprawdzanie i byly porzadne Ogolnie po nalaniu nowego oleju samochod, chodzi i nie gasnie (ale czasem ma problem z niskimi obrotami) Jakies pomysly ? |
Autor: | Stomek [ czw mar 12, 2009 1:32 am ] |
Tytuł: | |
Moga, jak pisze Bartek, lac wtryski lub po dlugim staniu skleil sie orig uszczelnijacy rodzielacz od spodu z tloczkiem. Ruszajac gazem zerwales to polaczenie i mogla powstac nieszczelnosc na nim, przy wlaczonej pompie paliwa czesc paliwa dostaje sie do kolektora ssacego zanim jeszcze pojdzie na wtryskiwacze |
Autor: | Friends call me misha [ czw mar 12, 2009 1:39 am ] |
Tytuł: | |
a czy jest możliwe że np wczesniej ktoś go zalał jakimś gęstym olejem, lub dodał jakąś chemię w celu uszczelnienia silnika- a po wymianie oleju bez "dodatków" silnik dalej puszcza? |
Autor: | Janfocus [ czw mar 12, 2009 10:37 am ] |
Tytuł: | |
Friends call me misha pisze: a czy jest możliwe że np wczesniej ktoś go zalał jakimś gęstym olejem, lub dodał jakąś chemię w celu uszczelnienia silnika- a po wymianie oleju bez "dodatków" silnik dalej puszcza?
wtedy lał by olejem i ew. go palił, a tu problem dotyczy nie spalonej benzyny, która spływa do oleju... Ja stawiam dalej na problemy z elektryką -jak tam świece/kopułka/fajki? |
Autor: | Gab [ czw mar 12, 2009 9:08 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: wtedy lał by olejem i ew. go palił, a tu problem dotyczy nie spalonej benzyny, która spływa do oleju...
A powiedzcie mi, czy taka mieszanka jest śmiertelna dla silnika na dłuższą czy na krótszą metę? Czy jeśli taki silnik zacznie normalnie pracować, to od samej temperatury paliwo odparuje z oleju, czy jedynym sposobem jest zlanie wszystkiego ekologicznie do rowu ![]() Nie, nie... nie linczujcie, nie chodzi o MB ![]() Gab |
Autor: | Janfocus [ czw mar 12, 2009 9:58 pm ] |
Tytuł: | |
Gab pisze: A powiedzcie mi, czy taka mieszanka jest śmiertelna dla silnika na dłuższą czy na krótszą metę? Czy jeśli taki silnik zacznie normalnie pracować, to od samej temperatury paliwo odparuje z oleju
taka mieszanka jest śmiertelna dla motoru podobnie jak stary olej -bardzo szybko wykańcza silnik, bo taki olej ma niewłaściwe cechy smarne. Benzyna nie odparuje, lub będzie odparowywać zbyt wolno -jedyne rozwiązanie to wymiana oleju... |
Autor: | marcin280e [ czw mar 12, 2009 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: taka mieszanka jest śmiertelna dla motoru podobnie jak stary olej -bardzo szybko wykańcza silnik, bo taki olej ma niewłaściwe cechy smarne. Benzyna nie odparuje, lub będzie odparowywać zbyt wolno -jedyne rozwiązanie to wymiana oleju...
Benzyna z oleju odparuje kwestia czasu... Na dowód powyższej tezy przytoczę pewną historię z czasów 2 wojny światowej. W czasie bardzo mroznej zimy na froncie wschodnim Niemcy mieli bardzo duże trudności z porannym uruchomieniem silników w samolotach-silniki z powodu bardzo gęstego oleju nie dawały się uruchomić lub po uruchomieniu ulegaly awarii z powodu braku smarowania. Opracowano więc całą specjalną instalację do rozcieczania oleju silnikowego benzyną. Polegało to na tym że gdy silnik był gorący w zależności od spodziewanej temperatury powietrza dozowano w czasie pracy silnika bez obciążenia dokładnie wyliczoną dawkę benzyny. Po porannym uruchomieniu silnik musiał pracowac jakis czas aby benzyna z oleju odparowała i można go było normalnie obciążyć. Istniały specjalne tabele do wyliczania dawki benzyny i czasu ogrzewania w zależności od mrozu. A co do własciwego tematu to nie wiadomo ile benzyny jest w silniku i prawdopodobnie cały czas jest za duża dawka paliwa więc olej wymienić należy i znaleść przyczynę.. |
Autor: | Gab [ czw mar 12, 2009 11:29 pm ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: W czasie bardzo mroznej zimy na froncie wschodnim Niemcy mieli bardzo duże trudności z porannym uruchomieniem silników w samolotach-silniki z powodu bardzo gęstego oleju nie dawały się uruchomić lub po uruchomieniu ulegaly awarii z powodu braku smarowania.
Opracowano więc całą specjalną instalację do rozcieczania oleju silnikowego benzyną. Cóż, w końcu DB601 z Messerschmitta to był jak najbardziej Daimler-Benz, można więc uznać, że metoda wypróbowana na Mercedesach ![]() Swoją drogą ten silnik to obłędna konstrukcja... Akurat moja sytuacja jest inna - autorowi wątku jak rozumiem, silnik stale "dolewa" benzyny do oleju. U mnie po prostu pewne auto bardzo nie chciało odpalić - wielokrotne i długotrwałe kręcenia nim trochę olej rozrzedziły, ale już go zmogłem i uruchomiłem. Gab |
Autor: | I.T [ pt mar 13, 2009 11:45 am ] |
Tytuł: | |
Czy jest ktos w stanie udostepnic instrukcje pod 280E / M110 ? Lub ma schematy obiegu oleju / paliwa itp ? Czy wtrysk mechaniczny ma jakies smarowanie olejem? Czy w tamtych rejonach moze stykac sie paliwo ? |
Autor: | bary123ce [ pt mar 13, 2009 1:02 pm ] |
Tytuł: | |
I.T pisze: Czy jest ktos w stanie udostepnic instrukcje pod 280E / M110 ?
Nilovitz sprzedaje takie coś w giełdzie. |
Autor: | zbigniewc47 [ pt mar 13, 2009 3:56 pm ] |
Tytuł: | |
Taka przypadłość występuje również, gdy silnik się nie nagrzewa[ np. uszkodzony termostat ]. |
Autor: | I.T [ pt mar 13, 2009 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
Silnik po zalaniu swiezym olejem dziala tak jak powinien, stoi na 2 cisnienia po lekkim gazie odrazu cisnienie oleju jest na 3. Nagrzewa sie normalnie i trzyma temperature. Po paru dniach na starych kablach na dworzu po nocy odpalilem samochod (bylo dosc wilgotno) i chodzil na 5 lub 4 cylindry. Pare dni takiego odpalania i sluchania jak bedzie chodzil spowodowalo ze znow benzyna siedziala w oleju. Niewiem czy jak teraz zaleje i odpale go (juz na nowych kablach) i bedzie chodzil na 6 cylindrach czy dalej bedzie benzyna szla w olej. Jakies pomysly? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |