MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
PROBLEM Z MERCEDESEM W 116 1978 ROK CIĘGNO GAZU https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=39735 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | leebruce [ śr mar 11, 2009 8:04 pm ] |
Tytuł: | PROBLEM Z MERCEDESEM W 116 1978 ROK CIĘGNO GAZU |
witam; czy znalazłby się ktoś na forum , kto mógłby mi pomóc. Mam problem z cięgnem gazu w mercedesie 116, otóż są tam takie widełki jak na zdjęciu, na nich lub pomiędzy powinien być jeszcze jakiś mechanizm, tulejka gumowa lub coś takiego co by te widełki dystansowało od gaźnika, bez tego widełki haczą o gaźnik, ratunku, co to może być, chciałbym zamówić tą część u autoryzowanego dealera merca ale nie wiem co mam zamówić i czy wogóle dostane coś takiego, z góry dziękuje i pozdrawiam ![]() ![]() |
Autor: | ixes [ śr mar 11, 2009 8:21 pm ] |
Tytuł: | |
numer to 1100720038 kosztuje jakies 8-9zł ostatnio kupowałem do mojego. Powiedz mi przy okazji jak tam solex działa i ile pali? Ja walcze ze swoim jakoś ciężko sie budzi po nocy a pali w granicach 14-16l wiec chyba w normie ![]() a i przy okazji kup sobie dwie sztuki 1101590640 i jedna 1101590540 i zepnij te kable na pokrywie zeby to jakoś wyglądało koszt około 12zł za szt. Tak patrze na to zdjęcie i widze ze masz odłączony kabel od sprężyny odpowiedzialnej za przepustnice rozruchowa (wstępną) to tak specjalnie cos robiłes czy jak... |
Autor: | grabekk [ śr mar 11, 2009 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
Witam nowego kolegę na przyszłość polecam opcje SZUKAJ Tu masz zdjęcia i nr wszystkich części jakich potrzebujesz http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... highlight= Wrzuć jakieś zdjęcia swojej Gwiazdy ![]() |
Autor: | leebruce [ śr mar 11, 2009 10:46 pm ] |
Tytuł: | |
witam; dziękuje wam za miłe przyjęcie i szbką odpowiedź, jutro podskocze do ASO po te części - wielkie dzięki!!! nie wiem co bym zrobił bez waszej pomocy, jutrro napisze co to za solex, jak sprawdze, mój pali też w okolicach 14 -15 litrów i rano też ma problemy z zapaleniem ale jak jest zimno ale chyba to normalne ![]() ![]() ![]() |
Autor: | ixes [ śr mar 11, 2009 11:06 pm ] |
Tytuł: | |
calkiem fajne w116 daj jeszcze fotki wnętrza i VIN. To jest solex 4a1 z ktorym walczę nieustannie jak chcesz to znam pełno stron z informacjami o nim itp ![]() |
Autor: | leebruce [ pt mar 13, 2009 7:49 pm ] |
Tytuł: | |
witam; zdjęć tapicerki nie mogę podesłać bo właśnie całą tapicerkę oddałem do robienia, ale będzie to jasna skóra coś jak na tych fotach poniżej Aha ixes pisałeś coś o " odłączonym kablu od sprężyny odpowiedzialnej za przepustnice rozruchowa (wstępną), , który to kabel, jestem w tym temacie zielony, czy mógłbyś mi go zaznaczyć na tamtym zdjęciu - z góry dziękuje za pomoc, mój numer nadwozia to 11602012098991 pozdrawiam serdecznie ![]() ![]() |
Autor: | grabekk [ sob mar 14, 2009 12:54 am ] |
Tytuł: | |
leebruce pisze: zdjęć tapicerki nie mogę podesłać bo właśnie całą tapicerkę oddałem do robienia,
A jaka była w orginale ? niebieska krata czy welur ? deske i tunel masz niebieski? Kolor chyba nie jest z palety MB ? jaki byl w orginalem ? Opowiedz cos o aucie gdzie go kupiłes ile lat go masz? Ma jakis wypas ? |
Autor: | ixes [ sob mar 14, 2009 4:08 pm ] |
Tytuł: | |
![]() Na nr. 1 jest kabel ktory laczy sie z zaworem biegu jalowego ( takie dwa pod doprowadzeniem paliwa) jaka jest jego funkcja tego nie wiem. Nr 2 to sruba od regulacji przeslony rozruchowej. Dojdziesz do niej przez specjalna dziure w ciegnie. Przy wylaczonym silniku powinna byc zamknieta jezeli nie jest to zegnij ciegno od niej tak zeby ja zamknac. Na ssaniu powinna sie otworzyc o 1,4mm+/-0,75mm (na stonie Macka jest blad wiec na to nie patrz tam). I wraz ze wzrostem temp. plynu chlodzacego ktory ogrzewa sprezyne bimetalowa (w obudownie nr.1) powinna sie otwierac az do pionu przy temp. roboczej silnika. Zeby wyregulowac szczeline na ssaniu musisz zdjac ten wezyk podcisnienia laczacy obudowe nr. 2 z podstawa gaźnika. Zdejmij go przy podstaiwe i podlacz strzykawke zrob podcisnienie i wyreguluj szczelina na podana wielkosc. Pozniej na zimnym silniku lub odlaczonym plynie chlodzacym od tego elementu wyreguluj dokladnie szczeline w tym zakresie tak aby ladnie chodzil. Wkrecajac wbogacasz mieszanke. ![]() Nr. 3 juz opisalem. Nr. 4 To gaźnik rozruchowy zwany TN podaje on dodatkowe paliwo na ssaniu. Jak go wykręcisz to jest tloczek ktory reguluje szczeline tego paliwa. Przy 0st. ma byc calkowicie otwarta, za kazde 10st. zamyka 0,5mm przy 70st ma zamknac szczeline a przy roboczej temp. czyli 85st. ma przejsc na druga strone przynajmniej 1mm. Zeby calkowicie zamknac doplyw dodatkowego paliwa. 5 to regulacja skladu mieszanki z gaźnika TN. Wykrecajac wzbogacasz mieszanke na ssaniu, CO ma byc miedzy 1,5 a 2 (chyba - moge jeszcze sprawdzic) 6 to doprowadzenie paliwa z filtrem warto go wyczyscic. Najlepiej kupic zestaw uszczelek i gumek za 155zl, rozebrac go i wyczyscic. Jednak nawet zwyklym szprajem do gaźnikow mozesz przeczyscic wszystkie dysze na zewnatrz i pod przepustnicami a bedzie duzo lepiej. Ja zabieram sie za mojego w przyszlym m-cu i na bank zrobie jakiegos opisa ![]() pozdrawiam |
Autor: | leebruce [ sob mar 21, 2009 8:28 pm ] |
Tytuł: | |
hej ixes jak mógłbym Ci podziękować za dotychczasową pomoc, można na tym forum stawiać piwka albo coś w tym stylu, jestem tu nowy i nie bardzo się orientuje, dziękuje bardzo za wyjaśnienie mi tych niuansów z gaźnikiem, powalcze z nim, moje autko jest z 78 roku, automat,2,8 benzyna, kupiony w niezłym stanie, ale położyłem mu nowy lakier, zrobiłem blacharkę, remont kapitalny silnika, zawieszenie, hamulce, konserwację, teraz staram się go doprowadzić do super stanu pod względem mechanicznym a jak zapewne wiesz z doświadczenia jak się zacznie grzebać przy aucie, to zrobi się jedno a wyjdzie drugie, ostatnio zauważyłem że popsuł mi się siłownik pompki przyśpieszacza ten przy aparacie zapłonowym i musze go namierzyć w aso, aha tak apropo ma ktoś z was może schemat podciśnień w gaźniku do tego merca? z góry dziękuje za pomoc.....aha jak zrobie tapicerke to się pochwale i podeśle pare fot mojej ski! pozdrawiam wszystkim czytających <br>Dodano po 9 minutach.:<br> hej grabekk w nawiązaniu do twojego postu autko mam od dwóch lat ale stało w garażu aż do jesieni zeszłego roku gdy uzbierałem troszkę pieniążków by tchnąć w niego nowego ducha. Oryginalny kolor to ten poniżej, te zdjęcia zrobiłem jeszcze przed remontem........ ![]() ![]() ![]() wg mnie teraz wygląda dużo lepiej, ale to moja subiektywna opinia. pozdrawiam |
Autor: | LiveLetDie [ sob mar 21, 2009 8:32 pm ] |
Tytuł: | |
Miałeś biały samochód z niebieskim wnętrzem a teraz będziesz miał niebieski samochód z białym wnętrzem? ![]() |
Autor: | ixes [ sob mar 21, 2009 11:55 pm ] |
Tytuł: | |
Napisz dokładnie o które podciśnienia Ci chodzi? Jezeli od aparatu to pamiętam ze czerwony przewód idzie do górnego mocowania B a z dolnego C idzie do silownika pull-down. Biały przewód z aparatu idzie do mocowania A. Biały to ten w aparacie bliżej wentylatora - jezeli juz masz taki bałagan ![]() ![]() Tu masz tak na szybko rysunka. Chyba ze masz jeszcze EGR to jest troche inaczej wtedy daj znać... |
Autor: | grabekk [ ndz mar 22, 2009 10:57 am ] |
Tytuł: | |
leebruce pisze: Oryginalny kolor to ten poniżej, te zdjęcia zrobiłem jeszcze przed remontem........ Juz poznaje ta 116 kiedys chyba była na allegro ? Tapicerke widac ze miales naprawde ladna szkoda ze ja obszywasz trzeba bylo 2 poszukac w gorszym stanie i ja obszyc ![]() LiveLetDie pisze: Miałeś biały samochód
To nie jest biały to jest bardzo jasny niebieski ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |