MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 9:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 14, 2009 12:26 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 13, 2009 5:38 pm
Posty: 13
a co myślicie o przełożeniu silnika 200D na 300D? czy to rozsądny ponysł? czy wszystko pasuje? skrzynie most itd?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 12:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
wał i dyfer musisz dać też od 300D

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 2:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
i chyba są różnice w elektryce, ale nie jestem pewien

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 3:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wał, dyfer, moduł i instalacje grzania swiec, trzeba poprzerabiać ciegna od gazu, w 300 są inne sprężyny z przodu, wiecej grzechów nie pamietam...

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 11:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
Ja zmienilem z 200 na 300 i jestem zadowolony. nie ma duzo pracy przy przekladce. instalacje grzania swiec kazdy elektryk ci zrobi a nawet sam zrobisz, krotszy wal, dyfer z innym przelozeniem, ja mialem troche klopotu z ciegnami gazu bo silnik mam 1 serie a bude 2 i nie za bardzo pasowalo. sprezyny zostawilem od 200.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 11:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
karolmar, nie siedzi Ci za nisko przód na tych sprężynach?

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 14, 2009 11:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
normalnie stoi, przynajmniej tak mi sie wydaje


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 12:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
a co sadzicie o przeklkadce 300 D na 300 TD? jakie kombinacje procz rury wydechowej?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 12:46 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 03, 2009 11:01 am
Posty: 16
Lokalizacja: Białystok
darus pisze:
Wał, dyfer, moduł i instalacje grzania swiec, trzeba poprzerabiać ciegna od gazu, w 300 są inne sprężyny z przodu, wiecej grzechów nie pamietam...


mhm jeszcze tłumiki drgań pod motor i dobrze by prędkościomierz zmienić...
karolmar pisze:
normalnie stoi, przynajmniej tak mi sie wydaje


Teoretycznie powinien siedzieć niżej wiec teoretycznie powinna być na nowo ustawiona geometria. Długo tak śmigasz na tych sprężynach?

nilovitz pisze:
a co sadzicie o przeklkadce 300 D na 300 TD? jakie kombinacje procz rury wydechowej?


turbosprężarka z osprzętem (zawór regulacyjny ciśnienia doładowania, instalacja olejowa, instalacja kolektor ssący - pompa wtryskowa, kilka podkładek dystansów i uszczelek) kolektor wydechowy i dolotowy, wydech, uszczelka pod głowicę, no i jako że turbo zwiększa tylko dawkę tlenu zawartego w wtłaczanym powietrzu niezbędnie też należy zwiększyć dawkę paliwa dla osiągnięcia dodatkowych 30KM. Wszystko złożyć i wyregulować :)

_________________
W123 300D automatik '83


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 10:12 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
lecslo pisze:
turbosprężarka z osprzętem (zawór regulacyjny ciśnienia doładowania, instalacja olejowa, instalacja kolektor ssący - pompa wtryskowa, kilka podkładek dystansów i uszczelek) kolektor wydechowy i dolotowy, wydech, uszczelka pod głowicę, no i jako że turbo zwiększa tylko dawkę tlenu zawartego w wtłaczanym powietrzu niezbędnie też należy zwiększyć dawkę paliwa dla osiągnięcia dodatkowych 30KM. Wszystko złożyć i wyregulować :)


ja mam kompletny silnik, nie bede dokladal samej turbiny, poniewaz sa to dwa odmienne silniki podobnie wygladajace

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 10:20 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Nilovitz pisze:
a co sadzicie o przeklkadce 300 D na 300 TD? jakie kombinacje procz rury wydechowej?

Przede wszystkim inna chłodnica + zbiorniczek wyrównawczy. Podłączenie zwiększenia dawki paliwa, do tego zabezpieczenie z zaworkiem zbyt wysokiego ciśnienia doładowania. Większa średnica dolotu. Inna skrzynia biegów. Brak linki do podciągania obrotów.Dużo więcej oleju i płynu chłodzącego [zlosnik]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 8:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Dolewając oliwy do ognia...

...a co ze zmianą M110 na silnik z CL63 AMG ?? [zlosnik] [zlosnik]

P.S. Sorry za kasztana, ale nie mogłem się powstrzymać

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl