MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Szyberdach elektryczny
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=40003
Strona 1 z 1

Autor:  diablos25 [ ndz mar 22, 2009 12:09 pm ]
Tytuł:  Szyberdach elektryczny

Witam szanowne grono, chcialem zrobic dobry uczynek i doprowadzic do porzadku elektryczy szyber w beczce mojej siostry. Otoz przed ingerencja szyber chodzil jak za kare (czyli bardzo wolno), wiec stwierdzilem ze rozbiore przeczyszcze co sie da i zloze na nowo. Tak tez zrobilem, efekt? Chodzi jeszcze wolniej. Jak mu pomoge reka to jest w stanie sie otworzyc w pelnym zakresie , zamknac z reszta tez.:). Jednakze chcialbym zeby chodzil szybciej i z mniejszym oporem. Wie ktos jak to mozna wyregulowac?

Autor:  _me: how_ [ ndz mar 22, 2009 5:03 pm ]
Tytuł: 

Będzie łatwiej, jeśli napiszesz co i jak zrobiłeś do tej pory.

Autor:  diablos25 [ ndz mar 22, 2009 6:37 pm ]
Tytuł: 

Rozłozyłem przeczysciłem co sie dało i złozyłem na nowo. 8)

Autor:  THC [ ndz mar 22, 2009 6:53 pm ]
Tytuł: 

Zainteresuj się sprzęgłem w bagażniku.

Autor:  bary123ce [ ndz mar 22, 2009 6:56 pm ]
Tytuł: 

Na pewno nie nasmarowałeś tego czego powinieneś ;) Bo pewnie źle szukałeś w archiwum [zlosnik]

Autor:  diablos25 [ ndz mar 22, 2009 7:26 pm ]
Tytuł: 

Zainteresuj się sprzęgłem w bagażniku.
A ja myslałem ze automaty nie maja sprzegła [zlosnikz] A tak powaznie to o co come on? <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
bary123ce pisze:
Na pewno nie nasmarowałeś tego czego powinieneś ;) Bo pewnie źle szukałeś w archiwum [zlosnik]

To prosze kolego oswiec mnie bo bładze [zlosnikz]

Autor:  bary123ce [ ndz mar 22, 2009 7:45 pm ]
Tytuł: 

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... zyber+smar

Autor:  THC [ ndz mar 22, 2009 7:53 pm ]
Tytuł: 

diablos25 pisze:
A tak powaznie to o co come on?



W bagażniku jest po lewej stronie koło zawiasu klapy, pod plastikiem , silnik szyberdachu.

W I i II serii (chyba do '81) jest to płaski mechanizm, nie znam go dobrze, ale śrubę pewnie widać, i ją dokręcasz, wtedy zwiększasz tarcie i mechanizm lepiej ciągnie i pcha płytę.

Tak dla szukaczy, mechanizm ten płaski, można zainstalować w miejsce nowszego, okrągłego, takiego jak w 124.
Płaski trzeba montować odwrotnie i ściąć jeden róg, przycisk działa wtedy tez odwrotnie.


U Ciebie oczywiście moze być jakaś lipa w prowadnicach, bród, rdza czy np. foch auta , które chcesz sprzedać [cool] [cool] [cool]

Autor:  diablos25 [ ndz mar 22, 2009 7:58 pm ]
Tytuł: 

Linki nie smarowałem to fakt i sruby tez nie ruszalem, lecz reszte zrobiłem wydaje mi sie perfect. nawet male ryski na prowadnicach zlikwidowałem papierem p400. Zobacze to sprzegło w pierwszej kolejnosci a pozniej linke, z tym ze nie wiem do konca jak ja nasmarowac? Wyjac ja calkowicie czy jak?

Autor:  THC [ ndz mar 22, 2009 8:03 pm ]
Tytuł: 

Linki nie trzeba smarować jakoś specjalnie , ana tworzy mały opór w pancerzu i na pewno nie blokuje otwierania dachu.
Może być tez wyrobiony tryb po którym przesuwa się linka, ja miałem wystrugany z płyty mdf hehehe.


Nie smarowałem linki, ale zrobiłbym to albo przez bagażnik wpychając smar do pancerza(rurki),albo od strony płyty tak samo.

Autor:  bary123ce [ ndz mar 22, 2009 8:34 pm ]
Tytuł: 

diablos25 pisze:
nawet male ryski na prowadnicach zlikwidowałem papierem p400.

Prowadnice nie mają tu takiego znaczenia. Najważniejsze to nasmarować rurkę (pancerz), w którą wchodzi rurka mniejszej średnicy od tyłu płyty dachu! Na 99,9% to jest przyczyną!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/