MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 1:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 12, 2006 5:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 21, 2004 5:43 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
cześć! [zlosnik]
Czy pompka ręczna przy pompie wtryskowej w w123 240D jest do wymiany bezproblemowo? tzn. czy wymaga to jakiś specjalnych zabiegów? i jeszcze jedno pytanko czy wyciek własnie z tamtąd może powodować zapowietrzanie się pompy wtryskowe,wtrysków [nierównomierna praca motoru na biegu jałowym]?

_________________
Pozdrawiam.
-------------------
w115 200D, w123 250 E, w123 230 E, w123 240 D , R107 560 SL , R107 380 SL

A1BRH+ Blood gruppe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 12, 2006 8:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw sie 04, 2005 11:01 am
Posty: 201
Lokalizacja: Borówno
O ile mnie pamięc nie myli to wymiana pompki nie stanowi najmniejszego problemu wykręca się ja kluczem chyba 22 ale nie pamiętam a co do zapowietrzania to może byc róniez wiele innych przyczyn poczynając od nieszczelności na wężykach. Ale jak jestes pewien że pompka tez jest walnięta to wymieniaj.[/code]

_________________
320TE 92' z gazownią


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 13, 2006 8:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 21, 2004 5:43 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki! [zlosnik]
Tak się zastanawiałem czy istnieją jakieś haczyki przy odkręcaniu typu:
kolejność śrub,wypadające sprężynki, itp.
ale skoro tak to kręce [oczko]

_________________
Pozdrawiam.
-------------------
w115 200D, w123 250 E, w123 230 E, w123 240 D , R107 560 SL , R107 380 SL

A1BRH+ Blood gruppe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 22, 2009 3:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Niedawno odpowietrzałem układ paliwowy po wymianie filtrów paliwa. Czy normalnym zjawiskiem jest to , że po kilkunastokrotnym naciśnięciu tłoczka w ręcznej pompce zaczął spod niego wypływać olej napędowy ? Może jakieś uszczelki do wymiany ?

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 22, 2009 3:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
normalne raczej to jest

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 22, 2009 4:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
to była pierwsza naprawa w mojej beczce- paliwo ostro sie lało z nieszczelnego wężyka, pompka tez zdrowo puszczała. za nową pompkę zapłaciłem 80zł, za wymianę i nowy wężyk- 20zł. 100zł za całość i pojechałem na 2 miesiące w polskę- 3000km.....

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 22, 2009 4:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Dzięki za odpowiedź. Czy przez nieszczelną pompkę może dostawać się powietrze do układu paliwowego? Wycieków nie zaobserwowałem oczywiście poza tym podczas pompowania .

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 22, 2009 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
powiem szczerze że po wymianie pompki jeszcze bąbelki szły. dopiero jak przykręciłem porządnie te obejmy wężyków to dopiero przestało powietrze się tam dostawać.

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 22, 2009 5:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wymiana smaej ręcznej pomki nie jest problemem, ale trzeba wymontować króćce pompki zasilajacej. Żeby to zrobić trzeba pompke wyjąć i wkrecić w imadło, bo króćce sa zazwyczaj po 20 paru latach zapieczone. Pote4m trzeba znaleźć odpowiednie oringi króćców, sprawdzić zaworki zwrotne i wykręcić pompke reczną kluczem 24, sama pompka reczna moze zapowietrzać , a zarazem cieć przez oring. Do wymontowania samej pompki najlepiej, zaopatrzyc sie w klucz nasadowy 10, nowa kartonowa uszczelke, a przynajmniej silkikon silnikowy i szmate(wycieknie trochu oleju z pompy). Tak jak mówisz, ch... weżyk ssacy i ch... też obejma powoduje zapowietrzenie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl