Witam Szanowne Grono,
Chciałbym przedstawić swoją nową Gwiazdkę, czyli Mercedes-Benz 230E W123, sedan, 1984 rok, czyli końcówka już produkcji. Autko piękne choć znajomi, rodzina są odmiennego zdania, dla większości to stary trup, Ojciec się z tego śmieje, Matka zła, że będzie znowu wszędzie pełno części i olej na bruku. Do W123 mam sentyment, właśnie Beczka zaczęła moją przygodę z motoryzacją kilka lat temu, było to W123 300D z 1981 roku. W porównaniu z użytkowanym na co dzień BMW młodszym o prawie 20 lat wiem, że W123 to właśnie to czego mi brakowało na placu. Tu fotka i rozkodowany VIN, całkowita zgodność.
VIN WDB1232231A168430
Model 230 E
Chassis 1232231A168430
Engine 102980 10 161420
Transmission 716215 00 025792
Order 0 4 216 02721
Approx. year 1984
Dealer Duesseldorf branch (216)
Interior cloth galaxy blue (052)
Paint
735 astral silver metallic (с 01.01.1972 по 31.12.1990, с 1994)
Options
257 Becker radio Europa Kurier LW/MW/SW/USW (с 01.08.1975 по 30.11.1990)
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995)
411 mechanical and hydraulic sliding roof (с 01.10.1965 по 31.10.1993)
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
Co juz zrobione:
- sprezyny przod, tyl
- kosci
- tarcze, klocki, szczeki
- laczniki stabilizatora tyl
- paski
- pompa wody, plyn, termostat
- olej: silnik, most, skrzynia
- filtry
- zimering na wale
- uszczelniacz walu
- regulacja
- uszczelaka pokrywy zaworow
- amortyzatory
- jakies duperele jeszcze, nie pamietam
Z czego jestem naprawde dumny to remont siedzenia kierowcy.
Kupilem idealne siedzenie pasazera, co zrobilem:
- z nowego zdemontowalem oparcie i do poddupka zamontowalem prowadnice z regulacja wysokosci i wtyczka do pasow z siedzenia kierowcy.
- oparcie z kierowcy dostalo poszycie z siedzienia pasazera, dzieki czemu pasowal zaglowek oryginalny z kierowcy, dziurka w tapicerce i przykrecenie na stare miejsce podlokietnika.
- plastiki z kierowcy zakryly stara dziure po regulacji a wyciecie otworu po innej stronie ulatwily orginalne naziecie na materiale.
- skrecilem dwie czesci i siedzenia zamontowal na miejscu
Efekt jak genialny , a pozostalosci materialu w dobrym stanie wykorzystam do reanimacji podlokietnika, dzeki czemu mam mozna powiedziec oryginal.
Koszt: siedzienie pasazera naprawde idealne 200 zł, kilka piw, czas pracy ok. 3h
Blacha i lakier za jakies 2-3 miesiace.
Jestem juz w trakcie zalatwiania 'zoltych blach'
Wiem, wiem dwie anteny, podczas blachy znikna.
Adapter, dzieki, ktoremu do orginalego radia podlaczamy odtwarzacz MP3 i korzystajac z wzmacniacza radia puszczamy muzyke na glosniki.
Radyjko sie swieci i gram muzyczka z mp3 i wszystko wyglada jak z fabryki.
http://www.koenigs-klassik-radios.de/_p ... 0-0-0-0-0/
Odtwarzacz bedzie zamontowany w popielniczce.