MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 12:11 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw mar 12, 2009 8:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 13, 2009 5:38 pm
Posty: 13
witam w swojej beczce mam dojść duży luz w kierownicy. czy da się to wyregulować czy trzeba wymieniać przekładnie?



przyczepności i szerokości


Na górę
Post: czw mar 12, 2009 10:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
vaderrr6 pisze:
witam w swojej beczce mam dojść duży luz w kierownicy. czy da się to wyregulować czy trzeba wymieniać przekładnie?
przyczepności i szerokości


Tam siedzi chyba podobny ślimak, jak nie taki sam jak w W116. Mi podregulowali, każdego ślimaka można podciągnąć, oczywiście jeśli jeszcze jest z czego. Tylko ryzyko takie, że będzie ciężej chodzić.
U mnie właśnie tak się zrobiło, tylko nie mam porównania z fabrycznym oryginałem, więc nie wiem czy wcześniej z luzem było za lekko i przywykłem, czy teraz jest za ciężko.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 13, 2009 1:14 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Kasowanie luzu kolumny kierowniczej w W123 to nie taka prosta sprawa. Wyciera się mocniej w położeniu "na wprost". Jeśli przesadzisz z kasowaniem luzu to w pozycji skręconych kół zrobi się za ciasna i bardzo szybko zużyje do końca. Może to Ci coś pomoże http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... wanie+luzu
Użyj też opcji Szukaj. Było o tym wiele razy.
Pozdrawiam

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 13, 2009 4:15 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 09, 2008 4:20 pm
Posty: 3
Skasuj luz przy skręconych kołach .


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 13, 2009 4:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Najpierw radze sprawdzić luz na wszystkich drążkach, przegubach itd. Jeżeli są ok. luz na przekładni kasuje sie wykręcając śrubę imbusową, po uprzednim popuszczenu kontry (ze wspomaganiem), lub ją wkręcając (bez wspomagania). Proponuje wykręcić ją z 1/4 obrotu i pojeździć, nie ma co wykręcać zbyt duzo, bo będzie po przekładni.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 7:36 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 13, 2009 5:38 pm
Posty: 13
wykręciłem śrubę w przekłądni, luz się znacznie zmniejszył ale kierownica nie odbija po zakrętach. czy to normalne?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 11:55 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Obawiam sie, że za dużo wykręciłeś, słychać skrzypienia z przekładni? Proponuje wkręcić troszke śrube i pojeździć moze sie ułoży.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 15, 2009 6:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lut 13, 2009 5:38 pm
Posty: 13
no włśnie w tym problem że jak wkręciłem to luz się powiększył ale nadal kierownica nie wracała, więc wykręciłem luz się zmiejszył i też pomyślałem że się ułoży


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 28, 2009 11:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
darus pisze:
Obawiam sie, że za dużo wykręciłeś, słychać skrzypienia z przekładni? Proponuje wkręcić troszke śrube i pojeździć moze sie ułoży.


Mi niedawno podobną operację wykonali mechanicy w W116. Poszedłem na to, bo na moje oko luz był taki, że jeździć niebezpiecznie, przegląd odpada, a przekładnia i tak albo do wymiany albo regeneracji. Ku mojemu zdziwieniu skręcili ją tak, że luz zniknął. Chodzi ciężej, to prawda, ale wraca - chyba że manewruje się bardzo powoli z max skręconymi, trzeba jej wtedy lekko pomóc. To może być jednak wina zwalonej geometrii, która czeka na swoją kolej. Ma też wrażenie, że w prawo kręci minimalnie lżej niż w lewo, ale może to też kwestia kątów. Coś tam było powalone, bo ściąga w prawo, a mechanicy przed przeglądem zakwalifikowali do wymiany prawy górny wahacz a lewego nie.
Trudno jednak określić czy ściąganie jest efektem wymiany wahacza - przed wymianą był duży luz i latał po całej drodze. Teraz po prostu jednostajnie lekko ciągnie w prawo. Prawe przednie koło ma jakiś niewłaściwy skos nawet na oko.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl