MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 8:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 31, 2009 5:47 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 31, 2009 5:27 pm
Posty: 7
Witam serdecznie!

Panowie, posiadam Wołgę Gaz 24 z silnikiem mercedesa (typowa przeróbka w okresie socrealizmu). Niestety nie potrafię ustalić co to za zwierz ukrywa się pod maską. Jest niby podobny do w113 lub 123, ale nie jestem pewien w stu procentach, dlatego zwracam się do Was o pomoc jako do Fachowców.

Z góry dziękuję.

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 04maly.jpg

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 03maly.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 6:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
hmmm
jakiś Diesel z mokrym filtrem powietrza...
rocznikowo raczej przed 1977...
tyle ode mnie...


gdzieś na silniku powinien być opis OM6??

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 6:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 09, 2009 9:04 am
Posty: 175
myśle że diesel to kolega wie, bo przeciez coś do niego raczej musiał lać
dziwi mnie troche miejsce wlewu oleju, ja bym obstawiał stare 300d, może nawet nie z w123 tylko np z w115?

_________________
beczka- na zawsze w mojej pamięci
teraz w210 avangarde


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 7:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Nie jest to normalnie OM615 ino z jakimś dziwnym deklem?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 7:07 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 31, 2009 5:27 pm
Posty: 7
Szperałem na allegro, otomoto itp, ale nigdzie nie znalazłem silnika z takim wlewem oleju.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 7:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
to 200D -om621 od skrzydlaka ;

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 7:30 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Friends call me misha pisze:
ja bym obstawiał stare 300d, może nawet nie z w123 tylko np z w115?


Noooo, a socrealizm pozbawił silniczek piątego cylindra.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 8:27 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 31, 2009 5:27 pm
Posty: 7
T.King miał racje!!! Znalazłem identyczny silnik:

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 5585_7.jpg

Wielkie dzięki!!!

W wołdze mam problem ze wspomaganiem hamulców, czyli prawdopodobnie nawaliła wakum pompa. Z tego co widzę mam zmontowaną pompę od innego modelu mercedesa i to może być przyczyną. Poszperam na forum.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 8:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Jesteś pewien, że to Wołga :lol:
Może ktoś tak wyklepał Merca, że mu wyszła Wołga [zlosnik]

_________________
w123 240D

s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 10:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=32693


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 11:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jak dla mnie to zwykły 200d od W115 -przynajmniej u mnie siedzi taki w W110, ale oczywiście może to być równie dobrze 220, albo może nawet 240

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 11:38 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
A jakiś numer się na nim nie ostał??

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 11:48 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 31, 2009 5:27 pm
Posty: 7
Być może numer ostał, ale nie wiem gdzie go szukać. Na zwykły 200D nie wygląda, bo korek od oleju jest w innym miejscu.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 11:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Malczokopulos pisze:
Być może numer ostał, ale nie wiem gdzie go szukać.

numer masz pod 4tą świecą żarową -czyli tą od grodzi...
Malczokopulos pisze:
Na zwykły 200D nie wygląda, bo korek od oleju jest w innym miejscu.

moje 200d ma dokładnie taki korek i w tym miejscu...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 01, 2009 12:39 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 31, 2009 5:27 pm
Posty: 7
Sprawdzę numer pod świecą i wszystko powinno być jasne. Mam nadzieję, że to zwykłe 200D, przynajmniej nie powinno być problemu z częściami.

Wracając do wakum pompy. Czy ktoś wie jak sprawdzić podciśnienie metodą chałupniczą, bo mam wrażenie, że pompa ledwo ciągnie. Cały czas mam problem ze wspomaganiem hamulców. Wymieniałem membranę, bo była pęknięta i zaraz po wymianie hamulce zadziałały z pełną siłą, ale po chwili znów padło wspomaganie i wszystko wróciło do "normy". Stąd wnioskuję, że serwo jest ok a problem tkwi w pompie. Mam kilka pomysłów, gdzie tkwi problem:

1. Znów pękła membrana lub źle poskładałem pompę (zaworki itd)
2. Zawór zwrotny między serwem a pompą jest ok, ale nie wiem czy nie powinienem mieć zaworu między pompą a kolektorem ssącym?
3. Pompa jest od innego modelu Mietka i nie działa jak powinna,
4. Pompa nominalnie jest za słaba żeby wspomagać serwo wołgi.

...i tu kończy się moja radosna twórczość. Jeśli wiecie co z tym fantem począć dajcie znać.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl