MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

kilka pytan dotyczących mojej beczki
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=40315
Strona 1 z 1

Autor:  magic23 [ sob kwie 04, 2009 11:31 pm ]
Tytuł:  kilka pytan dotyczących mojej beczki

Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam beczke z '84 roku 230E. auto większość czasu spędza w garażu nie ruszane bo rzadko bywam w mieście ale jak wracam to zawsze staram się coś w nim usprawniać. Tak więc mam parę usterek do wymienienia, na które cierpi moja beczunia:
- auto nie ma żadnych problemów z rozruchem gdy jest zimne (nawet na ledwo kręcącym akumulatorze), natomiast jest ciężko ją odpalić gdy jest rozgrzana
- jak ją odpalę (gdy jest zimna) obroty podchodzą do 2 tyś. i takie pozostają nawet jak już sie rozgrzeje, dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wskazują tysiąc. Wygląda jakby zacinające się ssanie
- silnik chodząc na wolnych obrotach systematycznie co mniej więcej 3-5 sekund lekko zadrży nie jest to nic wielkiego ale denerwuje i zakłuca równiutką pracę silnika
- z rury wydechowej w trakcie gazowania wydobywa sie trochę szaro-bury dym (nie mylić z niebieskim, czy czarnym, białym czy jakimkolwiek innym)
- nie działa zapalniczka mimo, że w gnieździe jest prąd
- czy ktoś mogłby mi rozkodować VIN WDB1232231A217308?
Wielkie dzięki
P.S. jesli jesteś z Bydgoszczy i zastanawiasz sie nad odrestaurowaniem swojego auta NIE oddawaj go NIGDY na cmentarną zapłaciłem 6000 PLN za pomalawanie naprawe rdzewiejących części i zabezpieczenie antykorozyjne. Auto robili ponad rok czasu, jak się okazało robił to jakiś chłopaczek, który wziął sobie mój ukochany samochód jako pracę dyplomową (podobno nie zdał), zresztą wcale się nie dziwię po 2 miesiącach zaczęła wychodzić rdza na karoserii były zacieki, firma po rozebraniu całego samochodu łącznie ze wszystkimi instalacjami elektrycznymi nie była w stanie uruchomić alarmu i centralnego zamka, a zabezpieczenia antykorozyjnego wogle nie dali. auto wróciło do poprawki o ile sie nie myle na lato zeszlego roku i odebrane parę tygodni temu. Jak na razie wygląda dobrze ale nie wiem na jak długo. Trochę się rozpisałem i pewnie was przynudziłem ale chciałem przestrzec przed tą firmą na przyszłość, która z pozoru wygląda na odpowiedzialną i często widywałem odrestaurowywane tam antyki. Pozdrawiam

Autor:  Jacku [ sob kwie 04, 2009 11:37 pm ]
Tytuł: 

VIN WDB1232231A217308
Model 230 E
Chassis 1232231A217308
Engine 102980 10 171393
Transmission 717401 00 035891
Order 0 4 248 01339
Approx. year 1984
Lights HELLA
Cab 24924
Dealer Kassel branch (248)
Interior fabric pine green (056)
Paint
702 smoke silver metallic (с 01.01.1983)
Options
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995)
428 manual five-speed transmission (с 01.01.1970)
451 revolution counter (с 01.12.1972 по 31.10.1993)
tachometer
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)
504 outside rear view mirror, right, electrically adjustable (с 01.11.1978 по 29.02.1986)
outside rear view mirror, right, electrically adjustable (l.h.d.)
taxi version, f.r.g, and outside rear view mirror on the right
511 Becker radio Grand Prix cassette electronic stereo, Kurier, LW/MW/USW (с 01.11.1982 по 30.11.1990)
Becker radio Mexico cassette full stereo
Becker radio Monza cassette stereo LW/MW/SW/USW
585 Behr air conditioner and electric window lifters (front doors) (с 01.04.1970)
590 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - Germany (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
812 rear-mounted loudspeaker (с 01.11.1974)
876 rear door contaCTS and lamp above rear window (

Autor:  magic23 [ sob kwie 04, 2009 11:45 pm ]
Tytuł: 

:o Dzięki wygląda na to, że się wszystko zgadza z VIN-em a ja bylem prawie pewien, ze była bita :lol:

Autor:  t.king [ ndz kwie 05, 2009 8:48 am ]
Tytuł: 

witam kolejnego fana beczek z Bydgoszczy...dość bogato masz wyposażony egzemplarz...co do twoich bolączek to mam kiepską dla Ciebie wiadomość w Bydgoszczy nie ma lub nie słyszałem o fachowcu ,który umiałby sobie poradzić ze starymi gwiazdami
[wscieklosc]
co do tego blacharza....wystarczyło tylko założyć taki temat przed oddaniem tam samochodu,to byś zaoszczędził sobie kłopotów; :roll:

Autor:  magic23 [ ndz kwie 05, 2009 4:15 pm ]
Tytuł: 

A bogato, bogato [zlosnik]. Kiedyś moim "tunerem" był zakład Tomasza Błachowiaka w Zamościu specjalizujący sie w mercedesach i byłem z niego bardzo zadowolony, ale po ostatnim razie jak byłem u niego to poczułem sie potraktowany trochę po macoszemu, długi okres odbioru auta, a i naprawa też nie wykonana tak jak bym tego oczekiwał po panu Tomku. A znasz może ten warsztat na Toruńskiej też sie spejalizuje w mercedesach nigdy tam nie byłem tylko słyszałem, że jest dobry i są do niego długie kolejki. Co do blacharza to jak mówi stare dobre przysłowie mądry polak po szkodzie. Pozdrawiam

Autor:  t.king [ ndz kwie 05, 2009 4:48 pm ]
Tytuł: 

znam ten warsztat, od paru lat tylko tam jeżdżę,nawet teraz jeden mój samochód tam stoi....niestety naprawianie takich samochodów jak nasze gościowi się nie opłaca ,bo ile można skasować za regulację m102 ,czy tym podobne naprawy ....stówkę,gdy czekają padnięte skrzynie w eskach ,czy w okularach ....gdzie lecą tysiączki....niestety Bydgoszcz ,to nie jest raj dla posiadaczy starych mb ....przyznam ,że coraz bardziej mnie to irytuje
i skłania coraz bardziej do sprzedaży samochodów [wscieklosc]

Autor:  magic23 [ wt kwie 07, 2009 10:02 am ]
Tytuł: 

No nic wczoraj wieczorem oddałem ją do pana Tomka zobaczymy co wyczaruje. Mam ją do odebrania prawdopodobnie na czwartek to dam znać co i jak.

Autor:  t.king [ czw kwie 09, 2009 8:52 am ]
Tytuł: 

może pochwal się też zdjęciami auta 8)

Autor:  oskarh [ czw kwie 09, 2009 6:24 pm ]
Tytuł: 

magic23 pisze:
:o Dzięki wygląda na to, że się wszystko zgadza z VIN-em a ja bylem prawie pewien, ze była bita :lol:


A zapisują to w VIN'ie?? [zlosnik]

Autor:  magic23 [ sob kwie 11, 2009 2:17 pm ]
Tytuł: 

Odebrałem ją wczoraj wprawdzie z jedno dniowym poślizgiem, ale nie szkodzi. Został wymieniony wtrysk. Beczunia chodzi jak należy. Mógłbym się czepić ewentualnie tego, że jak jest zimna to ma dość niskie obroty ok. 600, ale po rozgrzaniu wszystko wraca do normy ok. 1000. Pan Tomek nalegał, żebym zostawił ją jeszcze na noc i by się tym zajął do konca, ale ją zabrałem bo już nie miałbym jej kiedy odebrać. Powiedział, żebym przyjechał po świetach więc jak znajdę z 2 wolne dni to ją podrzucę jak nie to wrócę za jakieś 3 miesiące. Ogólnie jestem zadowolony pozbyła się wszystkich uciążliwości, o których pisałem na początku. Mogłoby być trochę taniej (780 zł za nowy, używany wtrysk nowy olej, filtr powietrza i oleju, robocizna jak myślicie czy to dużo?), ale na moją beczunie nie będę żydził :)

P.S. Fotki dołączę jakieś jak tylko znajdę aparat (mam nadzieję, że sobie poradzę z wklejeniem ich nie jestem komputerowcem :) )

Autor:  magic23 [ pt kwie 24, 2009 7:35 pm ]
Tytuł: 

Niestety nie znalazłem aparatu, ale też za bardzo nie szukałem z lenistwa :). Dołączam więc zdjęcie zrobione jakieś 3 lata temu zanim była oddana do lakiernika. Błagam nie komentujcie grilla (chyba, że pozytywnie :) ), będzie wymieniony na oryginalny. Najpierw jednak są ważniejsze rzeczy do robienia. Jak będę w Bydgoszczy t.j. w lipcu znajdę czas by poszukać aparatu i wyślę więcej fotek. http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1240593588_a.jpg

Autor:  t.king [ pt kwie 24, 2009 8:03 pm ]
Tytuł: 

magic23 pisze:
(780 zł za nowy, używany wtrysk nowy olej, filtr powietrza i oleju, robocizna jak myślicie czy to dużo?)

uważam ,że to skrajnie drogo....na drzewo z takim mechanikiem zdziercą ! [wscieklosc]

Autor:  fredu [ pn kwie 27, 2009 3:09 pm ]
Tytuł: 

drożyzna !!!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/